Jump to content
Bilforumet.no

Reinhardtsen

Bruker
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Reinhardtsen

  • Rank
    Menig

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heisann. Jeg kjører en Audi A3 2011 1.6 Tdi. Den har gått 130 000. For noen dager siden begynte glødelampen å blinke under kjøring og bilen gikk i nødmodus. I starten holdt det å stoppe og starte motoren, så slukket lampen og jeg kunne da kjøre en del km før den kom tilbake igjen. Nå går bilen konstant i nødmodus. Fikk i dag lest ut feilkoder og de lyder som følger: P0407 - Exhaust Gas Recirculation Sensor B Circuit LowP046C - Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit range/performanceEr det rett og slett EGR som må rengjøres/byttes her? Det vet jeg er en kostbar reparasjon...Mvh Gjøran
  2. Har en toyota corolla hvor clutchen tar med en gang du slipper den ut. Altså når du tråkker pedalen i gulvet, så tar den med en gang jeg begynner å slippe den ut. Den er også litt hard å få i 1. gir og revers av og til. Er dette fordi den ikke frir helt? Hva er galt? Hele clutchen? Finnes det noe annet jeg kan justere eller sjekke ut for å gjøre den bedre. Bilen er bare gått 90000 km.
  3. Har en audi a3 2011 modell. Forrige eier byttet bremseklosser på bilen, og kortsluttet kabelen som gir varsel i dashbordet. Har funket helt fint og den lampa har aldri lyst. Plutselig en dag lyste lampen. Jeg har sjekket alle klossene og ingen er slitt. Kikket etter en sensor på høyre og venstre bakhjul i tillegg til foran. Men fant ingen sensor på noen av hjulene bak, men som sagt så har det vært en på venstre siden foran. Tvinlet så sammen ledningene på nytt, men varselet er fortsatt der. Jeg får ikke bort varselet...Jeg kjøpte en bluetooth ODB2 adapter og lastet ned appen torque. Men finner ingen feilmelding i systemet verken ved appen eller ved bruk av diagnoseverktøy. Så da får jeg ikke nullstilt eller slettet varselet. Har noen anelse på hva jeg kan gjøre? Er dette kabelen som kan være gåen?
  4. Vet du hva forskjellen på sonden før og etter kat er? Antall ledninger?
  5. Er det noe hokus pokus å bytte lambda? Er det bare plug and play? Fikk et pristilbud på 5000 for bytte av travers og hjulstillingskontroll. Hørtes dette veldig galt ut eller?
  6. Hei! Har en 1,6 16v golf, 2003 modell, som jeg nylig hadde inne på EU-kontroll. En motorlampe lyste og har lest av feilkoden. Feilkoden er: HO2S Heater Control circuit high bank 1 sensor 2. Hva er dette? En lambdasonde, den etter kat? Bilen skal bare godkjennes og selges, så er det noe quickfix som er mulig å få til her? eller må jeg bytte sonden? Denne feilmeldingen har kommet og gått litt det siste året egentlig. I så fall, er det vanskelig å bytte sonden selv?Fikk også beskjed om at traversen måtte byttes, pga rust. Er dette en omfattende og kostbar jobb?
  7. Hei igjen! Siden jeg fikk så gode svar fra deg, så prøver jeg meg igjen med noen spørsmål her! Samme bilen som over hadde jeg inne på EU-kontroll nylig. En motorlampe lyste og har lest av feilkoden. Feilkoden er: HO2S Heater Control circuit high bank 1 sensor 2. Hva er dette? En lambdasonde, den etter kat? Bilen skal bare godkjennes og selges, så er det noe quickfix som er mulig å få til her? eller må jeg bytte sonden? Denne feilmeldingen har kommet og gått litt det siste året egentlig. Fikk også beskjed om at traversen måtte byttes, pga rust. Er dette en omfattende og kostbar jobb?
  8. Jeg har en knekt fjær og skal dermed skifte fjær og fjærbeinslager(eventuelt noen andre deler?) på begge sider foran. Bilen er en audi a3 2011 modell 1,6 diesel. Har sett en video på youtube fra bildeler.no. Er dette den enkleste måten å bytte fjærene og lagrene på? (video lagt til i bunnen) 1. Hvor er det greiest å kjøpe deler? Til hva slags pris og kvalitet? Hvilke type fjærbeinslager passer? Når jeg skriver inn skiltnr på de forskjellige deleselgerne, kommer det opp mange forskjellige typer. 2. Må jeg ta en hjulstillingskontroll på bilen etter denne reparasjonen? Video fra bildeler.no: https://www.youtube.com/watch?v=QtyjeUTudTA
  9. Nei skjønner...En nabo av meg hadde en tempsensor liggende som skal passe til samme bil, så var litt fristende å bytte den, bare for å se om det kunne ha vært den. Vet du hvor på motoren denne sensoren står?
  10. Det kan ikke være en tempsensor som har tatt kvelden da?
  11. Det er en 1.6 16v 2003 modell. Den starter helt fint når bilen er kald. Hvis du kjører korte eller lengre turer og stopper bilen i alt fra 5-60 min, starter den ikke igjen. Det skjer ikke hver gang, men oftere i det siste. Da kan du kinne og kinne, men ingenting skjer. Etter at man har holdt på en stund med dette, eller rett og slett bare ventet 10-15 min, starter bilen igjen. Da starter den kanskje på kun 200-300 RPM, før den starter helt etter noen sekunder. Det som er problemet, er at jeg aldri har fått feilsøkt bilen når startproblemet er der...Er en kompis som har diagnoseverktøy, og de gangene han skulle til å teste er ikke problemet der..Typisk.
  12. Når bilen kjøres varm, er den veldig tungstartet. Må ofte vente 10 min(til den kjøler seg litt ned) før den starter igjen. Har feilsøkt bilen, men ingen koder å finne. Noen som har en anelse på hva dette kan være?
  13. Den ene fjæren er knekt. Har noen spørsmål angående det: 1. Må begge byttes, eller holder det å bytte en? 2. Lurt å bytte demper i samme slengen? Bilen er kjørt med knekt fjær en god stund. 3. Noen tips om hvor jeg kan kjøpe deler? Skruvat, bildeler.no, eurodel.no? Og hvilke fjærer i hvilke prisklasser?
  14. Har en golf 4 1.6 16v 2003 modell, som starter helt fint når bilen er kald. Hvis du kjører korte eller lengre turer og stopper bilen i alt fra 5-60 min, starter den ikke igjen. Det skjer ikke hver gang, men oftere i det siste. Da kan du kinne og kinne, men ingenting skjer. Etter at man har holdt på en stund med dette, eller rett og slett bare ventet 10-15 min, starter bilen igjen. Da starter den kanskje på kun 200-300 RPM, før den starter helt etter noen sekunder. Er det noen som har ide på hvordan dette problemet kan fikses? Hilsen frustrert golfeier....
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.