Jump to content

Mk1 prosjektet mitt

Rate this topic


rakriste
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

*Her er ukas oppdatering*

 

Jobbet en del pluss at motorklubben har hatt den årlige kontrollen av rallybiler som deltok på sigdal og som skal delta

i helgen ( http://www.motorklubben.com )

 

Nå har jeg sveiset igjen nesten alle hullene i gulvet på golfen.

 

sveis.JPG

sveis6.JPG

 

sveiset på begge sider, mangler bare litt på venstre indre kanal

sveis11.JPG

 

Har oxo sveiset igjen hullene til det gamle stylingsettet (kan ses i fotoalbumet på hjemmesiden, oppdatert 21/01-04)

sveis7.JPG

 

Videre har jeg oxo prøvemontert det nye dashbordet fra golf 3 for å se hvor mye jeg må justere for å få det inn..

nydash4.JPG

 

Det blir nok litt kutting, men alt går om man vil :)

nydash2.JPG

 

 

 

Flere bilder blir å se på websiden snart.

MIN SIGNATUR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ferdig med å skrape hele bilen.. og sveise gulvet.

Har avtale med sandblåseren, så en kveld til uka så blir bilen rustfri og muligens oxo grunnet.

 

da gjenstår det å sveise inn nye skjermer bak, og litt flekking.

 

Endelig ser det ut til at bunnen av prosjektet er nådd, nå skal det begynne å gå oppover ->

 

 

Edit:

 

I morgen tidlig (onsdag 4/2) så blir bilen sandblåst. Skal ta litt bilder før og etter.. dessverre har jeg fått virus angrep på pc'en så jeg får ikke oppdatert så ofte jeg skulle ønske.. men en snau uke så er det vel ordnet.

 

Håper resultatet blir som forventet..

Har oxo bestillt et nytt (brukt) ventildeksel til motoren fra norskbildelsenter.

 

Fikk det i posten idag. Aluminium ventildeksel fra en Corrado G60

Tenker det blir polert senere. Dekselet kostet meg 250,- (+ frakt)

MIN SIGNATUR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Masse nytt har skjedd siden sist.

 

Hele bilen er sandblåst og grunnet. så nå er min "Ener" helt rød.

Har tatt masse bilder, men siden jeg har slitet med et relativt kraftig virus angrep så har jeg ikke fått oppdatert her eller websiden..

Flere nye deler er oxo kjøpt inn. Nå skal sveising av de nye bakskjermene og tanklokk gjøres og bilen pusses litt. noe sveise-arbeid her og der i motorrommet oxo siden jeg borret litt hardt for å få ut punktsveisene etter diverse fester og lignede.

 

Her er noen bilder iallefall.. kommer fler :)

Håper å få nok tid til uka til å legge ut flere.

 

Her er festene til spylertank, bensinklemmene, og diverse jeg ikke husker borret ut og pusset. sparkler etterhvert over ugjevnhetene. skal bli så lite som forstyrrende elementer i motorrommet.

DSC00387.JPG

 

Kappet ut det som var igjen av de store hullene i fronten. hvorfor er de ikke sånn orginal. mer friskluft fra under fangeren!!

jaja, nå er det iallefall gjort.

DSC00394.JPG

 

Alle de fire hullene inne i bilen skal sveises, vet ikke hvilken funskjon de har hatt tidligere, men nå skal de iallefall sveises.

det var en falsekant her, men den har jeg banket flat slik at de blir enklere å få det tett.

Noen som vet hva hullene har vært til (min tanke er at de er der pga at under produksjon så måtte robotarmene komme til for å punktsveise delene.. noen som støtter meg og min teori???)

DSC00388.JPG

MIN SIGNATUR

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

time to update!

 

 

Bare timer før levering hos sandblåseren så kappet jeg ut nedre del av karrosseriet. Grunnen er at det samler seg lett rust akkurat der. Det er vanskelig tilgjengelig og fangeren vil jo allikevel dekke dette.

kappetbak.JPG

 

Bilen er endelig levert.

sandblos.JPG

 

"Blir et gledelig syn etter noen timer" Har virkelig sett fram til denne dagen!!!!

sandblos2.JPG

 

looks great... ??

sandblos3.JPG

 

Da er bilen endelig på vei inn i maskinen!?! Lykke til.

sandblos1.JPG

 

Slik ble resultatet, ikke en rustflekk igjen. Yes.. bunnen er nådd, bare å klatre stigen igjen.. :)

sandblos5.JPG

 

Første lag med grunning, lurt å sprøyte like etter sandblåsing så slipper en korrusjon. dessutten kommer grunningen bedre til med sprøyte.

sandblos4.JPG

 

Nesten nylakkert.

sandblos6.JPG

 

Red'n'Hot

sandblos7.JPG

 

Klar for hjemtransporten.

sandblos8.JPG

 

Bilen ble meget godt pakket inn av hensyn til at det begynte regner.

sandblos9.JPG

 

 

toppdeksel fra en g60 ble bestilt fra norskbildelsenter. tar seg litt bedre ut i motorrommet + at det kan poleres.

g60deksel.JPG

 

 

Flere bilder er på vei. holder på å sveise på kveldene. må få klar skjermene i nærmeste fremtid.

Noen som har noen ideer om panserscoop?? ( ikke superstyle, men anonymt.)

MIN SIGNATUR

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


  • Similar Content

    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Bernhard02
      Jeg har nylig fått min golf (VI 4WD Diesel 2009 modell) gjennom eu kontrollen. Verkstedet fant da ut at glødepluggene bør skiftes. Jeg synes selv at bilen har begynt å bli litt tungstartet. Derfor fikk jeg verkstedet til å skifte glødepluggene. Når verkstedet skulle skifte glødepluggene fant de ut at glødepluggene satt så godt fast at de var redd for at de ville knekke. Da ringte verkstedet meg , og sa at de avbrøt reparasjonen slik at jeg fikk tenke meg om, hva jeg ville gjøre. De sa at verste senario var at hele topplokket må demonteres, og dette er en omfattende jobb som fort kan koste opp mot 30.000 kroner. De fortalte meg også at hvis glødepluggen knakk så var det en liten sannsynlighet for at de kunne få den ut med det verktøyet de hadde, men at dette var lite sannsynlig. Jeg er glad for at verkstedet ikke tok sjansen siden dette kan bli veldig dyrt. Jeg kjøpte bilen, for et halvt år siden og er veldig fornøyd med bilen, og den har nylig bikket 200000 km. Jeg hadde bilen hos automester tror du det er større sannsynlighet, for at merkeverkstedet møller kan få ut glødepluggene selv om de er fastgrodde? Er det verdt å kanskje koste på bilen som er verdt rundt 60000 kr så mye? Hva blir konsekvensen med å kjøre med slitte/defekte glødeplugger over tid? Er det ofte at glødeplugger knekker, og at de må opp med hele motoren? Dette er dyrt for meg på 18 år, som kanskje må bruke så mye penger bare på å skifte glødeplugger. Hva anbefaler du meg å gjøre med denne kjedelige saken?
    • By Raymond73
      Har en Golf Alltrack 2,0 tdi 184 hk, 2015 modell. Av og til begynner "glødelampen" og blinke og motoren mister effekt og går i nødmodus. Jeg stopper/ starter bilen og lyset er borte og alt virker som det skal. Kan gå mange dager da alt er ok, men så plutselig kommer "glødelyset" tilbake og bilen går i nødmodus igjen. Det kommer på under rolig kjøring og ikke ved gasspådrag. Kommer gjerne på  igjen om morgenen når jeg starter bilen og begynner å kjøre. 
      Noen som har opplevd det samme og vet hva problemet er ???
       
      Ikke garanti lenger på bilensom er gått 106000 km.
    • By nicklas_3210
      Hei. 
      Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)
      Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

      Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin


      På forhånd tusen takk for svar :D 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy