Gå til innhold

v242tic`s volvo 242 2,8L 16v turbo

Ranger emnet


v242tic

Anbefalte innlegg

Hvis du får ladetrykket over 1.5 kg burde det blir 600+ uten problem. Begrensingen vil vel være kamakslene og hvor bra grenrøret er.

 

Du kan lese på SHS sine sider. http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/41/1/7

 

Den er bremset på E85, og det er et meget effektivt drivstoff. Kompresjonen er på 9:1 og turboen er en turbonetics 60-1 AR 1.00.

 

Hvor skal du bremse motoren? På rulle regner jeg med?

 

Motoren skal bremses hos bjørnstad bil, og effekten blir bremset på hjula ja.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører du uten catchtank, bare doble pumper på fuelcellen?

Kjører uten catch tank ja, tror ikke d blir behov for catch i første omgang. har aldri hadd problemer med for lite/ ustabil bensintilførsel med oppsettet før.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, gamle reserve-bilen min. Har en god del timer på den der jeg å. Dårlig asfalt i klæbu eller? spinner ikke på fjærde min med 730nm

 

hehe...bare grus der oppe kanskje

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaiks, såg nice ut den der altså:D

 

Har vell kje noen fleire bilder av motoren vell? skal bygge en selv snart, liker å se på andre sine måter å bygge motor på;) gir meg inspirasjon;)

 

dåli med byggebilder fra motoren egentli, er ikke så flink til å ta bilder når jeg skrur. men skal se om jeg finner noen

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår