Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går det virkelig ann å nekte for at dette ikke hadde skjedd om sopern i Jettaen hadde tittet 2 ganger i speilet før han la seg ut?

 

Skadene tatt i betraktning, fyren i Subaruen har kjørt gris og tapt.

 

I fare for å gjenta meg selv, man forventer ikke at trafikk kommer bakfra i den hastigheten på Norske veier med Norske fartsgrenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Jetta-mannen lakt seg ut uten å sjekke speilet hadde det ikke skjedd.

 

Det er mye mulig at begge har gjort en vurderingsfeil. Det er likevel liten tvil om at det er Impreza-føreren som har tatt den største risikoen. På stedet svinger veien svakt mot høyre, den har svak helling nedover og han har nettopp kommet ut av en tunnel.

 

Det er heller ingen tvil om at det er Impreza-føreren som har best oversikt over situasjonen, og hvis det er så typisk som dere skal ha det til at biler bra skifter felt hist og her, uten og blinke og det som verre er. Hvorfor kjørte han da så fort, jeg mener, dette nå han jo vist at kunne skje, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. TRENGER det virkelig å betgy at han faktisk HAR kjørt "gris" så pent som dere ordlegger det!

 

det er da faen ikke uvanlig å kjøre 140 der! det er faktisk en helt vanlig cruisehastighet!

 

men ikke glem at selv om det er 100sone der BETYR IKKE DET at alle faktisk kjører hundre. mange ligger så lavt som 80!

 

hva om da jettan kjørte 80? uansett hvem som har kjørt hvor fort JETTAN burde uten tvil mista lappen å! prezan hjalp til å skape en farlig situasjon som KUNNE skjedd... Jettan gjorde at det skjedde!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mulig at begge har gjort en vurderingsfeil. Det er likevel liten tvil om at det er Impreza-føreren som har tatt den største risikoen. På stedet svinger veien svakt mot høyre, den har svak helling nedover og han har nettopp kommet ut av en tunnel.

 

Det er heller ingen tvil om at det er Impreza-føreren som har best oversikt over situasjonen, og hvis det er så typisk som dere skal ha det til at biler bra skifter felt hist og her, uten og blinke og det som verre er. Hvorfor kjørte han da så fort, jeg mener, dette nå han jo vist at kunne skje, eller?

 

Han bedrev sikkert tørrtrening til å poste i denne tråden :pimp

 

http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/4347-hvor-fort-pa-norske-veier.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg kan se på bildene vil jeg ikke si at jettaen ble truffet så hardt bak i grunn!

 

Vil tru at kødden i jettaen som da var en gammal gubbe/kjerring skulle ut i venstre. prezan kom bak. reagerte kanskje lITT for kraftig med å låse hjula sine, og kanskje tuta, og værtfall kommi sidelengs mot jettan! så prøver da jettan å legge seg tilbake og der sneier dem hverandre på venstre side i ræva og gjør at jettan snurrer og blir pressa av!

 

Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen.

 

Tjah, mange har da brytere for å koble av slike ting. men uansett, låste hjul eller ei. så skal det ikke mye til for å få sleng på ræva på en bil med 4x4.

 

Du vet jo hvordan det fungerer i rally. venstrebremsing er jo til for en grunn.

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ganske umulig å låse hjulene på en Impreza WRX ettersom den har ABS så vi kan nok slå bort at den kom sidelengs mot jettaen.

 

Du skal ikke være så sikker på at ABS'en har vært på da, slår av ABS'en på min egen innimellom.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skadene tatt i betraktning, fyren i Subaruen har kjørt gris og tapt.

 

 

Nei.

 

Fyren i Imprezaen har brutt fartsgrensen og Jetta mannen har brutt vikeplikt ved feltskifte regelen.

 

Og siden dette er norge hvor fartsyndere blir akseptert kriminalisert på lik linje med pedofile så har impreza mannen tapt. Det er helt sjukt egentlig. Så lenge man har brutt fartsgrensen i norge så har man 100% skyld, og dette er akseptert av majoriteten innebyggere. Det hjelper ikke om bil nr 2 har brutt 100 andre regler så lenge bil nr 1 brøyt fartsgrensa. Bil nr 1 har all skyld uansett.

 

Nei nå drar jeg å grisekjører. Pass på å ikke bytt felt uten å se i speilet ellers får dere 1900kg audi presset inn i bagasjerommet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, mange har da brytere for å koble av slike ting. men uansett, låste hjul eller ei. så skal det ikke mye til for å få sleng på ræva på en bil med 4x4.

 

Du vet jo hvordan det fungerer i rally. venstrebremsing er jo til for en grunn.

 

Venstrebremsing kan man da gjøre selvom man har ABS :)

Men ja, det kan jo ha vært fullt av hjemmemekk på denne prezaen. Jeg derimot velger å tro bilen har både ESP og ABS inntill noe annet er bevist. Men man kan jo fint vingle i sitt felt med disse på. Spesielt om det kommer en pensjonist i 75kmt plutselig i ditt felt uten å titte i speilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår