Gå til innhold
Bilforumet.no

Jonas94

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jonas94

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 04/14/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Nord Trøndelag
  1. Jonas94

    Fordeler Cologne V6

    Noen som har erfaring med å bytte ut original fordeler med en slik: https://www.ebay.com/itm/Ford-Cologne-V6-Distributor-with-Powerspark-Electronic-Ignition-fr-Capri-Cortina/122798240004?hash=item1c97587104:g:VBAAAOSwDOtanm-x&vxp=mtr Har ett prosjekt det står en 2,3l cologne motor i, men fordeler e defekt. Så tenkte hvis jeg kjøpte en sånn så slapp jeg all tenningsmodul opplegget. Bare å koble ledningene på pluss og minus på coil..?
  2. Jonas94

    Radio Strøm ISO kontakt

    I helga drev jeg og feilsøket en del. La opp2 nye ledninger fra bateriet med pluss og minus, det gjorde ingen forskjell. Fant så ut at ISO kontakten til høytalerne tuller. Hvis jeg tar den ut og setter den inn så den akkurat før kontakt, da er det kjempebra lyd. Men når jeg setter den i lås så skurrer den. Tenkte den kontakten det var noe galt med, så hadde en ny og prøvde, akkurat samme. Så vidt pinnene berører hverandre så blir det kjempebra lyd. Fant en spiller som ikke hadde ISO kontakt og satte på kabelsko direkte til strøm, og høytalerene, men den og skurret. Så er helt forvirra. Hvorfor skurrer den høytaler ISO kontakten når den er i lås, men har kjæmpegod lyd når den bare så vidt er tilkoblet? Hvorfor skurret den andre spilleren som jeg koblet utennom ISO kontakten?
  3. Jonas94

    Radio Strøm ISO kontakt

    Da tror jeg det er koblet feil på bilen.. For pluss og minus, eller rød og svart, er hentet fra sigarettuttaket originalt, og det kommer på når tenninga slåes på. Handlet 4mm2 ledning som jeg tenkte og prøve hvis jeg fikk gult lys her ifra:) Så blir slik: Gul - konstant strøm Rød - tenningsstrøm Svart - Jording ? Den røde, tenningsstrøm er kun for og aktivere spilleren ja, som styrestrøm på ett relee..?
  4. Jonas94

    Radio Strøm ISO kontakt

    God kveld. Nettopp kjøpt en mercedes 190. I den forbindelse så begynte cd-spilleren og skurre av og til etter jeg kjøpte den. Spesielt på høyere lyd Søkte litt på nettet om å sjekke pluss og minus ledningene, fant en feil på minus ledning, utbedra det, men ingen forskjell. Monterte nye 6*9 høytalere bak og de foran var vistnok nye. Når jeg passerer 30/45 på lydnivået så begynner det og skurre som bare det. Men høytalerne er ikke sprengt. Prøvde med 2-3 andre spillere, men de oppføret seg helt likens. Prøvd de i min andre bil og der oppfører de som normalt. (ingen skurring) Så da fant jeg ut om hva hvis jeg kobler cd-spilleren direkte til ett annet batteri? da ble det bra, ikke skurring og mye bedre bass, samt helhet i lyden. Så min konklusjon var at ledningene til spilleren er underdimensjonert. Men det jeg lurte på, kan jeg legge opp nye ledninger direkte fra batteriet pluss(rød) og minus (svart)? Har jo remote (gul) som går via tenning? og er styrstrøm?
  5. Jonas94

    Golf 3, tdi vs tdk.. + mere..

    35% av 90hk blir jo ca 120hest, det er innafor :) 35% av 70hk blir jo usle 95hest. må minimum opp på en 90hester om jeg ønsker 10kg pr/hestekreft da ser jeg :) Aldri rørt bilmotorer med tverrstillt motor eller registerreim så begge de tingene blir nytt for meg. 150hest i en golf synes jeg høres artig ut:) Noe annet man må se etter på dissebilene?
  6. Jonas94

    Golf 3, tdi vs tdk.. + mere..

    God kveld, masse år sia jeg har vært her inne så vi får prøve. Vurdert i ei tid nå å handle en golf, men usikker på 3er eller 4er. Ser at 3ern har både tdk og tdi(seneste årsmodellene), mens 4ern har kun tdi? Hvordan er forbruket forskjellen på disse to motorene? Hvordan er trim mulighetene på disse motorene? vet at tdk er god gammeldags mekanisk dieselpump, ,mens tdi er pumpedyser og elektronisk styrt) Hva kan man forvente ut av disse motorene med litt står turbo (2,5l turbo) 2,5" rakrør og intercollerstørre intercooler, samt justere disesel/chip. Er det register kje på noen av disse eller bruker begge reim? Mye jobb å bytte cluch? Mye jobb å bytte toppakning? Kjente feil på disse bilene? Ønsker en bil som er 10kg pr hk, så på 1200kg, så blir det 120hk ca.. Mvh Jonas
  7. Jonas94

    Motorrens, benytte diesel & olje?

    Hey, har nettopp kjøpt en MB 260e med M103 motor. Bare at ventil på sylinder nr 6 driv og lager en del lyd hele tiden, ut fra teoretisk feilsøking så har jeg kommet frem til at den ventilen ikke får olje(hydraulisk ventiljustering) Tenker å prøve en motorflush, men synes de produktene er litt dyre. Fikk så høre at diesel gjorde like bra jobb, så lurer da på om noen har erfaring med motorrens ved hjelp av diesel i oljen :)
  8. Jonas94

    vurdere kjøp av 9000t 87mod

    Hvor rusten kommer først på disse bilene da?
  9. Jonas94

    vurdere kjøp av 9000t 87mod

    Er veldig lei av å ikke ha bil for tiden. Og er inne til 1. Gangstjeneste og skulle hatt en bil. Kom over en saab 9000 1987mod med turbo 2l motor på 170-180hk 300k km Pris 11000kr Tenkte og høre om å få sett på den til uka. Noe jeg må se etter? Har en far som hadde 85mod 900 og den gikk 415k km uten større problem. Må nevnes at det blir en 1. gangsbil og noen som vet pris på ansvarsforsikring?
  10. Jonas94

    større dysespisser, hvordan leverer de mer diesel?

    Men usikker på hvordan jeg justerer opp mengden på pumpa. Litt svartrøyk går helt fint :) Dieselpumpa er ei CAV rotorpumpe Er ifra 1973 :)
  11. Jonas94

    større dysespisser, hvordan leverer de mer diesel?

    Ps: er hulldyse
  12. Har en perkins a4.212 motor som jeg tenkte og sette større dysespisser i grunnet turbo konvertering. Vet at dysespissene fra a4.236, at4.236 og a4.248 dysespisser passer i dyseholderen. Spm mitt er: 1. Hvordan er konstruksjonen til en større dyse og hvordan vet jeg at den, konstruksjonsmessig, leverer mer diesel? 2. Burde jeg velge dysespiss fra størst motorvolum eller dysespiss beregnet for turbomotor? Er traktor for de som lurte.
  13. Er det en mulighet for at lyddemperen jeg hadde liggende, kan inneholde en del carbon og evt sot? Leste noe om carbon i eksosen kan forårsake gnister, noen som vet om dette stemmer:) ?
  14. Fant en lyddemper jeg ha liggende som jeg sveiset til fester for å sette på traktoren, siden jeg ha rakrør så ble det mye bråk som jeg ville redusere. Sveiset og sto i og fikk det montert. Ved oppstart så ble det litt grårøyk og når jeg ga på så ble det ganske mye svartrøyk + gnister fauk ut gjennom eksospotta. Lyddemperen tilhørte en Ford bensin motor, og traktoren er diesel. Er det forskjell på lyddempere på bensin og dieselmotor? ¨ Skal prøve å "blås rein" den i morgen og se om de blir bedre. Men noen som vet hvorfor det ble slik? Med rakrør så har den aldri laget svartrøyk uansett motstand..
  15. Har ett panser som har litt bulker, skal pusse det ned der hvor bulken er, og sparkle, for så å ha på noe rustbeskyttende der jeg har på sparkel, og hel lakkere panseret etterpå. Men lurer på hva jeg skal ha på av rustbeskyttende middel? Biltema er veldig nærme, så helst noe der ifra, men noe annet er også aktuelt.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.