Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke mye å gjøre i helgen, så har benyttet sjansen til å rydde litt på lagerrommet.

 

Bilder av diverse deler som skal brukes på prosjektet.

 

Ny Frontfanger (kjøpte denne og en bakfanger for 1200,- solgte bakfangeren for 900,- altså kostet denne fangeren 300,-kr Billig?)

frontfanger.JPG

 

Denne er kjøpt på en hugger. ett feste er løst ellers pen.

bakfanger.JPG

 

Vinduene (inkl frontrute) er av koks tonetglass. Veldig stilrent til prosjektet! Fulgte med jëger-delebilen min.

vindu4.JPG

 

Sidekjoler fra rieger er og skaffet, men om de skal brukes er usikkert. Ble kjøpt brukt (ubrukt)

sidekjole.JPG

 

Skjermene foran er sparklet slik at listene ikke synes.

skjermforan.JPG

 

Luftmengdemåler fra en audi 2.0 4syl + dyser og spjellhus er anskaffet for å få "litt" ekstra ut av motoren.

spjell1.JPG

 

Jamex åpent filter fra en 16v. passer oxo 8v bare man bytter ut plastrammen den er skrudd på til en fra audi eller 16v motoren.

jamexfilter4.JPG

 

Grenrør fra supersprint. oxo kjøpt brukt. ikke like blankt lenger heller, men det skulle vel kunne fikses.

grenror2.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

ikke særlig humant å bruke ener'n i bilcross ;)

 

...Har fått kritikk tidligere for at jeg brukte bobler i bilcross og nå kritikk for Golf?

Utrangerte biler som er på vei til skroten bruker jeg med god samvittighet.

Har et par bobler stående, men etter å ha avertert de ganske lenge uten respons kan det hende jeg smeller bur i de selv om det er for jævlig.

Siste bil jeg bygde opp var en 87 modell Golf II og har også flere enere som kan være aktuelle til bilcross.

Det er ikke så stor etterspørsel etter slike - om man ikke gir de bort da.

Men jeg har stor respekt for den jobben du legger ned i prosjektet ditt!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

har og fjernet øvre del av torpedo-veggen (like greit å gjøre det, forenkler inn/ut montering av motor, samt bedre plass hvis turbo en gang blir aktuellt. rammenummeret som sto oppe på denne platen har blitt stemplet inn på høyre støtdempertårn av biltilsynet.

Var det mye pes å "få" til?Spurte du eller er det "allment kjent"?At man kan gjøre sånt. Å flytte rammenr.

 

Jeg sliter med at man ikke får lov til å røre torpedeveggen i det hele tatt. Jeg tenker da på å ta hull eller bulke inn plass til fordeler. Alternativet mitt er å kjøpe crank-trigger og mekke om tenninga :-/

 

Originally posted by rakriste

Tanklokket blir som jeg nevnte i en annen tråd montert bak skiltet.

har tatt mål og tegnet opp hvordan det vil bli. Ser for meg at dette er en pen og clean løsning. skiltet kommer til å bli montert med vipp-plate slik som de eldre amerikanerne har.

Jeg vet nøyaktig hvor du kan finne ferdig oppheng. er t.o.m VAG! Sitter org. på VW Transporter/Carawelle/Vanagon T3 (siste med hekkmotor). De har oljepeil og vanntank der...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spurte på biltilsynet angående flytting av chassi nr og de sa det ikke var noe problem. de gjorde det tilogmed gratis.

 

har gjort det både på prosjektet mitt og på min cabrio.

 

takk for tipset om vipplaten, skal ringe vag med en gang og sjekke pris.

 

 

 

 

Små fangere!! nesten alle prosjekt som blir gjort idag, er jo retro old-school. digger old-school men det lengste strået denne gangen var styling.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Jeg vet nøyaktig hvor du kan finne ferdig oppheng. er t.o.m VAG! Sitter org. på VW Transporter/Carawelle/Vanagon T3 (siste med hekkmotor). De har oljepeil og vanntank der...

 

Jeg undersøkte dette.. kostet litt i overkanrt av 1000,- pluss frakt.

må bestilles fra tyskland. men håpe er jo å finne en slik på hugger'n

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår