Gå til innhold

ERekdal

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

ERekdal's Achievements

  1. Hei, noen dager siden når jeg kjørte ville plutselig ikke bilen inn i gir lengre. Jeg skulle gire ned før en rundkjøring og plutselig ville den ikke i 2 gir eller noen annet gir for den saks skyld. Dette er en 2011 Volvo V50 1,6D Dette vet jeg nå: Clutchen følest som normal. Selv om jeg tar inn clutchen så er det motstand når jeg prøver å sette den i gir og jeg hører og kjenner at bilen prøver å gå frammover. Jeg kan tvinge bilen i gir med makt uten gnissing, men fortsatt ikke bra. Om jeg slår av bilen kan jeg fint sette bilen i gir som normalt. Om bilen er av kan jeg sette den i første, holde inne clutchen og starte bilen. Med clutchen inne kan jeg kjenne at bilen kryper litt frammover, men slipper jeg clutchen tar bilen av som normalt, men jeg får den ikke ut av gir igjen. Da må jeg enten tvinge den ut av gir eller slå den av for å bytte gir. Ingen syndlige lekasjer på hele systemet. Jeg har blødd av og byttet all hydraulikkolje for å forsikre at det ikke er luft i systemet, og jeg føler at systemet klarer å holde trykk. Clutchen følest som normal. Mistengte først sylinderen til pedalen, men siden jeg klarte å pumpe opp trykket mens jeg blødde av tror jeg ikke det lengre. Noen tips?
  2. Det jeg stusset på var at jeg målte 12,3v og etter en 5min kjøretur er den tilbake på 12,9v. Dette forvirret meg veldig. jeg målte flere ganger for å være sikker. Usikker om det kan være en dårlig kontakt eller noe som kan forårsake dette? Eller en defekt komponent.
  3. Hei, Hadde et rart tilfelle i dag. Var ute på en litt lengre tur i dag med min Lexus IS220 (2006) og plutselig fikk jeg ikke start på bilen igjen. Prøvde å starte bilen og det var såvidt motoren gikk rundt. Jeg målte med volt meter og leste av 12,2v som er veldig laft og antok da at batteriet eller dynamoen måtte være gåen, men så skjedde det noe rart. Gikk for å hente startkabler og da jeg kom tilbake skjekket jeg spenningen på nytt og målte da 12,34. Tengte da og gi det en sjangse til og prøvde å starte. Fikk start på bilen og målte spenning når bilen gikk og fikk 13,7v. Kjørte en liten runde og stoppet bilen igjen. Målte på nytt og fikk 12,8v. Bilen har startet fint 5-6 ganger etter dette. Må nevne at batteriet ble fulladet for 3-4 dager siden da jeg følte bilen slet med å få start. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Det er et Sønnak batteri og er 2 år gammelt. Mvh Endre
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår