Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning, at bruken av ordet generalisering er særdèles adekvat til denne oppgave.

 

Ja, det skjønner jeg også. Spørsmålet "Hva i all verden er det folk tenker når de klarer å skrive noe sånt, mon tro?" var heller ikke bokstavelig ment, det var et retorisk spørsmål. Poenget mitt er at man, hvis man skriver noe slikt, har havnet ganske langt unna det opprinnelige uttrykket "skjære alle over en kam", som "skyve alle over en kant" etter all sannsynlighet stammer fra, og jeg undres over hvordan noen kan havne så inn i granskauen på villspor.

 

For øvrig har du ikke bruk for ` i "særdeles". Om du skulle brukt noe, måtte du har brukt ´, da ` ikke brukes i norsk språk. Merk: vanligvis hadde jeg ikke kommentert det, men dette er en tråd om skrivefeil :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"andbefaling av billig bil til og dra campingvogn?

 

hvilke biler andbefaler dere til å kunne dra en campingvogn på ca 1250kg? bilen og campingvognas totalvekt må ikke overstige 3500kg siden jeg kun ha B sertifakat."

 

Man skal høre mye før ørene faller av...

 

"Anbdefale", "til og dra", "sertifakat". Slett ikke verst ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var morsomt... Du er jo mye bedre på å skirve.. gratulerer, du har kommet mye lengere i livet enn oss andre:)

 

Greit nok å skrive ting som impress osv.. Men dra inn feil med og/å blir bare barnslig.. Om folk har problemer med å skrive riktig, så skal de få lov til det uten at dere skal sitte å påpeke hva som er feil.. For det er bare irriterende å høre på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var morsomt... Du er jo mye bedre på å skirve.. gratulerer, du har kommet mye lengere i livet enn oss andre:)

 

Greit nok å skrive ting som impress osv.. Men dra inn feil med og/å blir bare barnslig.. Om folk har problemer med å skrive riktig, så skal de få lov til det uten at dere skal sitte å påpeke hva som er feil.. For det er bare irriterende å høre på:)

 

La være å delta i tråden, da. Jeg deltar ikke i tråder som handler om impress (innpress), fordi det ikke interesserer meg nevneverdig, og det er ingen som tvinger deg til å delta i en tråd som handler om rettskriving. Eller rettskrivning, om du vil. For øvrig er og/å-feil langt mer alvorlig enn å skrive impress - og/å har du lært siden første klasse, innpress er et ord mange bare har overhørt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dyslektikere legger merke til at jeg konsekvent benytter ordet dyselektriker? Litt moro må man jo ha!

Merka det ikke, har jeg fritak da? Og hvorfor skal dere alltid mobbe meg med disse skriveleifene og elektrikerene deres? :op:

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var morsomt... Du er jo mye bedre på å skirve.. gratulerer, du har kommet mye lengere i livet enn oss andre:)

 

Greit nok å skrive ting som impress osv.. Men dra inn feil med og/å blir bare barnslig.. Om folk har problemer med å skrive riktig, så skal de få lov til det uten at dere skal sitte å påpeke hva som er feil.. For det er bare irriterende å høre på:)

 

Det er også veldig irriterende når man leser innlegg fullt av skrivefeil, så det slår begge veier.

Jeg pleier sjelden å kommentere skrivefeil, men jeg nekter å tro at det er så mange dyslektikere nå om dagen kontra da jeg gikk på skolen!

Tipper det er mest latskap.

 

Det gir hvertfall ikke noe bra inntrykk når man ikke klarer å gjøre rede for seg på et skriftlig forum.

 

(Tastefeil er en annen ting da, det er fort gjort, og jeg har sikkert en god del i denne posten, ironisk nok..)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke så mye med forumet her å gjøre, men jeg irriterer meg grenseløst over folk som sier "ressigør"! Hvis du har regien på en film f.eks., er du for svarte regissør! Vil påstå at godt over halvparten av de gangene jeg hører det ordet (da som oftest i radio eller TV), blir det brukt feil.

 

Puh... Det var godt å få det ut!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss heller ikke glemme det at det faktisk er en forskjell på Skrivefeil og helt nye ord, som "basser" :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke så mye med forumet her å gjøre, men jeg irriterer meg grenseløst over folk som sier "ressigør"! Hvis du har regien på en film f.eks., er du for svarte regissør! Vil påstå at godt over halvparten av de gangene jeg hører det ordet (da som oftest i radio eller TV), blir det brukt feil.

 

Puh... Det var godt å få det ut!

 

Og de som sier "Resjisør" som de aller fleste gjør, er jo den rette uttalen av ordet "Regissør", så jeg ser ikke problemet ditt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som sier "Resjisør" som de aller fleste gjør, er jo den rette uttalen av ordet "Regissør", så jeg ser ikke problemet ditt.

 

Tror du misforstår. Jeg irriterer meg over "ressisjør" for å skrive det på en litt annen måte. "Resjissør" er riktig ja.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår