Gå til innhold

Grandisjohn: Granada 24V Cosworth. En komplett ombygging

Ranger emnet


grandisjohn

Anbefalte innlegg

Ja, for et par uker siden ble ferdig-prosjektet registrert. Lovlig forsikret som en 2,8i, men godkjent med blant annet 2,9 Cosworth motor.

 

Ellers er den kjøreteknisk ikke helt som en standard 1984 Ford Granada..

 

mellomaksel2-2.jpg

 

Det neste som blir prioritert nå er å få koblet opp datasprut. Ligger an til å bli av typen Autronic ms4 med bredbåndslamda, så får tiden vise hva som kommer seinere...

 

mellomaksel5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, D.E.I.L.I.G bil!

 

alt var grisebra gjort, eneste å sette fingeren på er grillen, den nettingen likte jeg ikke, men selvfølgelig er bilen helgrom!

bare en liten detalj jeg ikke syns var best.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal beholde grillen jeg. Ser at det er noe spes med bilen med den.

 

Hvorfor skal alle på død å liv ha Ghia grill, med Ghia panserlist???

 

DET ser trøtt ut spør du meg.

 

Greit å være litt kreativ, synes bilen ser mer "opdatert" ut.

 

Enig, Ghia grill og panserlist er litt "oppbrukt", ihvertfall på en mye modifisert bil. Og siden stuket ikke skulle bli for diskre, så måtte jeg ha en eller annen grill-løsning som skiller seg litt ut. Men synes vel egentlig at grillen laget som på din er mere vellykket, så jobber litt med en som blir tilnærmet som den, men uten lyktespoilere.

 

Men høsten er her og grillsesongen er over, så nok grillmat..eh..prat!

 

Ellers utrolig positive tilbakemeldinger her inne, og det morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, gjør som du har tenkt, det blir bra uansett.

 

Må åsså bare få si at den er dritkul den bilen din, skikkelig sober å diskre, å ikke minst gjennomført. Er en smule misunnelig(bortsett fra drivverket, hehe).

 

Stå på.

 

 

PS: er vel bare i Grænnis klubben jeg har 5,8RS til nick. Var før jeg fant det endelige, hehe. Selv om 5,8 liter er 351 cid.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår