Jump to content
Bilforumet.no

EliteCorrado

Bruker
  • Content Count

    1281
  • Joined

  • Last visited

About EliteCorrado

  • Rank
    Vinter igjen
  • Birthday 10/15/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Mekanisk
  • Modell (eks S4)
    Corrado
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Pipefitter
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 G60
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Nothelle Chip + Kompressor
  • Fylke
    Nord-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Rørvik (N. Trøndelag)
  1. jeg har en g60 stående. den er ombygd til turbo, så spjeldhuset er modifisert og ikke converterbar til org. utførelse. men ellers skal motor og kompressor være intakt. selges motoren, så kan du likegodt få med alt som er brukandes. motor, gear, ledningsnett, ja, tilogmed bilen! gi et bud! bilen er norsk! mail meg på rs4_audi@hotmail.com
  2. http://www.germanautoparts.com/Volkswagen/Corrado/Steering/167/1 215 Dollar :)
  3. Hei! Prøvde selv å montere en intercooler i frontfangeren, men ga opp. Er ganske trangt der nede. Ville heller ikke kappe opp tverrbjelken som sitter i fangeren. Er en mr. Autotune her på forumet som installerte en slik bak grillen sin.
  4. Hei! Artig å se at folk faktisk leker med tanken på å bygge om sin Rado til AWD :) Hadde selv tanken, men stoppet når jeg planla bakstillinga :( Derfor bygget jeg bare turbooppsett :) Custom manifold, K04 turbo, custom boostpipes og rustfritt komplett eksosanlegg :) Tilbake til DITT prosjekt: Hvis du kan bruke den forstillinga du allerede har, så gjør det. Passat på samme tid har forstilling som er 40mm bredere, dvs lengre travers og lengre stikkaksler. Regner med at styrestagene er ligeså. Håper du kommer lengre enn meg, og lykke til :) Husk bilder og FULL dokumentasjon her på forumet, vi er mange som følger med :)
  5. Hei! Du ser på en ganske gammel, men god bil. Har selv en slik en. Betalte lite, men tilstanden var tilsvarende. Hadde bilen i 4 måneder, til at motoren havarerte. Stempelringer og deler av stempel i oljen. Hadde problemer med å skaffe en tilsvarende motor, da disse er ganske populære.
  6. Hei! Min sekundære Corrado er for tiden ferdig. Specs: k04 turbo Custom Manifold Custom Downpipe Custom Catback Ombygd innsugsrør Etter et par oppstarter, så har bilen begynt å avgi ganske mye blårøyk mens den enda er kald. Forsvinner når bilen blir varm, og bilen fungerer som bare det. Hvor ligger problemet? Btw, noen bilder av selve motorrommet....
  7. 2 mm lengre? Kan ikke fatte at SÅÅÅ liten forskjell skal gjøre noe... OK fra min side.
  8. men hvorfor er det i utgangspunktet en blå og en svart? Er motstanden forskjellige?
  9. Typegodkjenninga for Vento Vr6 sier at du må bytte bl.a: Bremser Forstilling Deler av bakstilling Halve ledningsnettet Motor Gear MULIGENS Bremsekraftforsterker
  10. det at bilen fusker og ev. jager på tomgang, er stort sett bagateller. STORT sett. Rust på både G60 og vr6, hjulbuer bak, forstilling og "Jekkfester". Reg.service på Vr6... Manglende dokumentasjon på siste service for G-lader? Prut ned 5000 på kjøpspris og kjør overhaling for pengene på kompressoren. Har en G-lader liggende hvis det skulle være aktuelt.
  11. Har G-lader liggende :) Send Pm om du er interessert!
  12. Dette er fra corrado G60 1990 Svart - Til krets 15 i sikringsboks Svart-Rød - Til krets 1 i sikringsboks Grønn - Pin 25 på ECU Ved Gnistproblemer, sjekk hallgiver i fordeler.
  13. har bilen vært slik hele tiden? Skjedde dette etter bytte av deler? Reparerte du noe før dette?
  14. PÅ bildet ser du et kit som selges av http://www.bahnbrenner.com I tillegg til dette kitet trenger du en 16v fra en golf eller lign. Med motorkode KR eller 9A. Håper dette var bra nok svar?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.