Gå til innhold

Kid-A: Volkswagen Scirocco - Prosjekt Bad'roc

Ranger emnet


Kid-A

Anbefalte innlegg

Da er Polon historie for min del, og framtida skal nytes i en Scirocco II.

Kjøpte den for noen uker siden, men har ikke hatt råd til å begynne på'n før Polon ble solgt.

 

Min venn Jan Tore Kopperud hadde sett annonsen uten bilde (var nok best sånn:D) i Motorbørsen. Jan Tore har jo eid Scirocco i sju år en gang i steinalderen,. så han var en ytterst verdig konsulent å ta med når vi kikka på bilen.

 

Så ut som eieren hadde henta'n på dynga! Den var møkkete, hadde mengder av lakkrust og noen småbulker, sigen i bakfjæringa, stor sprekk i frontruta, ingen grill, ene frontlamapa hang og dingla og blendet møtende biler, frontfangeren var bulkete og hang i strips, panseret nesten umulig å få opp, motoren var møkkete og fæl, pusserne gikk ikke tilbake når vi slo dem av og intervallen funka ikke - for å nevne noe.

 

Den godt voksne eieren sa han hadde kjøpt den for å pussen opp. Men det stoppa opp etter at motoren ble bytta fra en 1,6 til en 1,8 112-hester fra '83 Golf GTI og skivebremser bak fra 16V ble montert.

Motorrommet hadde blitt dårlig lakka i en eller annen halvmatt svart farge.

 

Men Jan Tore kjørte bilen en tur. Motoren gikk skikkelig fint og da vi bøyde oss ned var understellet skremmende helt, ikke bulker etter jekken engang!

 

Eieren gikk ned fra 15.000 til 14.000 før vi rakk å spørre. Jeg bøy 10.000 og vi ble enige på 12.000. Jeg hadde fått meg sportsbil:cool:

 

Det er en '87 Scirocco Scala. En skikkelig ekkel kampanjemodell med støtfangere og stoffinteriør i bilens farge. I 80-tallsfargen hvit er dette en skikkelig Miami Vice-looker.

puke

 

Her er et brosjyrebilde jeg fant på nettet. Legg særlig merke til de hvite baklampene

wtf?

post-295-13804851767449_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Her, dagen etter at Polon ble solgt dro vi igang. Her er frontruta allerede bytta til en ny med riktig grønntoning.

Originalstylinga (kjoler rund baut og skjermbreddere) fulgte med i en haug i baksetet. Dette er til salgs. Det stygge baksetet og hattehylla ble også slengt rett i boden, det er jo sportsbil!

 

Og vi drar igang med bremsefix

post-295-13804851768992_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Her, dagen etter at Polon ble solgt dro vi igang. Her er frontruta allerede bytta til en ny med riktig grønntoning.

Originalstylinga (kjoler rund baut og skjermbreddere) fulgte med i en haug i baksetet. Dette er til salgs. Det stygge baksetet og hattehylla ble også slengt rett i boden, det er jo sportsbil!

 

Og vi drar igang med bremsefix

 

Hmm.

 

Blir det bur, b0ttestoler og hele pakka?

 

Gewinde? Og mye chrome? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikkert og småhemmelig hvordan den blir.

Bilen får en rullende restaurering i lommebokas takt, så hvor lang tid det tar er høyst uvisst.

Eneste som er sikkert er at'n blir kliin, lav og får diverse sære småtriks!:cool:

 

lowrider_a4 er ikke til å stoppe når det gjelder å hjelpe andre. Han gyver løs direkte og monterer ny kallipper på høyre bak. Håndbrekkfunksjonen hang på den gamle...

Her henger han på håndbrekkvaieren

post-295-13804851769397_thumb.jpg

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

er dette du kommer til å drive med i løpet av vinteren eller så den er klar til neste sesong?? off topic: Jonte, fikk mattene dine i posten idag, rakk ikke å hente de idag, men i morra tidlig

 

Okei. Nice

 

Da gikk det ganske fort..

 

Da fAr nok speedwell handtaka snart ogsA

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår