242-T5 Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Da var sverige turen unnagjort, og det ble en lenger tur en planlagt da veien jo er stengt så måtte jeg kjøre en og en halv time ekstra hver vei. Slik er Haltech'n .......og det beste av alt jeg fikk meg ny bunnpanne. Som jeg skrev tidligere, svenskene selger alt bare de får nok penger..... Selgeren hadde et nytt bra prosjekt, bilen han har er en 242 som han hadde en T5 i på 500 hk, det ble får lite hk så nå holder han på å montere en M5 med turbo i den, det skulle vist bli endel mere hk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 I dag har vi ribbet motoren, og gjort klar for kapping og sveising av bunnpanne Bunnpannen er litt lang.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 I dag har vi kappet og sveiset bunnpannen. Her har vi delt den. Sveiset sammen, vi sveiset på begge sidene. Her kan der se hvor mye vi kappet vekk. Nå kan jeg endelig begynne å tilpasse og lage motor og girkasse fester. Var å kikket på et nytt Tig apparat i dag, så jeg tror det blir handel, men må vente litt da jeg skal på "guttetur" til Thailand om 14 dager og jeg vil ikke bruke reisekassa enda..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Noen her som har noe erfaring med dette Tigapparatet, vil gjerne vite før jeg ev. kjøper. Det heter:Kemppi MinarcTig™ 180 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Kemppi er jo kjent for gode apparater da, men har ikke prøvet det selv. Gleder meg virkelig til å se bilen din ferdig! :D Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Har ikke erfaring med akkurat det apparatet, men fra andre Kempii TIG apparater. Kan anbefales på det sterkeste, det apparater har vell ikke puls og div andre funkjoner, men en gjennomsnittlig sveiser klarer seg nok lenge uten sånne funksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Fikk kappet/sveiset røret til oljesilen i kveld, så nå er bunnpannen montert permanent, det var jo ikke stort, men for satse på at vi får gjort litt mere i morgen da er planen å lage nye motorfester. Har spurt her mange ganger før, men hvilket innpress må jeg ha på 8x20" felger for å slippe spacere. Takker for svar da felger skal kjøpes inn snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Ingen som kan svare meg på dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Dette vet du.. men må prøve å svare deg... Så lavt som mulig... 240 har jo originalt 15 og 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Dette vet du.. men må prøve å svare deg... Så lavt som mulig... 240 har jo originalt 15 og 20 Dette vet du... !! Nei jeg viste ikke det, når det gjelder ET å det greiene der det er jeg helt blank på. 15 og 20 er det foran og bak?? eller varierte det fra modell til modell?:eek: Dumme spørsmål, men som sakt så har jeg ikke peiling på dette. :shake men det er dumt å kjøpe noe som er feil, så derfor spørsmålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Dette vet du... !! Nei jeg viste ikke det, når det gjelder ET å det greiene der det er jeg helt blank på.15 og 20 er det foran og bak?? eller varierte det fra modell til modell?:eek: Dumme spørsmål, men som sakt så har jeg ikke peiling på dette. :shake men det er dumt å kjøpe noe som er feil, så derfor spørsmålet. Å svarte :p Vel, noen av felgene ble levert med 15, andre med 20... Vet at på 35 så MÅ man ha spacere.. Ergo, lavt innpress må til... (lavere nummer, lenger ut) edit: Lavere innpress vil si at det innerste punktet på felgen går lenger ut, og selve senter på felgen går inn.... Dårlig til å forklare men fant denne i tekniske forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 har sett biler med 8x18 med et 0 men hvet det er fler som kjører compo 8x18 med et 11.. et skal jo ikke ha noe å si selv om du skal ha 20". må jo uansett modde hjulbuer.. så jeg ville satset på noe rundt der... og hvertfall ikke mer en Et20 Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Du må jo egentlig ikke modde hjulbuene... HVIS det er plass til 8 tom i en eller annen størrelse fra før (f.eks 17-18).. For blir ikke bredere selvom det er 20 tom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Å svarte :p Vel, noen av felgene ble levert med 15, andre med 20... Vet at på 35 så MÅ man ha spacere.. Ergo, lavt innpress må til... (lavere nummer, lenger ut) edit: Lavere innpress vil si at det innerste punktet på felgen går lenger ut, og selve senter på felgen går inn.... Dårlig til å forklare men fant denne i tekniske forumet Det hjalp litt det ja..TAKK Virker kanskje litt rart at en kan sette igang et slikt prosjekt og ikke ha pæiling på innpress og slikt, men det er ikke det som har opptatt meg mest, Så igjen takk for et bra svar. Har jeg forstått dette rett da så skal jeg være så nære som mulig 0 da? Jeg skal innom å bestille felgene når jeg kommer igjen fra ferien, for da er jeg i området, er derfor det hastet litt med å få oppklart dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 242-T5: Jeg kjører med 8,5x19'' felger foran og bak, ET0 bak og ET10 foran. Dette er det jeg kaller mest ekstrem sporvidde uten modifikasjoener annet enn å ta innbretten bort. Så med dine hjul ville jeg også satset på ET 0 bak og ET10 foran siden du skal ha 8x20''. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg