Gå til innhold
Bilforumet.no

GoCARGo

Bruker
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

GoCARGo vant dagen sist Mai 29 2017

GoCARGo hadde mest likt innhold!

Om GoCARGo

  • Rang
    Korporal

Nylige profilbesøk

370 profilvisninger
  1. Takk for svar. Hvordan strammes det nye bremserøret til bremseslangen? Får ikke dette tight nok?
  2. Hei Skal skifte bremsecaliper og bremseslanger bak Fikk av bremsecaliper, men hvordan løsne bremseslangen fra det lille bremserøret på caliperen?
  3. Nå gjenstår å få støtdemper stanga opp gjennom fjærbeinslageret. Gode råd for å få det til?
  4. Hei, Passat B6 2.0 TDI , CR,140 Hk, 2009 modell. Skal skifte axiallager, eller lageret mellom fjærbeinslageret og fjær på venstre side foran. Kan dette gjøres mens støtdemperen står i bilen, eller må hele støtdemperen tas ut? Ved å benytte fjærklemmer for å spenne fjæra bør dette kunne ordnes mens støtdemperen står i bilen. Løsner muttera(i motorrommet) på oversiden av fjærbeinslageret og senker hele støtdemperen ned for å komme til axiallageret.
  5. GoCARGo

    Lavt AC gass trykk

    Verksted har etter en kjøretur fått fastslått feilen er sannsynligvis ladetrykks lekkasje - på trykk siden. Hvor skal det feilsøkes?
  6. GoCARGo

    Lavt AC gass trykk

    Hei, har utført AC service og fikk etterfylt R134a gass til riktig nivå, i følge service tekniker. Kjørte på E6 nå i ettermiddag og ved motorbelastning høres fortsatt en suse lyd som fra en trykkventil som åpner seg og slipper ut trykk. Lyden er ikke så høy og langvarig som tidligere, før etterfylling av AC gass. Får ingen feilkoder i VCDS.
  7. GoCARGo

    Lavt AC gass trykk

    Hei Passat 2.0 TDI 2009 modell Målte gasstrykk til ca 17 Psi. Skal det etterfylles med både "Stop leak" gass, eller kun R-134a gass til riktig gass trykk nivå?
  8. Noen som trenger delenummer, eller annen informasjon for jobben med å skifte registerreim, så kan legge det ut her eller oversende pr epost.
  9. Ja, har skiftet registerreim, vannpumpe og multireim. Fikk også skiftet knappe 5 liter med kjølevæske. Kjølevæske er i alt 8 liter i bilen, men fikk ikke tid til å flushe radiator. Balanse aksel, eller balance shaft module har ikke Passat B6 2.0 TDI common rail motoren. Oljepumpa er ikke balance shaft drevet. Må jevnlig kontrollere og etterfylle kjølevæske som nå har stabilisert seg etter å ha kjørt ca 40 km.
  10. Fortsatt God Påske
  11. Hei Oppsummering: Fulgte utlagt video på bildeler.no. Ved låsing av kamaksel skulle merket stå til "kl 12", men på Passaten var det ca. "kl 11". Gjorde ingen endringer for registerinnstillingene, fordi låsekammen også sto riktig med disse innstillingene. Justerte derfor ikke for at reima har hoppet over tenner på kamaksel, som tidligere måling tydet på. Dessuten så reima helt fin ut: Ingen tegn til sprekker eller slitasje, eller at den var slakk. Derfor ingen behov for endring. Benyttet først 3 mm låsepinn for å finne hullet, deretter fininnstille med riktig 6 mm låsepinn. Burde være 2 personer til denne jobben med å låse registeret, fordi veivakselen må omdreies fra hjulbrønnen, mens det øvrige registeret er i motorrommet. Før omdreining av veivaksel 2x360 grader, satte eget merke på kamaksel. Det ble en del drivstoff søl fordi pumpe og filter måtte fjernes. Plugge slanger for å tette, jf Haynes manual pkt 2B.6 bilde 6.3b
  12. Hei Har begynt arbeidet med å skifte registerreim, men den gamle reima sitter fortsatt på. Når veivaksel er låst med låsekam, så står merket på kamaksel ca 45 grader feil. Hva gjør jeg videre? Bilen gikk helt fint før demonteringen i går.
  13. Skifte av registerreim, strammehjul for registerreim og vannpumpe Tiltrekningsmoment i Nm fra ETKA I. Multireim(Auxiliary drivebelt, Serpentine belt) 4 stk bolter for reimskiva på veivakselen: 10 Nm+90 grader(benytt nye bolter) II. Registerreim(Timing belt, Toothed belt drive) Camshaft(CA1) – kamaksel:20 Nm+45 grader High pressure pump(CA2) - dieselpumpe:20 Nm Tensioner Pulley(T) – strammehjul for registerreim:20 Nm+45 grader Guide Pulley(G1+G2),roller – øverste løpehjul:20 Nm, nedre lederull(G1):20 Nm og øvre lederull(G2):50 Nm+90 grader(benytt ny bolt) III. Vannpumpe 3 stk bolter for vannpumpe: 15 Nm Kommentarer?
  14. Hei Skal skifte registerreim og vannpumpe på Passat 2009 modell 2.0 TDI common rail. Trenger tiltrekningsmoment for nedre og øvre lederull(løpehjul) til registerreima. Øvre og nedre lederull er også kalt guide pulleys. Noen som kan bistå?
  15. GoCARGo

    Bremse som henger HJELP

    Hei Det beste er å lese av feilkoder i "53 - Parking Brake" for å komme videre.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.