Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Er enig med sugekopp her.

 

Slik jeg ser for meg situasjonen. Imprezaen ligger i 120 - 130km/t Jettaen ligger bak noen sinker og vil forbi. Da snakker vi 70 - 80km/t. På den veien er det normalt at sinker ligger langt under grensa. Da snakker vi en forskjll på 40 - 50km/t.

 

De fleste som har sittet på i en Impreza WRX vet at bremsene på disse er veldig bra, og de som ikke. Her sitter der bra biter. Jettan gjør som mange andre idioter i traffiken vrenger over uten å bruke blinklys og uten å bedømme avstand og fart til bilen bak (Hvordan skal det gå med sånne på autobanen når biler kommer i 70 - 80 km/t mer en det du gjør når du legger deg ut?)

 

Igjen. Hva er fort?? Ser man bort i fra hastigheten her så er det Jettaen som er rævpurt. Når en bil må bremse så jæverlig at den slenger så har du lagt deg vel brått ut.

 

Samtidig så kondulerer jeg til Impreza eieren og håper han får tilbake lappen og penger fra forsinrkinga til jettaen og att han får skylda.

 

 

1. Jeg trodde du hadde kjørt mer på nye E18. Det er 100-sone ved tunnellene, ligger aldri folk i 70-80 der...

 

 

2. Hvordan vet du at denne bilen hadde BRA bremser?? Selv om bilen har det når den er nye, kan de har vært slitte nå.

En bil med bra ABS bremser skal da ikke vingle sidelengs ved nødbrems.

 

 

3. "Når en bil må bremse så hardt at den slenger, har du lagt deg for brått ut" Vel, jeg vil heller si at ha som kom bakfra har holdt altfor høy hastighet. Og dermed satt trafikanter foran seg i en uforutsett fare. Selv om E18 er bra vei til å kjøre fort på, er det ingen som forventer en plastikkrakett i 200 bakfra.

 

 

4. At du gir Jettaen all skyld og vil gi lappen tilbake til herr rallymann, vitner om liten forståelse for logikk og sikkerhet i trafikken.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

4. At du gir Jettaen all skyld og gi lappen tilbake til herr rallymann, vitner om liten forståelse for logikk og sikkerhet i trafikken.

 

Takk. Endelig noen med litt vett. Alt fornuft tilsier at Subaruen holdt høy hastighet. Og hvorfor i alle dager skulle karen i Jettaen kjørt i 70.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se utfallet av dette her. synes d er mistenkelig at jetta føreren la ut i venstre feltet hvis ikke kolonna han lå i kjørte under fartsgrensa.

 

hadde vært morro å vite hvor mye vekt politiet legger i vitneutsagn når d kommer til hastighets bedømmelse. alle som er litt bilinteresert vet jo hvor vannskelig/umulig d er å bedømme fart utfra "fingern i lufta" metoden.

 

Jeg tror nok alle som så den subaruen før ulykken kommer til å si at han grisekjørte, uannsett om han gjorde d eller ikke så den saken er nok tapt. Synd hvis han ikke kjørte så ille fort, men biler som bråker og ser ut til å gå godt blir som oftest forbundet med grisekjøring, uannsett om de så står parkert.

 

Bra de begge klarte seg da, og man må jo bare håpa at ting ordner seg til d beste for begge :)

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistanken din må jeg si er tynt begrunnet. Du mener at det er mistenkelig om folk kjører forbi dersom hastigheten ikke er under fartsgrensen?

 

hvis det ikke er tilfellet, vil jo jetta føreren ha brutt, eller i d minste planlagt å bryte fartsgrensa. da er han i såfall like skyldig som subaru føreren.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som folk her synser og kommenterer og kødder i vei, uten å ANE hva dere prater om...

 

Jettaen, hvis fører alle maser om hvorvidt skal miste lappen eller ikke, er IKKE den bilen som la seg ut og forårsaket ulykken... Denne var "uskyldig tredjepart"...

 

Må lese litt mer av tråden, før jeg vurderer om jeg i det hele tatt orker å kommentere noe. I kjent Bilforumet-stil ser jeg at folk som vanlig ikke klarer å diskutere noe som helst, uten at det tar helt av og går over til drittkasting. Det er intet mindre enn flaut - rett og slett...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår