Jump to content

P0089 på 2.0 RHW Suzuki XL7 2005 som kun skjer ved kald motor og null belastning

Rate this topic


kjgas1

Recommended Posts

Hei,

Nok et problem med P0089 på XL7, men jeg har ikke funnet at noen har samme problem som jeg har. Feilkoden kommer kun når bilen er kald og den har null belastning - dvs at jeg for eksempel renner ned en bakke med turtall over tomgang. Da kommer feilkoden hver gang, men dette skjer aldri når bilen har oppnådd drifttemperatur. Skjer heller ikke visst bilen står på tomgang eller kjøres med belasting opp til driftstemperatur.

Ser i diagnosen at dieseltrykket er ca 100 - 150 bar høyere enn når bilen er varm. Det ligger på 350 bar og oppover når den er kald (selvfølgelig avhengig av pådraget), men når bilen er varm går det fra 250 bar og opp til ca 1200 bar ved fullt pådrag.

Er det normalt at dieseltrykket er litt høyere når bilen er kald?

Siden problemet kun skjer ved kald bil og i nedoverbakke, så er det sansynligvis ikke ledningsproblemer eller sensor problem? Og siden dieseltrykket er mer enn høyt nok, så er det vel ikke høyttrykkspumpa som er problemet, så da mistenker jeg regulatoren.

Er det sansynlig at regulatoren fusker hver gang motoren er kald?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy