Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Det står at Impreza'n holdt meget høy fart. Jeg ser at de fleste tar det for gitt at han da kjører i rundt 120-130, men dette er det ingen som ennå vet. Den veien er god for sikkert 200 om ikke mer, med tanke på at svingen der er en lang fin kurve som ikke trenger noe hard ''sving'ing''.

 

STI'n er jo en sprek bil, så det at den kan ha holdt en slik hastighet betviler jeg ikke. Det jeg istedet lurer på, er det der at sjåføren er en 27 år gammel mann som kjørte bil og sikkert var eier. STI'n er ingen billig bil, så å si at eieren har penger og dermed litt oppi huet også ville trolig ikke være å lyve.

 

Dette blir selvfølgelig bare antagelser av meg, men når man tenker over det slik: Hvordan kan en slik mann få seg til å kjøre så fort på en så trafikkert vei? Vis man ser på filmen som ligger inne på den bildelinken linket til tidligere her i tråden ser man jo at det er mye trafikk. Man bør vel skjønne at selv det ser ut som at det er klart og fritt fram så kan hvem som helst sprette ut. Akkurat som når man kjører i et lite nabolag, hvor det kan sprette ut en unge sånn helt uten videre.

 

You get my point..

 

Det er vel langt ifra en selvfølge at hvis du har mye penger har du også litt oppi huet....det finnes mange tullinger som har alt for mye penger vet du...kiddie

Er det ikke snart på tide å vente på litt harde fakta enn å sitte her å anta å tru å mene å....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det står at Impreza'n holdt meget høy fart. Jeg ser at de fleste tar det for gitt at han da kjører i rundt 120-130, men dette er det ingen som ennå vet. Den veien er god for sikkert 200 om ikke mer, med tanke på at svingen der er en lang fin kurve som ikke trenger noe hard ''sving'ing''.

 

STI'n er jo en sprek bil, så det at den kan ha holdt en slik hastighet betviler jeg ikke. Det jeg istedet lurer på, er det der at sjåføren er en 27 år gammel mann som kjørte bil og sikkert var eier. STI'n er ingen billig bil, så å si at eieren har penger og dermed litt oppi huet også ville trolig ikke være å lyve.

 

Dette blir selvfølgelig bare antagelser av meg, men når man tenker over det slik: Hvordan kan en slik mann få seg til å kjøre så fort på en så trafikkert vei? Vis man ser på filmen som ligger inne på den bildelinken linket til tidligere her i tråden ser man jo at det er mye trafikk. Man bør vel skjønne at selv det ser ut som at det er klart og fritt fram så kan hvem som helst sprette ut. Akkurat som når man kjører i et lite nabolag, hvor det kan sprette ut en unge sånn helt uten videre.

 

You get my point..

 

 

Man trenger da ikke ha voldsomt mye oppi hodet for å tjene en anstendig sum penger og evt. få et lån til å kjøpe seg bil. Og den høye trafikkmengden kan jo også skyldes at det faktisk har vært en ulykke på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for tja 5-6 år siden hadde jeg en lik situasjon dog mye mindre skadeomfang, jeg så han laaangt bak og la meg ut, jeg var 10-15 under grensa og ville derfor forbi, han innrømmet å ha hatt mellom 160 og 180 og ble notert i skademeldingen, jeg legger meg ut og ser at dette aldri går bra da han rett og slett kommer fortere enn jeg vil ha sjangs til å akselerere og legger meg inn igjen slik at han akkuratt treffer meg på venstre hjørne av støtfanger bak.

 

jeg fikk all skyld da det var jeg som skifta fil, selv om vi i skademeldingen skrev hastigheten til å være over fartsgrensen for hans del.

 

Var det forsikringsselskapet, eller politiet som ga deg all skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke farten som forårsaker vingling. Det er nedbremsingen.

 

Javel! Nedbremsingen fra stillestående? De fleste takler nedbremsing fra normale hastigheter ganske greit, men noe annet er det hvis hastigheten nærmer seg det dobbelte av hva som er tillatt på en motorvei...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke farten som forårsaker vingling. Det er nedbremsingen.

 

Jo høyere fart, jo hardere bremsing, jo mer vingling. Eller?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel! Nedbremsingen fra stillestående? De fleste takler nedbremsing fra normale hastigheter ganske greit, men noe annet er det hvis hastigheten nærmer seg det dobbelte av hva som er tillatt på en motorvei...

 

Vel og merke hva som er tillatt på norsk motorvei. Han kjørte antagligvis farlig sakte om det hadde vært tysk.

 

Men uansett så har jeg vært med på full brems fra toppfart på autobahnen uten å vingle før, så vi får annslå at vinglingen var et forsøk på å unngå å treffe jetta'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er generellt idioter til å kjøre bil.

Skjønner ikke helt hvordan folk greier å ligge 70 i 100-sonen.

For det gjør dem.

Ligger rundt 130 på speedometeret i 100-sonen, og da kjennes det ut som om jeg regelrett flyr forbi alle såpekokerne som ligger i høyrefila.

Det hender seg at en eller annenape greier å vrenge avensisen sin over i venstrefeltet og ligge i hele 90, og da er jeg nødt til å bråbremse som faan når jeg kommer bak.

Når de andre som ligger i høyrefeltet ser den litt mindre saktegående bedehusbilen i andre feltet, henger resten seg på og tømmer høyrefeltet for saktegående kjøretøy.

Da går plutselig trafikken fortere i HØYRE felt faktisk!!

 

Kan være meget saktegående kø i høre som gjorde at jettan vrengte ut, og ble truffet bakfra av imprezan.

La oss definere høy fart: Høy fart for en nordmann er når bilen som kommer bak har høyere fart enn ham selv.

Hvis "vitnene" lå å daffa i 70 og prezan kom bakfra i 120(som er en helt akseptabel fart).

Da har vi en diferanse på 40km/t. og det kan opfattes av Ola Nordmann som ikke vet bedre som HØY HASTIGHET!!!

Og er dete noe de fordømte snutesvina i Norge liker så er avisopslag og politiraporter om HØY HASTIGHET, eller SVÆRT HØY HASTIGHET og til og med SKJLELIG GRUNN TIL MISSTANKE OM HØY HASTIGHET!!!(tro meg been there done that)

 

Jettaføreren skulle vært piska på balla med flisete wire!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 til 120kmt er en diff på 50kmt ;)

 

Men ellers er jeg enig. Det værste jeg vet er når jeg kommer bakfra i 130kmt i 100 sona og det vrenger ut en avensis i venstrefelt for å ligge i 102kmt forbi en annen bil som ligger i 98kmt slik at han da bruker 3 mil på å komme forbi.

 

Heldigvis har jeg xeon fjernlys som jeg tror kan forveksles med blålys da folk fjerner seg fort fra venstrefeltet om jeg foretar "rytmisk" blinking med fjernlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Som sakt, nedbremsing fra 250 med en V70 på autobahnen gikk smertefritt. Så er ikke farten som lager vingling.

Hvor hard nedbremsing foretok du?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er generellt idioter til å kjøre bil.

Skjønner ikke helt hvordan folk greier å ligge 70 i 100-sonen.

For det gjør dem.

Ligger rundt 130 på speedometeret i 100-sonen, og da kjennes det ut som om jeg regelrett flyr forbi alle såpekokerne som ligger i høyrefila.

Det hender seg at en eller annenape greier å vrenge avensisen sin over i venstrefeltet og ligge i hele 90, og da er jeg nødt til å bråbremse som faan når jeg kommer bak.

Når de andre som ligger i høyrefeltet ser den litt mindre saktegående bedehusbilen i andre feltet, henger resten seg på og tømmer høyrefeltet for saktegående kjøretøy.

Da går plutselig trafikken fortere i HØYRE felt faktisk!!

 

Kan være meget saktegående kø i høre som gjorde at jettan vrengte ut, og ble truffet bakfra av imprezan.

La oss definere høy fart: Høy fart for en nordmann er når bilen som kommer bak har høyere fart enn ham selv.

Hvis "vitnene" lå å daffa i 70 og prezan kom bakfra i 120(som er en helt akseptabel fart).

Da har vi en diferanse på 40km/t. og det kan opfattes av Ola Nordmann som ikke vet bedre som HØY HASTIGHET!!!

Og er dete noe de fordømte snutesvina i Norge liker så er avisopslag og politiraporter om HØY HASTIGHET, eller SVÆRT HØY HASTIGHET og til og med SKJLELIG GRUNN TIL MISSTANKE OM HØY HASTIGHET!!!(tro meg been there done that)

 

Jettaføreren skulle vært piska på balla med flisete wire!

 

Det er noe som heter "å kjøre etter forholdene", da. Høy fart (etter forholdene) er for eksempel når du kjører mye fortere enn de andre. F.eks. 80 km/t på motorveien er ikke fort, men dersom alle bilene i feltet ved siden av står stille, er differansen 80 km/t. Capisce?

 

La dette være sagt: Jeg HAAAAAAAAAAAAAAAAATER dem som skaper unødvendig kø, for eksempel ved å kjøre for seint. MEEEEEEN det er ikke sikkert at det er så lurt å kjøre i 120 når de fleste andre kjører i 70, selv om fartsovertredelsen i fohold til fartsgrensa i seg selv ikke er så stor. Differansen (50 km/t, ikke 40:)) er såpass stor at dersom du smeller, kan du fort få vondt, for å si det mildt. Greit nok at Impreza'n strengt tatt ikke gjorde noe alvorlig galt da den kjørte litt for fort, men for å spare seg for slike situasjoner som dette, kan det være greit å la være å nødvendigvis måtte kjøre så fort som det lar seg gjøre - rett og slett fordi "ALLE" andre i trafikken gjør alldeles sinnssyke ting, som for eksempel å legge seg ut rett foran deg uten å se seg for.

 

For øvrig er jeg enig i avstraffingsmetoden du foreslår for Jetta-føreren, men jeg vil gjerne få utvide den til å gjelde for samtlige som, til tross for at bilene går vesentlig raskere, kjører saktere enn fartsgrensa.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra personen i Sti`en:

 

Kjørte i kanskje maks 140 km,men var i tunnel så folk trur jo jeg lå i 200 km pågrunn av lyden.

Har vitner som så at han karen la seg inn foran meg og problemet var at han la seg ut og heller ikke ga gass.

Prøvde å bremse,men hadde vinterdekk og bare sklei.

 

Så får dere spekulere videre folkens, dere er jo så gode til det!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra personen i Sti`en:

 

 

 

Så får dere spekulere videre folkens, dere er jo så gode til det!

 

Som super-moderator er det kanskje litt dumt av deg å blåse livsgnisten ut av Bilforumet, ved å oppfordre folk til å ikke spekulere? Det er jo nettopp dét Bilforumet-konseptet er tuftet på ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår