Gå til innhold

Terminator

Bruker
  • Innholdsteller

    557
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Terminator

  • Bursdag 04/15/1975

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og stereo
  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Siv.ing
  • Motor (eks 1.6)
    2,0T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senking og hjul
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Romerike

Terminator's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei, Selger 2 stk. strøkne subber fra Hifi klubbens glanstid på 90-tallet. SOLGT!
  2. Jepp solgt, glemte å oppdatere tråden, sorry :)
  3. Siden du har en monoblokk er det bare 2 måter å koble de 2 bassene på, enten i serie som gir 8 ohm mono og parallell som gir 2 ohm mono. Forsterkeren oppgitt til 1200W i 2ohm, da antar jeg den gir 600W i 4 ohm og 300W i 8 ohm (hvis den er strømsterk nok til å doble effekten når motstanden halveres). Dvs stor effekt av å parallellkoble kontra seriekoble, hver sub får enten 600W eller 150W med de 2 ulike og det er jo stor forskjell. Parallellkobling er enkelt, du kobler bare begge høyttalerne likt til forsterkeren som da får 2 ledninger inn på hver terminal (pluss og minus).
  4. Har samme problem med ettermontert navi-enhet, dvd-platen med kartdata settes inn men står bare og leser/hakker uten at det skjer noe mer og så står det "insert navi" eller noe slikt i displayet foran. Jeg har testet endel og man bør i hvertfall bruke en orig. mmi dvd-plate for å unngå at også dette kan være feil. Jeg har byttet laseren inni enheten, men det hjalp ikke. Prøvde også å bytte en IC/krets og da funka den plutselig i 2 dager, men nå er den tilbake til samme dritten igjen. Jeg tror det er en elektronisk feil inni enheten, men det er ikke lett å skaffe løse deler til disse siden teknisk skjema ikke er lett å skaffe. Ny enhet koster skjorta (fullpris borti 20.000 kr fra Audi) og også brukte deler på ebay etc er dyre og de er nok reparert minst 1 gang allerede. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men siden du har kjøpt en bil med navi fra fabrikk, så kan du jo høre med Audi om de vil gi deg en ny del... Hvis du får ny kjøper jeg din gamle som deleenhet :)
  5. Ny pris, 800kr eller bud? Orker ikke lagre disse hele sommeren... :) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=21373005
  6. Selger 4 stk. brukte piggfrie Yokohama IG20 i dimensjon 225/45 18. Gode vinterdekk, 2 av dekkene holder minst 1 sesong til (6mm mønsterdybde), mens 2 av dekkene bør skiftes (3mm mønsterdybde, slitt på midten), men går jo an å kjøre på for de som tør/ikke tror de blir stoppet i kontroll. Nypris rundt 8.000 kr, selges høystbydende. 1000 kr? Hentes ved Lillestrøm 2 mil nord for Oslo. Bilder kan skaffes hvis noen vil ha :)
  7. 20 tom med 225/30 20 går fint på, men ser rart ut med mindre enn 50-60mm senk.
  8. Prøv litt forskjellig. Har en dårlig erfaring med fremovervendte subber i tilsvarende bil.
  9. Jepp 2 ohm mono = 1 ohm stereo akkurat 4 ohm mono = 2 ohm stereo. Få 4-kanalere som liker 2 ohm mono belastning og selv om noen takler det, så yter ikke forsterkeren mer effekt enn i 4 ohm mono.
  10. LP44 eller noe slikt het den, søk på nettet i usa, ebay.com.
  11. Audi lagde vel aldri TT med 225 hk originalt og kun fwd, så problemet ditt løser seg selv. Ellers er det jo en fordel med quattro når man passerer 250 hk.
  12. Ettersom jeg fikk vite da jeg samlet litt info om tuning i sommer, så er det ikke lenger slik at firmaene har hver sin chip som har laget i Tyskland, Sverige eller av de selv, men heller slik at tunerne i Europa samarbeider og deler sine erfaringer i ulike filer som tunerne laster ned etter avtale. 220 hk i 1,8T med 150 hk orignalt er det vel lenge siden npen trodde man fikk med kun chip og bakre eksos. ;)
  13. Man har jo plikt til å kjøre slik at man ikke treffer de foran selv om de skifter fil også da, dvs man er nødt til å tilpasse farten etter forholdene og i Norge tilsier det at man må være forberedt på at noen kan skifte fil foran deg. Selv på Autobahn må man tenke på dette og ofte må man bremse for forbikjørende biler og lastebiler. Selv om det er trygt å kjøre i 200 km/t på motorvei i Norge betyr ikke det at andre bilister trenger å være forberedt på dette.
  14. Vitneobservajoner funker faktisk som bevis av og til, f.eks i drapssaker :biker Er enig i at bilen som la seg ut burde sett i speilet, men jeg vil synse såpass at hvis Imprezaen kjørte i rundt 150 km/t eller høyere så har han all skyld uansett. Er kanskje en overvekt av folk med Torshov-potte som klarer å kjøre 60 km/t fortere enn alle andre på tett trafikert motorvei uten å få en antydning til flau smak i munnen fordi man bruker veien for å få litt adrenalin ;)
  15. Fant fram data på Audi A3 sportback som eks: 1,8TFSI 160 hk 250 Nm (1500-4200 o/min), 0-100: 8,2 sek, toppfart 220 km/t Pris fra 334.000 nkr 2,0 TDI 170 hk: 350 Nm (1750-2500 o/min,0-100: 8,3 sek, toppfart 222 km/t Pris fra 345.300 nkr. Lista viser vel egentlig at momentet i dieselen er såpass smalt, at hvis vi skal vurdere bilen kun utfra akselerasjon og fartsressurs, så er en moderne bensinturbo fullt på høyden. 10 hk mindre og 100(!) Nm mindre gir likevel ca samme toppfart og akselerasjon. Diskusjon rundt pris og verdifall må selvsagt med når man vurderer et bilkjøp, men som moment i en diskusjon rundt hvor kjapp bilen er synes jeg blir litt på siden, du skal jo eie og bruke bilen selv, mht salg burde man valgt en mindre motor og "droppe moroa helt" Dessuten må man også skule litt på prisene i Tyskland fordi den nye effektavgiften i Norge har gjort noen modeller mye dyrere (de med over 170 hk) og det gjenspeiles ikke alltid i bruktprisen siden disse bilene ble importert til Norge før 1.1 2007. Og ja, vi kan godt sammenligne chippa 140 eller 170 hk tdi, mot chippa 2,0 TFSI har de ingen reell sjanse fra/til hvilken som helst fart.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår