Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Venstrebremsing kan man da gjøre selvom man har ABS :)

Men ja, det kan jo ha vært fullt av hjemmemekk på denne prezaen. Jeg derimot velger å tro bilen har både ESP og ABS inntill noe annet er bevist. Men man kan jo fint vingle i sitt felt med disse på. Spesielt om det kommer en pensjonist i 75kmt plutselig i ditt felt uten å titte i speilene.

 

ehm, hakke sagt at man IKKE kan gjøre det selv om man har ABS..

der er poenget mitt... ABS + sleng = slædd = BANG!:ratatatat

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik jeg har lest og forstått i denne tråden er det Jetta'n som har skyld i følge bevis. Ingen kan bevise at Subaruen har kjørt for fort, bare vitner som sier det. Jetta'n har foretatt feltskifte og feilberegnet avstand til bil som kommer bak.

Ifølge norges lover har du vikeplikt ved feltskifte... Greit nok at Subaruen hadde høy fart, ikke så smart av han i tett trafikk.

 

Hvis Jetta'n har holt 60km\t og skiftet felt, og Subaruen har kjørt inn i han i 80km\t er det Jetta'n som har fått skyld. Garantert!!!

Ingen av oss som var dær, så alt blir bare spekulasjoner;)

 

En annen ting. Er det ingen moderatorer\admin på filforumet?

For makan til drittslenging av forummedlemmer har jeg ikke sett... Dette har aldri vært tillat på ts-ogn.no dær jeg holler til. Tråden har blitt stengt og advarsel sendt til de involverte. Hae de ikke skjerpet seg blir det utestengelse.

 

Hva har det egentlig å si om noen skriver litt feil? Ingen er perfekte selv om de tror det selv...

Skulle tro noen hær inne skriver kun for å lage bråk. Resultatet er at ingen orker å lese\skrive på dette forumet mere. Folk blir skremt av graden til useriøshet hær inne.

Beste for alle er å holde seg ON TOPIC;) Blir mye triveligere og ryddigere.

 

MVH Karl

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med sugekoppen jeg. Var noen som prøvde å torpedere meg på fredag (side om side i en avkjøring, jeg skal til venstre han rett frem, helt til han svinger i mot meg) Måtte ut i motsatt felt før han oppfatta at jeg var der...

 

Jettaen kan meget mulig være like mye, om ikke mer skyldig!

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle Jettaen bytte felt visst den lå i 80km/t?

 

Dette er et av mange gode spørsmål som ikke blir forsøkt besvart i denne tråden, de aller fleste er av en art som stiller Jetta-føreren i et bedre lys enn hva den generelle oppfatningen av vedkommende er.

 

Jeg har spurt før hvorfor Impreza-føreren kjørte så fort selv om det er nærmest opplest og vedtatt at folk er troende til å skifte fil foran en, uten å blinke, og langt mindre se seg for. Jeg mener, da vet man utmerket godt risikoen.

 

Jeg har også poengert flere ganger at veien svinger, de har akkurat kommet ut av en tunnel, noe som i seg selv kan gjøre det svært vanskelig å oppdage, og enda mindre vurdere hastigheten til trafikk som kommer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et av mange gode spørsmål som ikke blir forsøkt besvart i denne tråden, de aller fleste er av en art som stiller Jetta-føreren i et bedre lys enn hva den generelle oppfatningen av vedkommende er.

 

Jeg har spurt før hvorfor Impreza-føreren kjørte så fort selv om det er nærmest opplest og vedtatt at folk er troende til å skifte fil foran en, uten å blinke, og langt mindre se seg for. Jeg mener, da vet man utmerket godt risikoen.

 

Jeg har også poengert flere ganger at veien svinger, de har akkurat kommet ut av en tunnel, noe som i seg selv kan gjøre det svært vanskelig å oppdage, og enda mindre vurdere hastigheten til trafikk som kommer bak.

 

Ikke en gang prøv å legge skyld på at den veien svinger. det er så slak sving at du har god oversikt rundt hele faktisk

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det kommer litt mer håndfast info etterhvert. Eksempelvis om Jettaens feltskifte var gjennomført før det smalt, og hvilken hastighet hhv. Jettaen og Subaruen holdt.

 

Uten å vite dette blir alt bare gjetning, og da kan man vri situasjonen til å passe egen konklusjon.

Overordnet må jeg allikevel si at det ser ut til at Subaruen har holdt en alt for høy hastighet, og at karen i Jettaen som skulle foreta forbikjøring ikke har fått med seg den høye hastigheten til Subaruen. Må man forvente at bilene i venstre felt grisekjører?

 

Så er frågan: hvorfor i helvete holde så høy hastighet at du ikke engang klarer å bremse om en bil foran deg vil foreta en forbikjøring? Jeg kan ikke tenke meg at karen i Jettaen har lagt seg ut uten å sjekke speilet, og da må han ha sett Subaruen et godt stykke bak seg ettersom han valgte å legge seg ut. Jeg forventer ikke at folk som kjører godt over fartsgrensen skal være synske, men jeg forventer at de kjører på en slik måte at de til en hver tid kan redusere den høye farten slik at en ulykke unngås.

 

Når jeg kjører fort i venstre felt kan jeg i de aller fleste tilfeller lese hva bilene i høyre felt kommer til å gjøre. Nærmer de seg eksempelvis forankjørende bil i sitt felt? Snur de på hodet for å sjekke blindsonen? Skjener de over mot venstre felt fordi de har tenkt til å bytte felt, men ikke tatt seg bryet med å sjekke blindsone eller blinke enda? Å se slike ting kan en god sjåfør. Så må man kjøre slik at man rekker å reagere. Det har ikke karen i Subaruen gjort. Altså ikke god nok sjåfør til å holde den hastigheten han hadde.

 

Skulle det vise seg at Subaruen ikke holdt høy hastighet slik vitner har sagt, og at Jettaen har holdt 80-90km/t og byttet felt øyeblikket før Subaruen skulle passert, ja da vil ikke resonementet over holde vann.

 

The bottom line er at de som grisekjører må ta ansvar for at ulykker ikke skjer. Jeg synes det er for mye forlangt at alle i høyre felt må forvente at de i venstre felt holder 150km/t+. Det er også for mye forlangt at alle som kjører i høyre felt skal kunne si om en bil holder 110 eller 150. Drømmesituasjonen ville jo tilsi at de kunne det, men det kan man ikke forvente.

Derfor blir det den som kommer i høy hastighet og har best oversikt som må ta ansvaret.

 

Edit: Må bare legge til at jeg gjerne holder høy hastighet der forholdene tilsier dette (140-150-160) bare så det er sagt. Jeg er ikke en mann med hatt som konsekvent ligger i høyre felt..... Og jeg har aldri vært i nærheten av å presse marginene på en sånn måte som karen i Subaruen har gjort.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med sugekopp her.

 

Slik jeg ser for meg situasjonen. Imprezaen ligger i 120 - 130km/t Jettaen ligger bak noen sinker og vil forbi. Da snakker vi 70 - 80km/t. På den veien er det normalt at sinker ligger langt under grensa. Da snakker vi en forskjll på 40 - 50km/t.

 

De fleste som har sittet på i en Impreza WRX vet at bremsene på disse er veldig bra, og de som ikke. Her sitter der bra biter. Jettan gjør som mange andre idioter i traffiken vrenger over uten å bruke blinklys og uten å bedømme avstand og fart til bilen bak (Hvordan skal det gå med sånne på autobanen når biler kommer i 70 - 80 km/t mer en det du gjør når du legger deg ut?)

 

Igjen. Hva er fort?? Ser man bort i fra hastigheten her så er det Jettaen som er rævpurt. Når en bil må bremse så jæverlig at den slenger så har du lagt deg vel brått ut.

 

Samtidig så kondulerer jeg til Impreza eieren og håper han får tilbake lappen og penger fra forsinrkinga til jettaen og att han får skylda.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "debatten" er litt dødfødt da INGEN her inne vet hvor fort han i Imprezaen kjørte. Men ja, Jettaen har vikeplikt når han skal skifte felt/fil. Men kommer det en Solberg-wannabe bakfra i 210 så... Jeg tror ikke Subaruen har liggi i 130 her sånn...der i 100-sona ligger jo alle i den farta.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår