Gå til innhold

ActiveX

Bruker
  • Innholdsteller

    314
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ActiveX

  • Bursdag 05/20/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

ActiveX's Achievements

  1. Har sjekket etter lekkasjer men jeg kan ikke finne noen. Tydelig at dette blir et problem jeg ikke finner ut av.. :s Leste på en annen side at det kunne være ventilasjonsanlegget som var feil med, men det virker da urimelig siden det blir lukt om ventilasjonen står på eller ei..
  2. Ingen som kan rådføre meg litt? :p
  3. Det lukter akkurat som det gjør i motorrommet på en gammel sjark hvis det beskriver det bedre. :P
  4. Har en 88' modell Mercedes 190D som det kommer diesellukt inn i bilen når den står på tomgang. Det er kun når den står på tomgang. Uansett om ventilasjonen står på eller ei.. Har ikke spess peil på området, så håper noen vet hva det kan være, for er heller ingen lekkasjer på eksosrørene..
  5. Ok. Men bremseklosser mm. kan jeg vel kjøpe hos biltema? Samt eksosanlegg? Caliprene kan jeg vel kjøpe hos en hugger eller liknende?
  6. Tenkte jeg skulle prøve effektanlegg på bilen. Men sitter ikke med de største erfaringene rundt dette. Bilen er en Toyota Carina II 1984 modell. Og alt er orginalt. Hva ligger egentlig et enkelt og greit, men også billigt effektanlegg på? Og blir det noe effekt utav det bare ved å koble det på en orginal motor? Noe vits? Takk :)
  7. Skal til å bytte caliper og bremseklosser på bilen min nå. Og trenger i den forbindelse noe som er billig. Tenkte først og fremst på deler fra biltema men ser at de ikke har blant annet caliper, og da sliter jeg litt. Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt billige caliper og bremseklosser til Toyota Carina II 1984 mod. ? Det står forresten på calipen, 22V 51-22 NO.1
  8. Det finnes ikke løsninger på dette med andre ord? For jævlig å måtte gå til innkjøp av ny motor når jeg nærmest akkurat har kjøpt bilen. Stiftene som folk sier kan være årsaken, kan altså ikke byttes? Mye jobb da?
  9. Ok. Men siden den er rustet av(der hvor den foringen(plastikken) sitter, mellom motor og Katalysatoren, kan jeg sette på en sånn. Eller vil det gi 0 nytte? Tenker da først og fremst på støy.
  10. Skal til å bytte eksosanlegget på bilen, fordi den fremste delen rett og slett er rustet av. Eneste måten jeg kunne få dette av på var og skru av festet som er rett fra motor, også ta det på igjen derfra. Men hvem av de er katalysatoren? Er 3 bokser under bilen. Og tenkte å bytte de to første fremme-ifra. Evt. kjøpe på biltema? Snakk om en Ford Scorpio 2.0 DOHC 1994 mod.
  11. Mulig det kan være ventil ja. Er akkurat makan lyd som dette: http://www.youtube.com/watch?v=s7Cx1izJ3E8... Olje antar jeg at det er sånn som skal brukes. Nylig kjøpt bilen og regner med at forrige eier vet hvilken olje som skal brukes.
  12. oBS. Tok tydeligvis feil tråd :P
  13. Mulig det kan være ventil ja. Er akkurat makan lyd som dette: ... Olje antar jeg at det er sånn som skal brukes. Nylig kjøpt bilen og regner med at forrige eier vet hvilken olje som skal brukes.
  14. Var en tur ute med bilen igår og kjørte kanskje litt for hardt med den, med tanke på den har stått en liten stund i ro. Skulle så kjøre den hjem igjen igår etter runden og jeg merket en tikkelyd, som jeg først trodde var hjullageret eller noe liknende. Startet så bilen opp igjen idag tidlig og merket at det var inn-under stemplet. Tok så av toppen på motoren for å se, men ikke noen synlige merker/skader som kan være årsaken. Tok så på igjen toppen og prøvde igjen. Så kom tikkingen/slåingen igjen. Virker som det er stemplet som lager lyden. Toppen er av plast på en måte. Og til mer jeg ruser motoren til oftere og mer kommer klakke lyden. Hva kan dette egentlig være? Og er det skadelig ved at jeg kjører bilen? Er snakk om en Ford Scorpio 2.0 DOCH motor 1994 mod.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår