Gå til innhold

Grandisjohn: Granada 24V Cosworth. En komplett ombygging

Ranger emnet


grandisjohn

Anbefalte innlegg

Ja, dæsken døtte..

Etter å ha fått vekk en meter med tape og et par plast-hylser fikk jeg oversikt over hvordan ledningsnettet til dysene var spleiset. Så da er ledningene splittet opp og loddet om igjen, slik at dysene er koblet parvis to og to sånn som Emeralden krever.

 

mellomaksel2-8.jpg

 

 

 

Ellers blir finishen i motorrommet ytterligere hevet. Her et bilde av emblemene til plenumet. Lakkert og klargjort i bilens karosseri-farge med klarlakk.

 

bilde2.jpg

 

..og et bilde av plenumet, glassblåst og klart til lakk.

 

bilde.jpg

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bil er hobby og det er fremdeles vinter, så det rusler å går.

Har fått på plass fuelrailene med 310 cc Ford motorsport dysene, noe som er ganske tricky på en V6`er.

 

bilde-5.jpg

 

Blendeplata som ble tilpasset til erstatning for tomgangsensoren (ISC). Montert og tilpasset til eksisterende skruehull.

 

bilde3.jpg

 

Ellers er plenumet ferdig lakkert og klart til montering..

 

bilde-2.jpg

bilde-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere avatar-bilder av Mercedes, Volvo, osv, åsså får jeg slike kommentarer på den gamle Granada`n min. Sånt noe inspirerer til å gjøre mer og legge ut flere bilder..

 

Som bildene viser så har toppdekslene fått ny maling..

 

bilde5.jpg

 

Et oppstillingsbilde som viser litt mer helhet.

 

bilde9.jpg

 

Og toppdekslene montert med nye pakninger.

 

bilde2-3.jpg

 

Innsuget blir selvsagt også montert, men er litt usikker på om jeg har koblet dysene riktig, så må finne sikkert ut av det først..

 

 

 

 

 

 

 

Og montert med nye pakninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker..

 

Lakkering med 2K base..

 

bilde-7.jpg

 

Motorrommet er ryddet, reingjort og ferdig montert, bortsett fra beholderen for spylervæske da.. (men ble litt dårlig bilde ser jeg nå.)

 

bilde2-4.jpg

 

Så da gjenstår bare å få koblet opp +12V til ecu med styrestrøm fra tenning, så kan den gamle Granada`n kjøres med datasprut på 24V Cosworth motoren, noe som skal gi 18% mere morro..

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tvil om at du kan det du driver med, helt rå bil, får håpe jeg får sett på den i virkeligheten en gang, planer om å dra på noe treff i år?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen tvil om at du kan det du driver med, helt rå bil, får håpe jeg får sett på den i virkeligheten en gang, planer om å dra på noe treff i år?

 

Hei.. ja, pleier å reise på ett Granada treff. Landstreffet på Gol i begynnelsen av august, er vel ikke så langt unna der du bor..?

Ellers synes jeg slike youngtimer meets er artige treff, med masse herlig modifiserte biler fra 70 og 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. ja, pleier å reise på ett Granada treff. Landstreffet på Gol i begynnelsen av august, er vel ikke så langt unna der du bor..?

Ellers synes jeg slike youngtimer meets er artige treff, med masse herlig modifiserte biler fra 70 og 80 tallet.

 

ja stemmer:) får prøve å ta en tur om det ikke kolliderer med noe spesielt. Har hatt en del forder og derav et par 2-dørs xr4i'r med kvasse kammer, porta topper osv. Så jeg får nesten tårer i øya av en ford v6 sugemotor som skriker på det røde:)

 

Siden du har peiling på ford, så noe spesielt ikke så langt unna meg for noen år siden, en ford mercur(y) 3.2 v6, stemmer det ikke at sierran heter mercury i statene? isåfall så måtte det vært en uhyre sjelden bil her til lands med 3.2 v6(Blei vel ikke solgt 3.2 i sierra her til lands).. i statene så fikk man vel xr4ti og xr8, det er jo rimelig verst!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virklig flot granada. er selv igang med at renovere en gl ghia. hvor har du fundet de hvide blink lys henne ?

mvh jacob bested.

 

Hei ja.. Er en svenske ved navn Jørgen Ahlgren som ordnet de hvite blink-glassene. Den greieste måten å få kontakt med han på er å registrere seg på http://www.granadaklubben.se og sende en p.m til granadadr. De blir støpt i originale former, så passformen på glassene er perfekt.

Ellers har vel Burton power i England etterhvert fått laget noen sett med hvite glass til Granada, men passformen er ikke like god.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår