Gå til innhold

Hvorfor er norsk politi så sure?

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

Noen av norske "purk" er også "misunnelige" og skeptiske til at utlendinger/andre minoritetsgrupper kjører "fine" biler (alle andre biler som ikke er rustne gamle japser altså). Det har hvertfall broren min erfart (han kjører forøvrig en mørk Golf V 1,9 TDI, altså ingen BMW):

 

Politi: Få se førekort og vognkort takk.

(Bror viser det frem)

Politi: Hva gjør du med en så fin bil?

Bror: Så lenge du ikke er fra ligningskontoret eller den slags, så har ikke du noe med det å gjøre. :)

Politi (mens han er illrød i fjeset): Kjør pent, ha en fin dag videre.

 

Makan, skal vedde på at det føltes godt dra på litt ekstra når han kjørte ut. :hellothere:

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Politi det også..

Føler vrede når jeg ser en uniformert bil!

 

Hah, lite vits av meg å svare 2 sider etter innlegget, men likevell :D

 

Han må isåfall tilhøre minoriteten hyggelige oslo-politifolk, ettersom han er eneste som lar meg skru på max stereo når jeg øvelseskjører, eller å LETE etter steder å sladde/herje på vinteren :P

 

Men når vi snakker om politi som oppfører seg dritt, så kan jeg jo dele en historie:

Øvelsesjørte fra Harestua og mot Oslo(drittveier med 60 grense), hadde friskt drag(90) på starten, men tok det rolig etterhvert, og plutselig er det en uniformert Vito i bakspeilet. Nervøs som faen legger jeg meg prikk i fartsgrensa, han legger seg bokstavlig talt oppo hengerfeste på bilen og blinker med fjernlysa. Sånn ca. da hadde jeg en puls langt over taket, og vrenga inn på første holdeplass, og trur faen ikke idioten kjører videre!:angry:

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi: Hva gjør du med en så fin bil?

 

Tenk om broren din hadde svart: "forskjellen på min bil og meg er vel omtrent like stor som forskjellen på din bil og deg"....:fatality:

 

Men typisk nok kommer man på gode svar på frekke spørsmål først etterpå...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nervøs som faen legger jeg meg prikk i fartsgrensa, han legger seg bokstavlig talt oppo hengerfeste på bilen

Da jeg var 16 år med blodferskt førerkort på lett motorsykkel fikk jeg engang en sivil politibil halt bakpå skiltet på sykkelen inne i boligfeltet rett ved der jeg bodde.

Jeg trodde det var en gal fyllekjører eller noe sånt og ble pisse redd. Kjørte det remmer og tøy holdt i noen 90 graders svinger for å få han vekk. Så slo han på blålysene i grillen, jeg stoppet, politiet kom ut og truet med bot fordi jeg hadde kjørt som en tulling i 40 sone...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg vel, bare så en fjortiss på TV som var blitzer (som Thomas Gjertsen kødda med) som sa han hata først purken, og så hata han staten :) :)

 

Her er TV-klippet jeg sikter til hehe:

 

Jeg så en sak på TV her om dagen som viste en bilinteressert som kjørte i 275 på offentlige veier, ut fra det vet jeg at alle unge sjåfører gjør dette.

 

Tar du poenget? :P

 

Blitz inneholder alt fra intelektuelle, til anarkister, til pasifister, utrolig nok, RVere, gammelkommunister, voldelige aktivister og ikke minst Stein Lillevolden.

 

Poenget er at blitz er like samstemt som Øyvind Ryeng og AmCar-folka. :)

 

Edit: Oh, og nei, jeg er ikke blitzer, Rødt'er, PKer eller noe i den duren, og har egentlig ikke så mye til overs for marxist-leninisme, kommunisme, vold mot politiet eller anarkisme og så videre.

 

Edit 2: Den videoen er ganske morsom, ja. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt fast på at jeg ikke liker snuten noe særlig, og det med go grunn.

 

har vært en stund uten førerkort nå, og nå når jeg har begynt å kjøre igjen, så føler jeg at de er ute etter meg på ett vis.

Traff en politibil på et langt strekk i går, og blikket til han som kjørte politibilen var nesten uebtalelig.

Var netsten mord i det blikket.

Hadde ikke spesiellt høy fart heller, men allikavel kom bremselysa på politibilen på ganske fort...jeg girte ned og forsvant ganske fort rundt noen svinger og inn på gården jeg skulle for å hente broren min.

Gadd ikke noen konfrontasjon..ferdig med den biten nå!

Like etterpå fikk jeg melding om at det var kontroll nede i snetrumen ikke så langt unna der jeg bor.

Tilfeldig?

 

Et par dager etter at jeg mistet lappen, var det ei jente jeg var mye sammen med før som kjørte bilen min.

Vi sto parkert utenfor et gatekjøkken, og der kommer det en politibil oppover gata.

Når politiet så bilen min, så vrengte de politibilen, og kom i vill fart i mot bilen min MED blålys faktisk og to karer spratt ut av politibilen og flasha oss med lommelyta si..

Det var bare en standard rutinekontroll i følge dem...med blålys i mot parkert bil?

Den var ny!

Tilfeldig?

 

Nei, de hater meg..jeg hater dem..ferdig med det!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så frekk du er... Arrogant og til tider super useriøs.

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er med og sitte der og skrive frekke kommentarer til folk som skriver på forumet. Du legger opp til at folk skal skrive frekkheter tilbake så du kan kose deg med alle tilbakemeldingene.

 

Sånne som deg har INGENTING som moderator og gjøre. Du bør søke hjelp

 

Hvor søker jeg hjelp mot frekk holdning da? finnes det en klinikk mot sånt?

 

syns du det er frekt er det bare å scrolle videre og ikke lese det.. ellers så kan du trykke på varsels-trekanten og rapportere innleggene mine siden du føler deg støtt av dem.. passe deg for at du ikke ser pupp på tvn en gang.. det tror jeg ikke psyken din hadde tålt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt fast på at jeg ikke liker snuten noe særlig, og det med go grunn.

 

har vært en stund uten førerkort nå, og nå når jeg har begynt å kjøre igjen, så føler jeg at de er ute etter meg på ett vis.

Traff en politibil på et langt strekk i går, og blikket til han som kjørte politibilen var nesten uebtalelig.

Var netsten mord i det blikket.

Hadde ikke spesiellt høy fart heller, men allikavel kom bremselysa på politibilen på ganske fort...jeg girte ned og forsvant ganske fort rundt noen svinger og inn på gården jeg skulle for å hente broren min.

Gadd ikke noen konfrontasjon..ferdig med den biten nå!

Like etterpå fikk jeg melding om at det var kontroll nede i snetrumen ikke så langt unna der jeg bor.

Tilfeldig?

 

Et par dager etter at jeg mistet lappen, var det ei jente jeg var mye sammen med før som kjørte bilen min.

Vi sto parkert utenfor et gatekjøkken, og der kommer det en politibil oppover gata.

Når politiet så bilen min, så vrengte de politibilen, og kom i vill fart i mot bilen min MED blålys faktisk og to karer spratt ut av politibilen og flasha oss med lommelyta si..

Det var bare en standard rutinekontroll i følge dem...med blålys i mot parkert bil?

Den var ny!

Tilfeldig?

 

Nei, de hater meg..jeg hater dem..ferdig med det!

politiet har sikkert fått mange henvedelser på din bil, og da er du sånn "vip-customer" om du skjønner hva jeg mener.

bytter du bil og kjører pent skal du se de lar deg være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de aller fleste i politiet prøver å gjøre en god jobb.

Men som alle andre blir de påvirket av sine omgivelser etterhvert.

Når de etter noen få år føler at "alle" de har tatt for trafikk forseelser er oppkjeftige unggutter med stylede biler og "alle" de har tatt for narko og blind vold er fremmedkulturelle innvandrere eller bortskjemte pappagutter, blir de kyniske etterhvert.

De har ikke lov til å bli det og det er feil. "Alle" er ikke sånn, men de blir det likevel. That's it.

 

Jeg kjenner meg igjen i kvinnelig kassadame-på-bensinstasjon-syndromet: Hver gang jeg går inn på en bensinstasjon med kvinnelig kassadame tenker jeg: "Denne gangen skal jeg IKKE være fordomfull. Damen har sikkert utmerket greie på oljefiltre, frostvæsker, og eksosbandasje". Men jeg føler jeg tar feil hver eneste gang. Hun har ALDRI greie på annet enn kioskvarer.

 

Men det unnskylder ingenting. La politiet for all del få høre det når de har trampet over. Enten der og da, eller som en skriftlig klage etterpå. Ikke la det passere.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor søker jeg hjelp mot frekk holdning da? finnes det en klinikk mot sånt?

 

syns du det er frekt er det bare å scrolle videre og ikke lese det.. ellers så kan du trykke på varsels-trekanten og rapportere innleggene mine siden du føler deg støtt av dem.. passe deg for at du ikke ser pupp på tvn en gang.. det tror jeg ikke psyken din hadde tålt..

 

Fy faen så barnslig du er. Voks opp. Jeg skjønner at det er krig i verden når sånne som deg får uttrykke dine stygge meninger på steder som dette. Er du nazist eller tilhører av en ytterligående organisasjon? virker nemlig ikke som du har fått nok stimuli som barn. Ble du kanskje slått? hatt det vanskelig hjemme?? hører du hvor idiotisk det blir hvis jeg skal synke ned på ditt nivå.. Nei stakkrs deg. Leve med den negative holdingen... onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten, nå virker du bare som et troll.

 

Personlig syns jeg det er finfint at man får utrykke de meningene en selv vil. Om Kennet vil ha en negativ holdning er det hans sak. Om han som moderator burde uttale seg så krast, kan kanskje diskuteres, men det er hans valg, ikke ditt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så barnslig du er. Voks opp. Jeg skjønner at det er krig i verden når sånne som deg får uttrykke dine stygge meninger på steder som dette. Er du nazist eller tilhører av en ytterligående organisasjon? virker nemlig ikke som du har fått nok stimuli som barn. Ble du kanskje slått? hatt det vanskelig hjemme?? hører du hvor idiotisk det blir hvis jeg skal synke ned på ditt nivå.. Nei stakkrs deg. Leve med den negative holdingen... onfiredevi

 

kan vi ta det på pm?

 

tror politiet har en slags svarteliste.. spesielle biler som de har under oppsikt. er en lokal tulling som var borti dette. fikk en del klager på hodeløskjøring- og politiet ringte hjem til han. flere ganger og. og de glemmer ikke.. fyren kondemnerte sykkelen, utenom politiet/forsikring- og ble kjørende i bil. ettersom årsavgift osv var betalt (om sommeren han krasjet) ringte politiet til vedkommende (som til tross for generell stygg kjøring, har prikkfritt rulleblad) for å høre om han hadde tips til noe innbrudd og noe greier hvor det var noe mc relatert aktivitet, om våren året etterpå. husker ikke historien sånn kjempe godt da det er noen år siden jeg hørte den.

 

dvs at politiet glemmer ikke så lett. en annen i gjengen hans kjørte fra politiet på helcrosser- og gjømte sykkelen i garasjen hvor den kun var ute av garasjen når sykkelen stod på henger og han skulle på trening. vel 2-3uker senere dukket politiet opp på døren, og kunne se at han hadde en gul helcrosser, som de hadde fått mange klager på, (hans syns det var så kjedelig med trimma mt-5) i garasjen (carport/uten dør...) dette mistet han faktisk mopedlappen på i 6mnd. kun klager fra sivile, og en observasjon/jakt fra politiet sin side. dette var da en mistet lappen fra dags dato- og han slapp dermed sperrefrist på bil.

 

---

ang hvordan politiet oppfører seg generelt også kommer veldig an på situasjonen.

 

i russetiden var jeg en del på byn. men til tross for god vandel og at jeg var edru (myye penger i kjøring..:)) var ALLE politifolka jeg såg i løpet av russetiden på kveldstid hissig og ute etter å ta oss for noe. dette gjelder feks trussel om avskilting, og sjåfør risikerte og bli fotgjenger i de fleste tilfellene hvor minibussene hadde forsvarlig festet takrigg med aggregat til anlegget. i 1 av tilfellene var ting kun koblet opp- men ikke i bruk.

 

det var ikke nubbesjangs å få kyssa en matchohore på kinnet- til tross for meget hyggelig tone, forklarte hva jeg skulle gjøre- og at jeg var edru. og jeg kom i ALLE tilfellene alene bort til kvinnen. i 2-3 tilfeller var politiet kun på observasjon- og stod å preiket med fulle folk.

 

--

naboen til søsteren min er purk med stor p. han kom å advarte svogeren min om hvilke konsekvenser uvettigbruk av mc kunne medføre når han sto å polerte sin nyinnkjøpte gpz900r. han sa også i fra at "ser at sykkelen er gammel, håper den er i forsvarlig stand til du skal ut på veien." når svogeren min har holdt på med vedlikeholdsaktiviteter osv utforbi- kommer han bort (alltid på eget iniativ) å kommer med tips og råd om hva og hvordan han ville gjort ting annerledes. fyren er heller ikke sjenert for å kjefte huden full på datteren som er 5år gammel til de fleste naboers beskuelighet en søndag formiddag. er også et tilfelle hvor jeg kjørte en kompiss sin opel combo med dårlige vinterdekk på tørrasvalt og høylys dag. jeg syns det var ganske gøy å få bilen til å hvine i svingene fordi det var så utrolig lett. rett forran huset til purken er det en s kombinasjon med 90graders svinger. god og oversiktlig. der kom jeg i comboen i 30-35kmt "hvinende" :) gjennom svingene. og kjører så langt inn i svingene jeg kan før jeg vrenger til rattet slik at den skal slippe fordi jeg egentlig hadde for liten fart for å kunne få det til. for så å kjøre rundt huset hans (noe som en må gjøre for å komme inn på gatetunet) i 15-20kmt. da jeg hadde parkert bilen, og kom gående mot søster sitt hus brøler han til meg "har du lappen du?" jeg går rolig bort til han- og svarer høflig "ja", har du tenkt å beholde den? "ja" kjør roligere, vi skal ikke ha noe av tullekjøring.

at jeg gjorde noe jeg ikke burde gjort er greit nok. men han kan godt ha en mer ok tone ovenfor meg. komme bort hvis han har en så ufattelig trang til å kjefte på meg.

 

 

for meg viser dette at fyren har en sterk evne til å irettesette og korrigere-samt påpeke hvem som har makten i de fleste forhold.

(lurer på hvilket forhold han og kona har i sengen, om han blir hiss og kjefter når hon gjør en minste ting han ikke liker.. morsom tanke.. :))

 

når purk bruker makten sin til det fulle- viser dette egentlig tegn på hevngjerrighet.og er hvertfall ikke en moden holdning.

 

jeg syns i tillegg til kravet om perfekt vandel, og gode karakterer for å komme inn på politiskolen, at det skulle vært en personlighetstest- så omfattende at den luker vekk de løkene som egentlig bare blir politi for å hetse, og gjøre livet surt for ola normann. er det noen grove lovbrudd- værsågod kjeft og smell.. jeg skal ikke si noooe på sure politifolk hvis jeg skulle bli tatt i 170-180.. fengsel og. helt greit. jeg hadde fortjent det.

 

men å komme med en nedlatende "jeg er bedre enn deg- se å bruk livet ditt på noe fornuftig som jeg har gjort"-holdning når han spurte meg om fulltnavn og bostedsadresse når jeg ikke ville flytte meg når vi ble bedt om å forlate området med ropert, når en person blir lagt i jern på gaten. og true med bot når jeg ikke ville utlevere personalia til en purk i en tone som gjorde meg kriminell..-det syns eg politiet skal holde seg for god for. jeg var ikke til hinder for politiet. alt jeg gjorde var å stå der..

 

bottomline- personlighetstest for opptak i politiet.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politifolk er som alle andre....

dobbeltmoralen lenge leve!.

 

Har sitti på med Politi som skulle vise nybilen, og kjøre på motorveien, før han bråsnudde, og kom på at han hadde drukket en del øl!! (og ja..vise nybil= ikke kjøre aktsomt i fartsgrensen)

 

De værste grisekjørerene jeg har sitti på med er også politi.

De vet hvilke sivile biler som er i omløp, og vet da hva/hvem de skal se etter.... ellers full gass.

 

Hører fyllepreik, hvor de skryter av historier, om å få endelig "tatt" en eller anen person.

MEN, som regle var det "kjenninger" som hadde utmerket seg på en eller anen (ikke positiv) måte.

 

Ble selv stoppet av sivilbil, som lå bak meg fra Alnabru til skedsmo. ble målt i snitt til en grei fart.

Jeg var ydmyk, og tilsto mine synder,

og avsto fra å bli med i politibilen for å se film.....

(jeg var jo seff klar over hva jeg hadde gjort)

 

Sa bare at det var synd at den ENE bilen som var på E6 den kvelden var sivil....

 

Dengang var ikke bota høyere enn 3800, og politimannen syntes den var høy nok, så han spurte om det gikk greit med en på 1800.

(trur ikke jeg hadde fått det tilbudet med å være frekk, og nekte)

 

Ellers sto jeg på Shell på blaker, her en dag, og så kom det en politibil, med 2stk politifolk.

De går forbi en golf, hvor eieren ordner med noe i bagasjen.

Den ene politimannen legger seg ned foran golfen, og kikker litt.

Eieren spør, hva driver du med? -hvorpå politimannen svarer, bare ser etter en måte å få tatt skiltene dine!!!

Snakk om service vennlig politi..

-Ja, det var selvsagt Engen.

 

 

Kjørte i sverige, og hadde grei fart, da en sivilbil la seg opp på siden, og ga tegn til at jeg skulle "ta det litt roligere". disse la seg pent foran og holdt farten til 150km/t.

 

For å svare trådstarter, JA, jeg trur absolutt det er forskjell på "service vennligheten" på Sveriges blå, og Norges blå.

De svenske har et smil, og et glimt i øyet du ikke finner i Norge. I Norge er du en "fiende" inntill det motsatte er bevist, og jeg trur svenskene setter service foran skepsis.

 

Dog trur jeg folk har mere respekt for politiet i sverige, og får betaling for det.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"enga" er jo helt tallentløs da, snakker om tulling.

Har jo sett hvordan han hærselerer med biler, sykler og mopeder.

 

Han har kommet bort til meg mens jeg har sitti på bagasjelokket og spist middag med låst bil.

da skulle han se førerkort og vognkort, da svarte jeg at han pent måtte vente til jeg var ferdig og spise og hadde satt meg i bilen. Da snakket han om diverse lover og regler jeg aldri hadde hørt om, så jeg spurte hvilke paragrafer det var, det ressulterte i at han ble drit sur og ventet i bilen sin i nesten 2 timer for og vente på at jeg skulle kjøre. Og selvfølgelig ble jeg stoppet etter 300 meter av "enga" selv, han prøvde i 15 minutter og finne feil på bilen min, uten hell.

 

Har selvfølgelig levert inn en god og detaljert klage til Romerike politikammer, fikk bare til svar at klagen var blitt tatt til etterettning.

 

Nei, få bort rasshøla, resten av politiet er jo meget hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår