Gå til innhold

Mk1 prosjektet mitt

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

Originally posted by remster

si i fra hvis du trenger hjelp søta. alltid klar for å bli møkkete på henda. :D vannlatende veske? har tolv kalde i kjølern bare å si i fra.

 

hehe bra du er disponibel Rolf!!!

blir mye jobbing på meg til uka.. har 2 uker ferie hvor jeg omtrent skal bo i partyteltet mitt :)

 

Update:

 

Utkappet dørhåndtakplate... falset og slip rent metall rundt.

dor.JPG

 

kappet og justert til ny plate.

dor2.JPG

 

finjustert og slipt rent metall på nye platen og.

fikk ikke sveiset idag da jeg hadde glemt å hente sveiseapp.

dor3.JPG

 

more goodies i morgen tildig tenker jeg, stay tuned!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hihi, et party telt er et party telt :)

 

Drekka bensin og pusse tenna med autosol!!!

 

Bra du har begynt på dørene dine! Blir nok bra dette:D

 

I morgen henter jeg forresten 2 stk. dører (90 look), en bakluke , et panser, en forskjerm (venstre), takluke, radiator+ ledningsnett for setevarmere, bensinpumpe®, sentrallås (pneumatisk).....

 

Pluss div. brytere og smådill!!!!

 

God pris ;)

 

 

Er det på mandag du har plassen for deg selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svaggen

planer om 90 look på Mk1`n din?

tenker på dørene.

Går dette forresten i det hele tatt an?

Går ann å få tak i glass fra annen model kanskje ?

 

eller vil jeg bare gjøre stor og saftig honør til deg!

døds fettt prosjekt!!

 

Takk..

leita en del i vinter angående 90 look dører til mk1 og det eneste jeg fant ut var at den "nye" såkallte citi golfen (mk1) som fortsatt blir produsert i afrika hadde slike dører. eneste minus var at dette var 4 dørs.

 

alternativet er å bytte glass mot plexi.

dette er nok ikke særlig gunstig. derfor blir det orginale dører på meg (uten håndtak selvsagt.)

 

 

Joarek: denna polerings(hånda) di begynner snart å svelle vell?

 

BTW. mk1 er fortsatt i produksjon, det sier jo litt :)

 

 

 

Edit: Ja, da har jeg hentet understellet. nå er det og 100% rustfritt og klart til lakk. Og montering av skiver og polybush

understell.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men holdes foreløbig hemmelig!! hehe.. lett og lett i hele vinter, men endelig er det bestemt :)

 

 

i morra tidlig drar jeg og henter bur og diverse annet små plukk til bilen. kommer bilder så fort alt er hentet.

 

BTW:. NYE calippere (bak) er tatt fra delebilen, nye slissete skiver skal innhandles snart. noen som har tips hvor jeg burde kjøpe det og belegg? eventuelt hva slags belegg en skal kjøpe (greenstuff etc)?

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan du har lagd den karroseri-vippe-ramma di.

Ser sånn ca. på bildene, men åssen har du lagd den der hvor karroseriet ligger nede på siden? Ligger det rett nedpå det firkantrøret nederst på bakken eller?

 

Og ligger det rett på metallet? Da blir det kanskje oppskrapt og kanskje bulkete eller?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jeg lurer litt på hvordan du har lagd den karroseri-vippe-ramma di.

Ser sånn ca. på bildene, men åssen har du lagd den der hvor karroseriet ligger nede på siden? Ligger det rett nedpå det firkantrøret nederst på bakken eller?

 

Og ligger det rett på metallet? Da blir det kanskje oppskrapt og kanskje bulkete eller?

 

velteramma er veldig enkelt laget.

først lager du 4 plater (ca 3mm tykk) som du tilpasser festene til understellet ditt. foran og bak.

 

så lager du de som enkeltstående ben! legger en tversover foran og en bak, lager en vinkel som du ser jeg har gjort på bildet.. Husk å forsterke. da er det bare å teste ramme og håpe på det beste.. karroseriet er ikke i nærheten av bakken. ca 20cm ++

det allikevel så støtter jeg opp med isopor blokk i døråpningen slik at bilen ikke jynger altformye.

se nøye på bildene så får du det til.

 

 

 

update!

 

buret er hentet fra pedersen racing idag. (ett selvbyggerbur!)

hovedbøyle og rør nok til å konstruere ett halvbur, slik jeg vil ha det!

polyforingene måtte drøyes litt da økonomien ikke holdt helt mål :(

får hente de en annen dag.

 

burmk1.JPG

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beskrivelsen.

Bare et siste spørsmål for å få det inn med teskje.

Når du har tippa karroseriet over på siden, henger det kun i de beina som er festa der understellet skal sitte? Sitter det godt nok der?

 

Har planer om å bygge en selv. Har veldig liten mekkeplass, men er fast bestemt på å fikse det der! Dessuten er det kjekt med hjul å trille den på, for da kan jeg trille den inn og ut. hehe :)

 

Ser virkelig fram til bilen din begynner å ta form igjen, er glad i seriøse prosjekter. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer.. sitter kun festet der hvor understellet sitter og der sitter det godt nok ja.. min lå på det lengste nesten 3 månder oppned!!! MEN, som jeg sa, så la jeg en isoporblokk under ved døråpningen for sikkerhetskyld. jeg sto oxo oppå karroseriet til tider når jeg jobber med det.

 

er bare å ta en tur en dag å ta en titt om du vil.!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår