Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke en på forrige sider som har påpekt at det IKKE var Jettaen som la seg ut? Vet ikke hvorvidt dette stemmer, men virker som det bare er jeg som har fått det med meg.....

 

Takk. Det er helt korrekt.

 

Jeg kjenner til hva som skjedde, men etter å ha lest igjennom tråden, gidder jeg faktisk ikke å kommentere noe som helst. Det er rett og slett for mye dumt som kommer frem underveis.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har lest og forstått i denne tråden er det Jetta'n som har skyld i følge bevis. Ingen kan bevise at Subaruen har kjørt for fort, bare vitner som sier det.

 

Vitneobservajoner funker faktisk som bevis av og til, f.eks i drapssaker :biker

 

Er enig i at bilen som la seg ut burde sett i speilet, men jeg vil synse såpass at hvis Imprezaen kjørte i rundt 150 km/t eller høyere så har han all skyld uansett. Er kanskje en overvekt av folk med Torshov-potte som klarer å kjøre 60 km/t fortere enn alle andre på tett trafikert motorvei uten å få en antydning til flau smak i munnen fordi man bruker veien for å få litt adrenalin ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 til 120kmt er en diff på 50kmt ;)

 

Men ellers er jeg enig. Det værste jeg vet er når jeg kommer bakfra i 130kmt i 100 sona og det vrenger ut en avensis i venstrefelt for å ligge i 102kmt forbi en annen bil som ligger i 98kmt slik at han da bruker 3 mil på å komme forbi.

 

Heldigvis har jeg xeon fjernlys som jeg tror kan forveksles med blålys da folk fjerner seg fort fra venstrefeltet om jeg foretar "rytmisk" blinking med fjernlys :)

 

Man har jo plikt til å kjøre slik at man ikke treffer de foran selv om de skifter fil også da, dvs man er nødt til å tilpasse farten etter forholdene og i Norge tilsier det at man må være forberedt på at noen kan skifte fil foran deg. Selv på Autobahn må man tenke på dette og ofte må man bremse for forbikjørende biler og lastebiler. Selv om det er trygt å kjøre i 200 km/t på motorvei i Norge betyr ikke det at andre bilister trenger å være forberedt på dette.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 140 (som prezaen kjørte i) til 200 er et hav av forskjell. Selv jeg synes 200 er litt fort på motorveien ;)

 

140 derimot er dagligdags og det er ikke få som ligger i den hastigheten, tenker da på 100 sona. MAO så begynner slike hastigheter å bli innlært i trafikken generelt og Jetta mannen burde miste lappen på livstid når han ikke klarer å takle en slik hendelse riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 140 (som prezaen kjørte i) til 200 er et hav av forskjell. Selv jeg synes 200 er litt fort på motorveien ;)

 

140 derimot er dagligdags og det er ikke få som ligger i den hastigheten, tenker da på 100 sona. MAO så begynner slike hastigheter å bli innlært i trafikken generelt og Jetta mannen burde miste lappen på livstid når han ikke klarer å takle en slik hendelse riktig.

 

Det som mangler nå av informasjon er er hvor langt unna disse to bilene var fra hverandre idet filskiftet ble gjennomført. Det kan jo høres ut som at han fikk lite tid å reagere på. Jeg kjører ofte i 130-140km/t i 100-sonene og har ofte opplevd at biler kjører ut foran meg med veldig kort avstand uten at det blir dramatisk på noen som helst måte.

 

Min konklusjon: Han må ha vært veldig nært for ikke å kunne bremse ned fra den hastigheten.

 

At han bare "sklei" under nedbremsing høres såklart ikke bra ut det heller, men så kjørte han på vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er egentlig dette hentet fra:

 

Kjørte i kanskje maks 140 km,men var i tunnel så folk trur jo jeg lå i 200 km pågrunn av lyden.

Har vitner som så at han karen la seg inn foran meg og problemet var at han la seg ut og heller ikke ga gass.

Prøvde å bremse,men hadde vinterdekk og bare sklei.

 

Hadde jeg forårsaket en ulykke på motorveien på grunn av høy hastighet så hadde jeg nok pyntet litt på hastigheten jeg også...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg forårsaket en ulykke på motorveien på grunn av høy hastighet så hadde jeg nok pyntet litt på hastigheten jeg også...

 

 

Med den innstillingen der vil det jo i enhver situasjon lik dette være fullstendig meningsløst å diskutere noe som helst. Eller hva...?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er egentlig dette hentet fra:

 

 

 

Hadde jeg forårsaket en ulykke på motorveien på grunn av høy hastighet så hadde jeg nok pyntet litt på hastigheten jeg også...

Jada, sikkert. Problemet er at du ikke kan motbevise det. Ingen av vitnene hadde radar, men STI-føreren hadde spedometer å se på...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis subaruen hadde så stor fart at han bare sklei når han bremsa fordi han hadde vinterdekk, tilpasset han da farten etter forholdene?

 

Hvis man skal tilpasse farten etter forholdene, er det da lurt å kjøre i 140 m/vinterdekk?

 

Blir spennende å se hvem som egentlig har/får skyld i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den innstillingen der vil det jo i enhver situasjon lik dette være fullstendig meningsløst å diskutere noe som helst. Eller hva...?

 

Innstilling og innstilling fru Blom. Hvorfor er det bare de innstillingene som taler til fordel for Subaruføreren som gjør diskusjonen verdt å føre? Synes du ikke at et utsagn fra han som er mistenkt i saken bør etterprøves av målinger og andre vitneutsagn?

 

Jeg liker fart og spenning jeg og har absolutt hatt mine morsomme stunder på god og ikke trafikkert motorvei (stundene har forresten blitt færre i det siste), men det kan da ikke være særlig tvil om at Subaruføreren ikke har tilpasset farten etter forholdene og at han har alt å vinne på å pynte litt på sannheten? Hvor mange innlegg her på Bilforumet har vel ikke handlet om at man skulle nekte og ljuge dersom man skulle bli tatt for noe?

 

Ikke slik å forstå at man ikke skal skifte uten å se seg for og å gi tegn, men enhver som tar loven i egne hender har et særskilt ansvar for at ikke andre blir skadelidende.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår