Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tape-R

hmmm.-.. motoklubben på haugenstua?...

 

vurderte å melde meg inn... men ser så fullt ut., blikke plass å jobbe til bilen.....

 

jeg vurderer også å melde meg inn. kommer jo ikke til å stå der hele tida. men veldig kjekt når man trenger et sted å skru på.

 

alltid noe å fikse på.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Laaars

Du begynner å få dårlig tid! For jeg regner med at den skal være klar til Åpen dag på NBS? hehehhehe ;)

 

ja jeg skal være ferdig til da... :) ,med cabben hehe

nei dette prosjektet er et langtids prosjekt.. :) en vakker dag tenker jeg.

 

skal på nbs ja!!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

 

jeg vurderer også å melde meg inn. kommer jo ikke til å stå der hele tida. men veldig kjekt når man trenger et sted å skru på.

 

alltid noe å fikse på.

 

veldig greit å ha ett sted å skru f.eks med løftebukk.

det er ikke fullt hver kveld.. men det virker som når noen kommer så kommer mange andre samtidig.. litt av det sosiale kanskje.. noen ringer og trenger litt støtte :)

 

Husk på at verkstedet er stengt fra 16juni.. :(

prøver ¨å få til å ha opent noen dager i ferien, men de ansatte (Kommunen) er ikke så veldig ivrig etter det dessverre..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne prosjekter varmer i hjerterota :)

Skal du lakkere bilen oransje med jägermeister dekaler..?

Veit ikke om jeg er helt enig med ideene om store fangere og lambo-dører, men bra blir det helt sikkert når du legger såpass mye tid ned i arbeidet...

 

Stå på..!!

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celeborn

Sånne prosjekter varmer i hjerterota :)

Skal du lakkere bilen oransje med jägermeister dekaler..?

Veit ikke om jeg er helt enig med ideene om store fangere og lambo-dører, men bra blir det helt sikkert når du legger såpass mye tid ned i arbeidet...

 

Stå på..!!

 

bra det varmer!!!

 

nei oransje blir den ikke. men dører og bagasjeluke er tatt fra en delebil jeg kjøpte i gjøvik.. den var litt spesiell.. ligger bilde av den her ett sted på forumet.. søk på jëgermeister.

lambo dørerene kan i værstefall demonteres på en kveld (tilbake til orginal) men om jeg skal lage det er foreløbig usikkert.. tar sikkert mye tid oxo.

snart ferie og da blir det mye jobbing med karroseriet igjen.. kjenner motivationen øker alt.. gleder meg faktisk.

ligget litt lenge på is kanskje :( I'll be back

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

flere oppdateringer fra kveldens innsats..

jeg måtte sveise dette hulle i fire forskjellige omganger pga litt spesielle vinkler, både innvendig og utvendig.. ble nesten helt ferdig.. resten pluss noe annet i morgen tenker jeg.

tar tid å tegne, kutte, justere og sveise alt på plass..

 

motivasjon er iallefall tilbake etter bugrun i helga :)

 

1506041.JPG

 

1506042.JPG

 

1506043.JPG

 

1506044.JPG

 

1506045.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetl0vB

Hva gjør du med dørene ?? Trodde man bare skar ut en firekant av døren der håndtaket er jeg og sveiset in en clean plate ?

 

alltid forskjellige måter å gjøre det på!

men jeg skal enten skjære ut slik som jeg har tegnet rudt håndtaket eller så blir det firkant (som du oxo svakt kan se på bilde) skal false en kant så det må være litt plate igjen og.

har ikke fått tid til å sveise enda.

 

har dog sveiset ferdig det "store" hulle i kanalen i kveld.

tok litt tid da den måtte deles i fire deler! ikke ferdig med sliping heller.

 

godt igang igjen iallefall. :)

 

 

EDIT: Bilder:

 

Endelig tettet igjen.. mangler bare å bøye plata litt slik at det blir lik kant bortover hele (you see :) ) litt sliping gjennstår som sagt oxo.

1606041.JPG

 

en litt annen vinkel.. så ser du kanskje hvorfor det var best å dele opp i fire seksjoner.

1606042.JPG

 

Var tidlig idag på hugger (Som vanlig) og og rett før meg kom det inn en audi 80cc 1985 med takluke.. :) ikke ofte en finner hele takluker da bilene ofte blir stablet oppå hverandre.

kjøpte iallefall komplett hele takluka da den forrige jeg hadde fikk en liten knekk i mekanismen som tilter takluka.. vel ingen dyr afære dette så nå har jeg enda en :)

1606043.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg løs de gamle foringene til bærarmene og borret ut bærekula, disse satt faktisk klinket fast, helvetes jobb å få løs. nå av sted til sandblåseren som på gang på gang har blitt utsatt.

 

kjøpte inn litt mer verktøy i dag. en luft stikksag og litt forskjellige slipelammeller.

 

siden motorsenteret holder stengt for sommeren så fortsetter prosjektet i et 6x3m stort partytelt. her skal vi oxo lakkere understell og diverse småting selv.

 

Joarek (golf 2 gti) og jeg skal holde det gående med musikk og vannlatende væske hele sommeren :)

 

 

 

et lite bilde av bærearmen i demontert og møkkete tilstand!!!

barearm.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

 

 

jeg skal til biltilsynet på mandag, skal prøve å få dette skriftlig da.

for sikkerhetskyld.

 

har oxo de siste dagene gått i tankene om å konvertere dørene mine til lambo dører.

kult og skiller seg ut..

 

håper noen modder en i photoshop for meg:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=30939

 

så i motorbørsen om noen som annonserte lambo hengsler til PANG pris, bare 19 990,-

 

er bare å begynne å spare:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke kjøpe ferdig!!!.. om det blir aktuelt, blir det i såfall å konstruere mal selv og få ett mekanisk firma til å produsere for meg.

 

må stikke.. er på vei til sandblåser'n, flere bildere senere

 

Edit: Bestilte i dag ett selvbygger bur til golfen.

skal hente det på mandag. det blir hovedbøyle og bakover altså ikke noe foran døråpningen.

samtidig har jeg oxo bestilt polybush til hele understellet.

i morgen tidlig skal jeg hente delene fra sandblåsingen.

 

akkurat nå driver jeg med en av dørene. kappet ut dørhåndtaket og skal til å lage ny plate (etter pausen :) )

bilder i løpet av kvelden.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår