Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Når det gjelder veien der så er det mye typisk uviten prat. for dere som mener at 140 er fort, har tydligvis ikke kjørt nok der!

 

Du kan fint ligge å kose deg helt fra drammen og til 2 felten begynner i 160+. gjelder bare å være oppmerksom på idioter som ønsker å torpedere deg fra siden fordi dem ikke ser deg

 

den veien er god for 200 minst!

 

Jeg har kjørt den veien alt for mange ganger selv, og det er ingen tvil om at dette er en av norges fineste og beste veistrekninger. Du har helt rett i det du skriver over. Også det om at man må være oppmerksom på torpedistene. Og det var ikke vår venn i Subaruen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortell meg hvor det er GALT i å kjøre 140 med vinterdekk?

 

de fleste vinterdekk er pr.dag merket til 160. og 1600 betyr over en LENGRE distanse..!

 

du kan fint kjøre 200KM/T også om du føler for det ,. men ikke hold deg der i 10min lissom.. for da smeller det

 

Sommerdekka mine er merket 240 km/t (eller noe sånt), men jeg dundrer ikke gjennom Lillestrøms gater i 200 en sommerkveld likevel...

 

Et vinterdekk vil - selv om det teknisk er i stand til å kjøres i 160 - alltid gi dårligere kjøreegenskaper i høy hastighet enn et normalt sommerdekk. Dette er en forutsetning man må ta hensyn til dersom man skal kjøre fort med vinterdekk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faktum at det er flere som gjør det, gjør det ikke noe mer eller mindre galt eller riktig. Spørsmålet var hvorvidt det å på vintertid ligge i 140 km/t, når resten av trafikken ligger i 100 eller mindre, er å tilpasse farten etter forholdene ;) Under de rette (eller gale) omstendighetene kan det forsåvidt være uaktsomt å kjøre i 50 i 100-sona, så du kommer ikke nødvendigvis så langt med å si at "alle de andre gjorde det, så da er det greit at jeg også gjør det".

 

Faktum er vel at "resten av trafikken" faktisk ikke holder 100 eller mindre der. Selv om man finner noen biler som ligger under grensa, kan man ikke definere unntakene som resten av trafikken. Du er antageligvis enig i at det blir en nærmest praktisk umulighet å til enhver tid tilpasse din egen kjøring til ethvert moment man kommer over.

 

Men jeg skjønner hva du mener, og normalt sett er det helt uproblematisk å ligge i 140 der ;)

 

Takk. ;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå rører du bare. Og det må du jo få lov til...

 

 

Det der var jævlig dårlig argumentasjon, antageligvis i mangel på noe bedre å komme med...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å passere en rekke normalbilister i 140 km/t (minst) er ikke å tilpasse farten etter forholdene, uansett om veien teknisk sett tåler 140 km/t og vel så det.

 

Dette her er bare tull. I tyskland så passerer venstrefeltet høyrefeltet med hastighetsforskjeller på 150kmt eller mer uten problemer.

 

Det du gjør nå er å prøve å opprettholde moralen om at fart er kjempeskummelt og du fortsetter å sy puter under armene på bilister i norge ved å anntyde at de ikke trenger å lære å se i speilene fordi ingen som kjører på norsk vei skal noensinne overstige fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekka mine er merket 240 km/t (eller noe sånt), men jeg dundrer ikke gjennom Lillestrøms gater i 200 en sommerkveld likevel...

 

 

Jeg ser at du velger å være ytterst useriøs i ditt forsøk på å nedverdige hele diskusjonen til barnehage nivå.

 

Mangler du argumenter eller er det noe annet som gjør at du treffer slike lavmål så åpenlyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på E6 var det en som ble målt til 150 i 90sone. (grong kommune)

han fikk ikke mange tusen i bot, han kjørte rett og slett etter forholdene, og bilen var i forsvarlig stand.

 

Jeg sier ikke at det er rett eller galt, skulle bare legge inn et eksempel..

:wonder:

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på E6 var det en som ble målt til 150 i 90sone. (grong kommune)

han fikk ikke mange tusen i bot, han kjørte rett og slett etter forholdene, og bilen var i forsvarlig stand.

 

Jeg sier ikke at det er rett eller galt, skulle bare legge inn et eksempel..

:wonder:

 

For mange år siden var det avisoppslag om en mann i en AMG mercedes som ble frikjent for fartsovertredelse ettersom bilen hans var laget for høye hastigheter mtp bremser og aktivt sikkerhetsutstyr.

 

Han hadde nok en veldig dyr advokat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare tull. I tyskland så passerer venstrefeltet høyrefeltet med hastighetsforskjeller på 150kmt eller mer uten problemer.

 

Det du gjør nå er å prøve å opprettholde moralen om at fart er kjempeskummelt og du fortsetter å sy puter under armene på bilister i norge ved å anntyde at de ikke trenger å lære å se i speilene fordi ingen som kjører på norsk vei skal noensinne overstige fartsgrensen.

 

Jeg mener å huske at jeg skrev at veistrekningen det er snakk om fint tåler minst 140 km/t litt lenger opp her. Har aldri motsagt hverken vikeplikten ved filskifte eller plikten til å sjekke om alt er klart, men jeg prøver bare febrilsk å sette fokus på at man må tilpasse farten etter forholdene. Kom gjerne med henvisninger til hva som skjer i Tyskland, uten at det tilfører norsk kjørekultur noe som helst.

 

I en annen tråd på herværende forum har jeg sågar hevdet at fartsgrenseoverskridelser står for kun en liten del av dødsulykkene her i Norge, og at de tilfellene der hvor man kjører fortere enn forholdene tillater forårsaker noe fler.

 

Fra dine tidligere innlegg i andre tråder husker jeg deg som en svært useriøs motdebatant som raskt går etter person og ikke sak...

 

Jeg ser at du velger å være ytterst useriøs i ditt forsøk på å nedverdige hele diskusjonen til barnehage nivå.

 

Mangler du argumenter eller er det noe annet som gjør at du treffer slike lavmål så åpenlyst?

 

Så sugekopps henvisning til hva dekkene er merket med får passere, men mitt forsøk på å bryte ned det argumentet ved en henvisning til tilsvarende tenkemåte er plutselig barnehagenivå? Jo jo!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fra Sandefjord som vet hvem han er? Har sett bilen før, hvis ikke det er en lik i Larvik også...

 

Jeg mener jeg vet hvem det er, og er det den jeg tror det er, vil jeg tro han holdt en fart godt over fartsgrensa. Skal ikke påstå eller konstantere noe som helst, i og med at jeg ikke vet stort mer om dette enn resten av dere gjør, jeg bare antar ut i fra det lille jeg vet.

 

Mener det er en 02-modell velutstyrt STI, noe som tilsier at den garantert har ABS og ESP og det hele. Noen sa tidligere i tråden at det var lite spor etter ulykke, så vi kan vel nesten konstantere at ABS var aktivert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg vet hvem det er, og er det den jeg tror det er, vil jeg tro han holdt en fart godt over fartsgrensa. Skal ikke påstå eller konstantere noe som helst, i og med at jeg ikke vet stort mer om dette enn resten av dere gjør, jeg bare antar ut i fra det lille jeg vet.

 

 

Jeg kjenner han godt og jeg foreslår at du holder spekulasjonene dine for deg selv...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aadne - som sagt, jeg vet ingenting mer om dette enn resten her. Kun en antagelse. Klandrer ingen for å ligge i 140-150 på den veien, men jeg anser det likevel som høy fart. Men, for all del, hvis det er slik at personen i Jettaen brøyt vikeplikta, har den personen minst like stor skyld i saken, hvis ikke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår