Gå til innhold

v242tic

Bruker
  • Innholdsteller

    340
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om v242tic

  • Bursdag 07/17/1983

Contact Methods

  • Bosted
    klæbu

v242tic's Achievements

  1. Har en 1031 bakaksling med orginal lammellsperre til 240 liggende. Denne selges til høyestebydende. ta kontakt på 90964752, ikke pm.
  2. trenger ikke å bruke 100 laks for å bygge et 500 hk oppsett som fungerer. skal du ha noen til å gjøre alt arbeidet for deg drar d fort i vei. men er du nevenyttig vet hva du holder på med og vet hvor du skal skaffe deler til rett pris så er d fult mulig å halvere beløpet. den største utgiften er et godt og stabilt sprut. d virker som få forstår hvor viktig motorstyring er for å få et gått resultat! en motor til 100 laks er ikke nødvendigvis noe bedere enn en til under halve priset!
  3. Hvorfor legge så mye tid å penger i 16v når du bare skal ha 250 hk? 16v er etter min menig bare tull så lenge du skal holde deg under 450hk. 16v er også mye mere tung skrudd og en go del vanskligere enn 8v. men vil du absolutt ha 16v må du se etter en topp fra b204ft/gt. b234f toppen har større ventiler og er beregnet for større borring enn d b21 har. Du trenger ikke bytte innmat i en b21 før 350-400 hk. prøv å søk, ligger mange tråder om dette. men ut i fra tråden og spørsmåla dine så fraråder jeg deg i å gå for 16v da du virker rimelig rimelig "fersk" i gamet
  4. 2,5l 16v marine motor finnes ja, men IKKE med turbo.
  5. tror jeg har en ryggelysbryter fra en bmw getrag 265 liggende hvist d skulle være av interesse?
  6. hehe, d var snakk om diesel tuning av john deere;) tror nåkk ikke jeg gidder å prøve å ta ut 500hk av en sur råtten volvo 240 diesel motor næi!!!
  7. hehe, morsom du;p ingen fare for d nei! Nå er d oppussing av en john deere 3140 traktor og turbokonvertering som står for tur. Artig med litt diesel tuning til avvekslig fra volvo. btw så har jeg en fin 245 på lur, gir meg ikke helt med volvo enda nei.
  8. blir nåkk ikke aktuelt å sette den ned noe nei!
  9. en orginal b21et har ikke noe problemer med å tåle 300 hk å mere til hvist alt er i bra stand. kjør med elring eller gootze toppakknig og studs så er ikke d noe problem, tåler oppimot 500 hk vist topp og blokk er plan. Du kan også bruke gammeltype toppbolter med umbrako hode, dette er ikke strekkbolter og er sterkere enn nytype bolter med 14mm sekskant hode. er ikke noe vits i å hente ut så mye effekt av en motor som har gått 300000 km, da er d en ide å overhale først.
  10. Synes prisen var i stiveste lagt jeg å, med tanke på at min ligger ute til 160k. Kanskje jeg må justere opp prisen på min;p hehe
  11. Ja d er litt vemodig å selge, men har bygd 240 i 10 år nå og bygynner å miste litt interessen for d. Føler jeg har gjort mitt innen volvo 240 og svidd av mange nåkk 1000 lapper på div prosjekt gjennom åra. Så den som er villig/ har lyst til og ta over denne bilen får seg et rått leketøy og en unik bil. Man blir liksom aldri færdi med et slikt prosjekt, noe som heter mye vil ha mere;)
  12. Bilen er nå til salgs! sjekk ut auto db, annonse ligger der.
  13. Hadde besøk av denne bilen hær om dagen, dette er en unik mulighet til å skaffe seg en bil som har en historie i sprintrally/gr.A. dette er riktig nokk ikke en orginal fabrikksbil. Men en privat team bygd bil for å si d sånn. mao så har dene bilen en go del orginale gr-A deler av 1. gen.
  14. Har fått montert bremsan no, og de passet perfekt. ble litt bedre stoppingpower ja=) Tror nåkk ikke at adapterne tar kvelden med d første nei. Er ikke 100% sikker på hvilken chip som satt i den gullboksen du fikk, men tror nokk ikke du vil merke så stor forskjell om den er chipet heller. kommer an på hvilket oppsett du har på motoren å da?
  15. Var og hentet bremsene nå nettopp, så meget bra ut de=) takker for bra arbeid=) Har du fått montert gullboksen eller?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår