Gå til innhold

mondeo4x4

Bruker
  • Innholdsteller

    371
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mondeo4x4

  • Bursdag 02/28/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Sørum

mondeo4x4's Achievements

  1. Hei. Har en golf II syncro stående i garasjen. Om det er av intr. Har pgså en 02m girkasse om du trenger noe som tåler mer futt ;)
  2. Skal du ha rullende mekkeprosjekt? Har evt en golf II syncro. Har fått papirer fra møller på chassi gpr 160hk. +++ Så og si rustfri. ÷ er at den er demontert.
  3. Det er MANGE 9000 som rustet opp på 2000 tallet.... så sjekk godt for rust...
  4. Jeg vet ikke om det er billigst eller best, men om du ikke har krav til spesielle lakkfarger, og effekter se her: http://www.norbond.no/epoxy-grunning-intergard-251-inkl-herder-p-1059-c-209.aspx Jeg skulle bare ha enkel farge til en gammel golf... men har enda ikke prøvd innkjøpt lakk...
  5. He he. Ja. Det var vel helst det jeg trodde og. Som jeg skriver:noe stemmer ikke helt med det lille jeg kan om elektronikk. .Er noe rart et sted. Men at batteriet tappes fort for strøm er det ingen tvil om. . Men så har jeg hørt om mye rare feil man kan få ved feil på dynamo, og muligens starter. . Kursene trodde jeg var isolerte, slik at om jeg måler med ampermeter over en kurs-og finner en med samme strømtrekk som over batteri burde jeg være i mål. . .
  6. Har et fluke multimeter. Måler da ampere som går over kursen. Nappet først av jording på batteri og måler da mellom batteri og kabelsko for å se amp som passerer kursen. Får ca 5, 6 ampere. Det som overrasker meg er at om jeg gjør tilsvarende på kurser i sikringspanelet måler deg det samme på flere kurser. . Da ble jeg litt forvirret. . Da min tanke og tolkning er at hver kurs er "lukket" krets på hver sikringskurs.Men fikk 5, 6 på både varmeseter, cd spiller, interiørlys, og noen andre. Målte ca 30 kurser og fikk ca samme trekk på rundt 5 forskjellige kurser. . (Det skulle liksom ikke stemme etter det lille jeg kan om strøm)
  7. God kveld folkens... Jeg har problemer med at batteriet tappes.... Nå har jeg prøvd å koble ut forskjellige sikringer, men måler konstant ca 5amp over batteriet. Det merkelige er at jeg "brant" av en sikring, slik at jeg kunne måle trekk over kursen... og flere av kursene med 15amp, målte jeg 5 amp trekk.. (kurser jeg fikk tap over, var RADIO, Varmeseter, samt 2 eller 3 kurser til--NOE JEG FINNER LITT RART, så mulig dette kan være en indikator) Fikk til slutt målt 0 amp drain, men begynner nå å lure på om jeg ikke hadde skikkelig kontakt på multimeteret. Jeg har koblet fra de 4 "hovedkursene" som går fra batteriet til bla.a interiøret, men har fremdeles et konstant tap. Jeg begynner å lure på om det kan være starter eller dynamo som er strømtyv.... men nå gadd jeg ikke mer i kveld... Men om noen har noen forslag, eller tips til videre søking, så mottas dette med takk,
  8. Jeg har en Golf II syncro og en Corrado G60 stående i Kjelleren. Golfen har egentlig behov for en 1.8motor, (og det er det samme om det er nyere motor fra Audi/VW eller eldre VW motor. Jeg trenger uansett komplett med ledningsnett (evt startsperre for nyere motor) Jeg har en 02M kasse til golfen, men mangler Haldex controller, og det som hører til dette i bakenden på bilen. Jeg har også lyst til å felle inn dørhåndtak fra nyere Audi på denne, så om noen har 4stk dører eller håndtak med tilhørende stål rundt, er det bare å rope ut. Corrado'en er mulig blir banebil for kjærringa, men den trenger 4stk hjul, så jeg kan trille den fram og tilbake i kjelleren, mens den får litt fiks. (dette kan da være stålfelger med dekk som er slitt til corden, siden det bare er til å rulle på kjellergulvet, og ikke til å kjøre med) Den trenger også lykter, og framfanger... Ellers har folk noe morro til golfen eller corrado'n er det lov å komme med forslag her. Jeg holder til i Sørum, så å hente ting i finnmark er i utgangspunktet ikke av intr. Evt ring/sms 90808648 Frode
  9. jeg har en komplett bil - batteri og hjul, stående i garasjen. Lite rust er det på den også. (litt under bakvingen er eneste) Da har du ledningsnett, motor, og alle andre deler du evt måtte føle for å flytte over....
  10. Golf er vel ikke den bilen delene er hverken dyre eller vanskelige å finne. .
  11. Buump. Blir ikke hjemmekino i kjelleren før bilene er borte. . . .
  12. Får starte med å dekke årsavgift og vrakpanten. Så er det litt avhengig av hva du vil ha med. Golf II syncro vokser jo ikke på trær lengre . ;) har ikke satt noen pris. Men må ikke selge så går ikke helt gratis.
  13. Jeg har en 89 golf II syncro i kjelleren om noen ønsker seg et vinterprosjekt. Bilen er plukket ned men står på understell. Kun noen rustbobler under pakning så jeg vil kalle den et meget godt utgangsounkt. Jeg har pappirer fra møller mot regnummer for å evt bygge om til 160hk g60. (Har også en komplett corrado g60 for denslags) Bilen er komplett minus motor da jeg kjøpte den med en 2.0 som er solgt. Har evt en BFB motor liggende. (1, 8t fra A4) 02M kasse fra s3 skjermbreddere ++++ Har skilter og årsavgift er betalt. Pris er vel avhengig av hva som ønskes med på kjøpet. Er du intr så ring pm sms. Mvh Frode Tlf 90808648
  14. er motoren komplett med ledningsnett og cluster for nyere 1.8 går det bra også... (golf A3 osv) men da trenger jeg alle bitene.
  15. je har en golf 2 syncro som skulle ha hatt en midlertidig motor. Er det noen som har noe til en vettug pris? som går greit nok for å få denne igjennom EU kontroll? Solgte selv fungerende 2liter med hjerne for en tusenlapp, så å kjøpe noe tilbake for 8000 er uaktuellt. :) Men kom med forslag her/PM/sms eller ring. 90808648 -Frode
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår