Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det heavy duty trykkplata du har til m5 eller orginal m5? tenker å montere det på min serdu og jeg tenker på å nerme meg 500hk/600nm.

 

btw tipper det opsette der 2,8 liters volum lager bøtter med effekt. tipper 700hk og rundt 850nm på 1.7 bar :p

 

Glemte i farta og lese hvilken turbo du satsa på men renger med den var maxspeca for oppsettet.

 

Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE.

Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE.

Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D

 

aaah no skjønn e koffer du spekulert sånn på turbovalge vårres hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gjort med tanke på veivstaker og stempel når du skal ha 94,5 i slag?

 

Rådene har orginal lengde på 152 mm og stempla er venolia med lavere komp høyde. du må også modifisere blokka å diverse for å kjøre med så lang slaglegde

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen clutch og trykkplate du bruker? passer rett på?

 

clutchen er orginal bmw m5 trykkplateog 6 puck sinter. d passer ikke rett på da bmw trykplate er 240mm mot volvos 228mm. så maskinering må til

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det heavy duty trykkplata du har til m5 eller orginal m5? tenker å montere det på min serdu og jeg tenker på å nerme meg 500hk/600nm.

 

btw tipper det opsette der 2,8 liters volum lager bøtter med effekt. tipper 700hk og rundt 850nm på 1.7 bar :p

 

Glemte i farta og lese hvilken turbo du satsa på men renger med den var maxspeca for oppsettet.

 

orginal m5 trykplate, den henger med bra med sinter. men d har vært varmt til clutchen min så da mister man spennet i trykplata å den tåler mindre moment.

 

blir spennede å se hvor mye effekt d blir når jeg får bremset igjen, målet var å passere 500 hk på hjula å få en fin momentkurve

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE.

Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D

 

trykkplata er riktig spaca, ble levert inn til clutch og brems. men er vel varmen som har tatt trykkplata.

 

grunnen til at d blir brukt tilton 3 skiver er at jegg hadde en liggende=)

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykkplata er riktig spaca, ble levert inn til clutch og brems. men er vel varmen som har tatt trykkplata.

 

grunnen til at d blir brukt tilton 3 skiver er at jegg hadde en liggende=)

 

Hadde en liggende.. hehe..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da ut som et potent bygge!

 

Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos)

 

Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da ut som et potent bygge!

 

Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos)

 

Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja...

 

Om du bruker org turboclutsj så er jo den MAX 228mm eventuelt 215mm lamell og bmw plata er jo 240mm.. ikke rart det slurer da! Om du har org girkasse, kan du bruker 240mm lamell fra f.eks volvo v70! Usikker på alle modellene, men d5 en har iallefal 240mm og rette splinesn!

 

Om du bruker clutsjen fra 3.6/3.8l skal spacinga være nøyaktig 8mm med ny org bmw lamell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser da ut som et potent bygge!

 

Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos)

 

Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja...

 

Heisan.

Den TP-618 trykkplata er sportsplata til BMW med 228mm clutch dvs

BMW M3 E30 blant flere.Den holder 455+NM med "228mm" organisk lamell Det som er problemet er at man sprenger clutch fjærene i senteret på lamell. TP-765 er BMW M5 sin sport plate, den holder mye.TP-707 er sports platen til Audi,den er og sterk.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og bremset biln i dag, men som fryktet ga clutchen seg pga monentet i motoren. Så tilton clutchen blir montert så fort jeg får tid. fikk mappet opp til 4000 rpm, da ga cluchen seg på 502nm/289hk ved 0,9 bar og 4000rpm.Effekten er målt på hjula. så d er potensiale for en go del mere effekt, da effekt kuvrven gikk rett til værs å motoren bottnet i turtallspærra da cluchen slapp på 4000;p

 

Steikje...

Den der kommer til å vri girkasser du...

Flott bygg.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steikje...

Den der kommer til å vri girkasser du...

Flott bygg.

 

Øyvind

 

Tror nåkk getragen kommer til å legge inn årene etter hvert, så d er vel bare å gå til innkjøp av tremec=)

Takker=)

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker=) ja bra du har skjønt d med plasten ja, plast skal være på japsebiler å tysk søppel er nå min mening;p

 

helt enig og kan hende jeg tar og ødlegger den i steden får og selge også ta masse bilder av det bare får prinsip ;)

-- Har 242 med V8-- Prosjekt

-- volvo 242L --

--X volvo 240 Turbo--

--X volvo 142--

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår