Gå til innhold

Hvorfor er norsk politi så sure?

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

@ Skurk: Da går jeg ut ifra at hvis du hadde hatt fri tilgang til bane,at du hadde gasset aktivt der isteden ikke sant...? ;)

 

Det er for mange fotballbaner her i landet...og alt for få motorsportsanlegg. Period.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hjelp, for en skikkelig tragisk skikkelse du nødvendigvis må være. Jeg orker ikke å argumentere for hvorfor jeg mener det, og tror heller ikke at det er nødvendig, siden jeg trolig har 99 % av de andre på forumet her i ryggen når jeg sier: Vær så snill å holde skryte- og sutrehistoriene dine for deg selv.

 

Alle er drittlei av å høre på sytinga og maset ditt. Oppfør deg som folk, så skal du plutselig se at politiet er hyggelige mot deg også. Det er sånne som deg som gjør at politiet til tider blir negativt innstilt mot andre.

 

Hvor gammel er du egentlig? Jeg synes det er fornuftig å spørre, fordi jeg nødig vil gå i konfrontasjon med mindreårige...

 

Faen er du slags horunge som tror du har alle i ryggen!? Av alle her på forumet er skurk den som bidrar mest med sine fargerike og til tider underholdene innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte kansje at dette kunne passe inn her: http://www.adressa.no/forbruker/bil/article891831.ece

http://www.adressa.no/nyheter/article891832.ece

 

"- Stemmer det at en bil fikk en skade?

 

- En ombygd støtfanger ble skadet ved utkjøring av kontrollhallen. Men en vanlig bil ville aldri fått noen skade i samme tilfelle. "

 

JEg vet ikke om jeg skal bli bare sur eller oppgitt lenger jeg..

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Ivar Moen ved Statens vegvesen i Sør-Trøndelag sier at vanlige feil ved ungdomsbiler er ulovlig påmonterte dekk og felger, slitasjemangler på bremser og ulovlig senkesett. Dette kan føre til dramatisk reduserte kjøreegenskaper hos bilen, opplyser Moen

 

Bremser og dekk kan jeg være med på. Men at et senkesett skal "dramatisk redusere" kjøreegenskapene på en bil?

 

Eeeeh, gjør ikke senking det motsatte? :angelsmili:

 

En ombygd støtfanger ble skadet ved utkjøring av kontrollhallen. Men en vanlig bil ville aldri fått noen skade i samme tilfelle.

 

En vanlig bil? Det er jo for faen meg rivende likegyldig om bilen er "vanlig" eller ikke når den er godkjent! Fy faen den settningen provoserte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh, gjør ikke senking det motsatte? :angelsmili:

 

Jeg regner med at han tenker på ulovlig senkesett som kapping av fjærer, ikke coilovers ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Faen er du slags horunge som tror du har alle i ryggen!? Av alle her på forumet er skurk den som bidrar mest med sine fargerike og til tider underholdene innlegg.

 

Tippe Juristen har dei fleste med seg her. Det blir ofte omtalt at det er dei få som ødelegger for alle andre. Skurken ER blant dei få som ødelegger. Du omtaler hans innlegg som fargerike, vil heller bruke fargen GRÅ. Ein fyr med fritidsproblemer som kun finner på faenskap for å provosere er noke me ikkje trenger. Synst absolutt han burde gå i seg sjølv og begynne å tenka litt.

Du nevner og underholdende innlegg. Innlegga til Skurk består av skryting, løgn og piss fra ende til annen. Skal vedde på at majoriteten av innlegga hans er kun løgner, legger bare litt på sine historiar for at andre skal synes han er så ufattelig kul. Heldigvis er det nok av voksne folk her som forstår at det er han ikkje. Håper politiet tar skikkligt tak i deg sånn at du i det minsta får litt vett inn i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen er du slags horunge som tror du har alle i ryggen!? Av alle her på forumet er skurk den som bidrar mest med sine fargerike og til tider underholdene innlegg.

 

En sånn "horeunge" som blir lite imponert av barn som skurk (med all respekt å melde så er han jo det) som tror at historier om hvor mye dritt de har gjort og hvor mye de hater politiet er det tøffeste man kan publisere på et forum.

 

Men for all del, du må gjerne synes at det er helt ålreit. Foreslår at det opprettes et eget forum her som heter "Oss som liker å slenge dritt om purken", så kan dere gjemme dere bort på et eget sted :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn "horeunge" som blir lite imponert av barn som skurk (med all respekt å melde så er han jo det) som tror at historier om hvor mye dritt de har gjort og hvor mye de hater politiet er det tøffeste man kan publisere på et forum.

 

Men for all del, du må gjerne synes at det er helt ålreit. Foreslår at det opprettes et eget forum her som heter "Oss som liker å slenge dritt om purken", så kan dere gjemme dere bort på et eget sted :-)

Nok OT nå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag :-)

 

Min erfaring er at de er meget hyggelige så lenge man ikke har gjort noe galt. Alle kan jo ha dårlige dager, og det finnes sorte får i alle etater, offentlige som private, men de fleste politifolk er ålreite mennesker som prøver å gjøre en best mulig jobb.

 

Når man jobber i et yrke hvor man har mye kontakt med publikum, er det jo umulig å gjøre alle til lags, og det er synd at noen få råtne snutejævler ødelegger for en hel etat - men jeg tror som sagt at de gjør så godt de kan, dårlig lønn til tross.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt èn sak med poilitet, som endte veeeldig bra for min del. Jeg ble anmeldt for brudd på vikeplikt og fikk bot på 11.000 kr og inndratt førerkort i 5 mnd, noe jeg mente var helt sykt. Så jeg tok et møte med denne politidama som hadde sendt meg dette forelegget, forklarte meg situasjonen detaljert og ydmykt. Fikk den beste telefonen ever etter ca 2-3 dager om at jeg slapp og miste lappen!(Var innenfor den perioden på 2 år så jeg måtte ha tatt ny oppkjøring etc.) Men fikk fortsatt forelegget på 11.000 kr da, hvor forsvaret betalte halvparten av den. Hun politidama var veldig hyggelig og behjelpelig.

 

Ellers var det en gang jeg var på vei hjem, så at det sto en politibil som hadde stoppet en annen bil på en bussholdeplass, jeg kjørte videre i fartsgrensa noen hundre meter, og rundt svingen bak meg kom politibilen med blålysa på gitt. Så jeg kjørte inn til siden og de ville se førerkort osv, lurte på hvor jeg skulle. Hyggelig fyr det også!

2003 BMW 320da facelift black sapphire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt èn sak med poilitet, som endte veeeldig bra for min del. Jeg ble anmeldt for brudd på vikeplikt og fikk bot på 11.000 kr og inndratt førerkort i 5 mnd, noe jeg mente var helt sykt. Så jeg tok et møte med denne politidama som hadde sendt meg dette forelegget, forklarte meg situasjonen detaljert og ydmykt. Fikk den beste telefonen ever etter ca 2-3 dager om at jeg slapp og miste lappen!(Var innenfor den perioden på 2 år så jeg måtte ha tatt ny oppkjøring etc.) Men fikk fortsatt forelegget på 11.000 kr da, hvor forsvaret betalte halvparten av den. Hun politidama var veldig hyggelig og behjelpelig.

 

Ellers var det en gang jeg var på vei hjem, så at det sto en politibil som hadde stoppet en annen bil på en bussholdeplass, jeg kjørte videre i fartsgrensa noen hundre meter, og rundt svingen bak meg kom politibilen med blålysa på gitt. Så jeg kjørte inn til siden og de ville se førerkort osv, lurte på hvor jeg skulle. Hyggelig fyr det også!

 

 

11 000 for brudd på vikeplikten?? hallo!!:scared

hvordan rettferdiggjør de en slik bot a?? hvor stor var synden?? glemte å stoppe for en sykklist i nattemørket?? klokken halv 4 om natten natt til julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt sykt. Kjørte bakhjulsdreven bil på vinterføre og skulle ut av et vikepliktskryss, var helt klart i krysset men jeg sto og spant som bare det midt uti krysset (sto bom stille i 5-10 sek, og kunne ikke rygge pga bil bak), så kommer en fyr fra venstre og kræsjer inn i baken min, og til slutt endte det med en liten sak hos politiet.

2003 BMW 320da facelift black sapphire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår