VolvoR-Sport Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Hei. Jeg leker med tanken på å montere 350 motor i min Volvo 240.. Volvo har jo satt ei øvre grense på HK og NM, som dere kanskje kjenner til? 220HK og 280NM (med ventilerte skiver foran) Så spørsmålet er hvilken 350 motor er nærmest de krava? Kunne også tenkt meg en som ikke bruker så mye bensin, men er kanskje vanskelig og komme bort fra det, med tanke på V8? Vil dere kjørt med automat eller manuell girkasse? Chevy 350 TPI, fra Camaro? den har 240hk? hva er momentet? Mvh Rune. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 men tenker å gjøre akkurat det samme som deg. Trenger man å endre noe på gir kasse tunnelen? eller trenger man bare motorfester å ny mellom aksel så er alt plug and play? sorry for off topic Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 AUGU: Det går bra:P TROR det er plug & play.... har ikke hørt noe om endring av girkasse tunnel! motor fester er selv lagingsvare..;) mellom aksel må du sikkert endre i framkant, mot evt Chevy girkassa =) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Lykke til med å finne en 350 motor med mindre enn 220Nm. Det er jo mindre enn det jeg har i kjerra mi til og med.. Ingen 350 motorer med tpi kommer med under 220hk originalt. Da må du ned til 305tpi, som f.eks i 1985 ble levert i camaro med 215hk og 373Nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 AUGU: Det går bra:P TROR det er plug & play.... har ikke hørt noe om endring av girkasse tunnel! motor fester er selv lagingsvare..;) mellom aksel må du sikkert endre i framkant, mot evt Chevy girkassa =) Motorfester er det jo folk som selger med godkjenningspapirer...hvorfor gidde å lage? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Motorfester er det jo folk som selger med godkjenningspapirer...hvorfor gidde å lage? hmm. hvor selger de slikt da? Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 hmm. hvor selger de slikt da? har nå vært annonsert i amcar og billisten ihvertfall. har sett minst to som selger dette Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 Litt oftopic dette også, men hvor mange av de som virkelig bygger bil av volvo 240, er det som følger disse reglene? er vell lett og rimelig å få ut 220 hester av en volvomotor og vell? :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 må vel få skaffe slike motorfester så slepper jeg å sett inn en ny b230a i vinter bilen. Men nokk off-topic VolvoR-Sport: må du legge ut en prosjekt tråd om du skal konvertere til v8:) Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Jones: er ikke noe problem og ta ut 220HK av en Volvo maskin nei.. AUGU: Blir sikkert lagd en prosjekt tråd om dette ja, når motor og sånt er innkjøpt, eksakt når vet jeg ikke enda, da jeg ikke har penger nok til det enda:P Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michaelw Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 tror corvette lagde biler ned mot ca 190 hk på slutten av 80-tallet... Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 På 240 er det riktig at man ikke kan ha mer enn 220 hk, men man kan ha ca 280 Nm. De slappe 305'ene fra slutten på 70-tallet hadde rundt 310-320 Nm, i sverige er det flere 283 CID godkjenningsmotorer i omløp - det er antageligvis en grunn til det. Det godkjenningspapiret som følger med motorfestene er egentlig trekt tilbake av volvo norge. Dette gjør at de som er så heldige å ha et eksemplar kan selge kopier, fordi det ikke er mulig å få tak i via de ofisielle kanalene. Selv skal jeg bruke en 165hk/315Nm 305 i 740'n - der håper jeg at det går med nød og neppe. 740 har maks 238 hk og 310 Nm. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 De slappeste 305 motorene fra sent 70/tidlig 80 tall var ihvertfall på under 150 hk. Selv 3 gen Camaro ble i starten levert med bare 165hk. Men de hadde kanskje mye moment? 350 TBI motoren jeg skal bruke i rodden er oppgitt itl 190 hk offisielt. Den blir forhåpentligvis på litt mer for min del i og med at jeg har gjort litt småtteri med den. Men den er mest kjent for å ha en svært svært mild kam, noe som igjen fører til lavt forbruk. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 har en 305 i garasjen som er oppgitt til 140hk ifølge haynes boka hvis noen er intressert. må ha en gjennomgang, med går som en klokke. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 det dere sier er at godkjenningsdokumentene for og ha v8 i volvo er trekt tilbake av volvo norge?? så jeg kan ikke bygge meg v8 volvo og få den godkjent?:( Jo, men du må enten få tak i godkjenningspapirene eller få tak i en motor med 120-130 hk (ingen sier at du MÅ ha den samme motoren videre... :D) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.