Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da har jeg gitt opp å få godkjennt coilovere foran. BT var ikke fornøyd med at Selholm brukte nye ambulanse spindler og hadde 3,2mm gods i fjærbeinet mot orginal 2mm. FAEN.

Så nå for jeg i første omgang montere senkesett foran. Finns det godkjent 60mm senkesett?

Bak så vil jeg prøve å få tak i TUV godkjente justerbare coilovere til et eller annet bilmerke og så bygge nye fjærtårn, det kan de vel ikke nekte...eller??

Takker om noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette.:blunk:

 

Jeg for heller satse på slike coilovere som texascom har på sin etterhvert, etter at bilen er godkjent. Jeg hadde jo tenkt å bygge en bil som gikk igjennom hos BT, men i dette landet så går faen meg ikke det.

Skal banne på det at om jeg hadde kommet med noen coilovere som var fulle av hønsedritt (dårlig sveis)til BT, men hadde papir på de, så hadde de sakt JA og ikke brydd seg om hvordan det så ut!!!! Galehus.:ex_machin

Som dere skjønner så er jeg temmelig frustrert nå..onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, får med papirer fra dem, så du får dem inn i vognkortet.:)

 

Det er faen meg den beste nyheten jeg har fått på lenge. Er det bare å si at jeg skal ha fjær til 242 som skal være 60 eller 100mm kortere en orginal? Må jeg ha det bak også, eller kan jeg bruke TUV godkjente coilovere der?

Takker om noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godkjenne med justerbart bak å senkefjærer foran..har vertfall sett det i et vognkort tidligere

 

1500,- pr fjær på åkrene

 

Du kan jo først høre med BT i notodden hva di mener om justerbart foran? ellers er det vel BT nedover mot kristiansand som man kan oxo høre med..

 

Må jo vere et eller annet hue som skjønner at dette er vel så bra som orginalt om ikke bedre! med tanke på gods osv.. og ikke minst

kansje at et gammalt fjærben veier somregel kansje bare 2/3deler av sin opprinnelige vekt..hehe

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen BT er helt bånn, mens andre er ganske okay. Når det gjelder coilovers fremme, kikk på denne: http://www.stotdamparverkstan.se/ Disse gutta bygger akkurat som du vil ha det. Men ta en telefon å hør om det de bygger er godkjent i på 242'n, og med det oppsettet ditt.

Mvh

Beachee

 

 

Da har jeg gitt opp å få godkjennt coilovere foran. BT var ikke fornøyd med at Selholm brukte nye ambulanse spindler og hadde 3,2mm gods i fjærbeinet mot orginal 2mm. FAEN.

Så nå for jeg i første omgang montere senkesett foran. Finns det godkjent 60mm senkesett?

Bak så vil jeg prøve å få tak i TUV godkjente justerbare coilovere til et eller annet bilmerke og så bygge nye fjærtårn, det kan de vel ikke nekte...eller??

Takker om noen kan gi meg tilbakemeldinger på dette.:blunk:

 

Jeg for heller satse på slike coilovere som texascom har på sin etterhvert, etter at bilen er godkjent. Jeg hadde jo tenkt å bygge en bil som gikk igjennom hos BT, men i dette landet så går faen meg ikke det.

Skal banne på det at om jeg hadde kommet med noen coilovere som var fulle av hønsedritt (dårlig sveis)til BT, men hadde papir på de, så hadde de sakt JA og ikke brydd seg om hvordan det så ut!!!! Galehus.:ex_machin

Som dere skjønner så er jeg temmelig frustrert nå..onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk pris på senkefjærer fra Åkrane i dag. 2500,-for 2 framfjærer som er senket 100mm, er vel ikke så galt det....vel? Følger med papirer på de. Jeg tar 100mm senk for da kan jeg justere høyden med å flytte nedre fjærskål oppover, må det for å få plass til 20" felger.

Ja nå er jeg endelig i gang igjen, har ikke jobbet på bilen siden 8. mars grunnet ferie og sykdom.

Vi holder på med nye motorfester igjen, de vi lagde sist var vi ikke helt fornøyd med, har kjøpt nye industrifester på Tess, de kosta skjorta men de er stive som faen og garantert å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår