Gå til innhold

fast_740

Bruker
  • Innholdsteller

    751
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om fast_740

  • Bursdag 09/15/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skru, feste, damer mm..
  • Modell (eks S4)
    740, 144
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Automatikerlærling
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    FK, M90, 940 front er på vei inn
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • MSN
    eirik1988@hotmail.com
  • Bosted
    Haugesund / Skien

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

fast_740's Achievements

  1. ingen tips? så de solgte de på: http://www.basstrykk.no/ds_product_info.php?cPath=305_306&products_id=356 til 2400,-
  2. Hei! Vurderer å kjøpe med ny sprøyte. Kjøpte en gang et sett med en mini sprøyte med 1mm dyse og en større med 1,4 dyse. Noe rimelige greier... kosta vell en tusen lapp. Men desverre er koppen og litt ødelagt, pluss at noen deler ble borte. Lurte på å kjøpe et Devilbiss Startingline kit på eBay. Ligger på 1500,- inkl moms og frakt til Norge... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-KIT-w-2-DEVILBISS-HVLP-SPRAY-PAINT-GUNS-REGULATOR_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em153Q2el1262QQcategoryZ43987QQihZ009QQitemZ190281216241QQtcZphoto#ebayphotohosting Hva mener dere om dette? Noen andre tips? Mvh Eirik
  3. Hei. I romjula (antageligvis) var det innbrudd i vårt verksted i Haugesund/Aksdal! Har funnet ut litt som er stjælt! *1 sett med Dynamic Monza 8x18" felger med nesten nye LingLong 225/40-18 dekk. Noen av felgene er kantkjørte og en er skjeiv! *1 sett Mercedes skrudde felger. uten dekk! Glassblåst senter, ubehandlet. De var ikke skrudd sammen da de forsvant. *1 stk Volvo 8V grenrør, kappet og sveist på oppboret flattjern til å passe Mercedes 8V. Flattjernet er litt slått etter sveisingen. *1 stk dvd spiller, type hjemme. noe skrot vi hadde for å høre på musikk... Tjuvene hadde nok dårlig tid, da de kun tok med seg DVDspiller og ikke høyttalerene til det. Alt av elektrisk verktøy, sveiseapp, og annen styling er ikke stjålet etter det vi har sett! HJELP/TIPS mottas med STOOOOR takk, og dusør vil bli betalt til den som hjelper oss med å ta disse klåfingrede j*****!
  4. veit ikke om jeg ville hatt zinkgrunning over sparkelen men :heyyou:
  5. blir bra detta... Ang skinnseter så burde du ta en titt innom høggern! Var heldig å fikk komplett sort skinn(mangla noen av de deksela) i ganske bra stand, el-vinduer framme, og sentrallås til en 1000,- lapp ! Helt greit å sitte i, og ser bedre ut enn det blå fæle som var...
  6. Bygger meg motor nå, og har funnet ut at jeg vil gå for bunndel for 300hk+ Tenkte noe slikt: *95 B230FK blokk med underspyling *Ny bora 96,30mm *Nye originale Mahle FK stempel *H-profilråder, hvor? *Balansering/polering av veiv *B230E innsug med innsveiste dyseholdere *Noen større dyser, 850r/v70r??? *Megasquirt, eller annet sprut. *16T,19T turbo? *Topp og kam er jeg usikker på! Tar imot tips osv! detta er bare forslag... Har ikke så ekstremt greie på det. Tenkte meg rundt 300hk
  7. Idag handla jeg skinninteriør og sentrallås, el-vinder framme og litt smått til bruksbilen... Regner med å montere litt smått av interiøret og vaske det i morgen, men venter med sort dash. Vurderer bare å lakke også, da det er litt mer jobb å bytte! Eu-kontroll tenkte jeg å bestille til neste uke kanskje... må få fiksa batterifeste, så er den vell egentlig klar! førersetet er til venstre, er litt slitt... Men godt å sitte i! Ser veldig dårlig ut den bunn på sofan bak på dette bilde, men er helt okey! Seff er det litt nedsitti, men blir bedre når det blir montert. seteryggen bak
  8. Lite som skjer. Vært på kurs i et par uker! Pluss at de vi leier av, har solgt det gamle sandblåserutstyret(inkl avsugsrør og alt) som sto og tok plass i verkstedet! Litt positivt med mer plass, men en ting er at de ikke informerte om at de skulle ta avsugsrøra som sto oppi taket i det rommet vi har bilene. Disse røra hadde mye sand og støv inni seg og åppå! SÅ det er LITE PENT der inne nå :evil: Så må ta ut alle bilene + alt av deler og verktøy, og vaske ALT! Gjort litt på bruksbilen, så nærmer det seg EU-kontroll: Kjøpte tusenmetere og stabstagforinger i dag, og montert Bestilt H11 Xenon til tusenmeterene på Ebay, 360,- inkl frakt :lol: latterlig billig det er blitt! Verdt å teste... Montert: Lysa, gjør seg vell til vinter`n med noen 6000K xenon tenker jeg...(her med 55w halogen)
  9. Bruksbilen: Holder på å rense taktrekket. skal lakke hele sort. Det er revnet bak takluka der, så lakker bare rett på uten noe stoff. Limt skjøten imellom stoff og "taket"... Laga meg noen snodige 6x9" fester idag...Skal bygge mer på det! Fått montert nye lykter og fikses eksosen litt:
  10. Begynte litt på toppen til motorbygget til prosjektbilen. *Spente av, og tok ut ventilene med tilbehør... Steaming, planing og fresing av ventilseter blir vell kanskje gjort av noen på jobb ellers litt usikker på H-profil ennå! Men alt er egentlig klart til bunndelen... utenom bore/gjenge oljeretur i blokk. Noen bilder:
  11. Lurte litt på de rådene jeg også. Har FK råder nå, med nye kryssboltlager. Vurderer å bruke de, men veit ikke helt om det blir de, eller h-profil... I sammen med nye originale FK stempel;) Sikter til rundt 250-300hk oppsett:) Noen tips?
  12. vær litt obs på forskjellige speedometeringer og utvekslinger. Ellers er alt bolt-on ja:)
  13. Liker (ikke alle originale da): *Volvo (140/200/700/900 serie + V70/S60 og noen fler ) Ikke en opphora, men en cleana gammal Volvo er fett! *Am-cars *Mercedes(Noen gamle mafiatraller, og cleane W124`r ) *Gamle Datsuner, Toyota`r++ *Mange 70 talls biler! ( Taunus MK1/2, Capri, +++ For mye å si ) *Bmw (E30,E34 ikke ofte... Men er de cleane og fine ) Liker ikke: *Mange japser(spess Kia og de plastikkbilene) *Russisk søppel *Fiat, Multipla er et eksempel på ræva design! +++ mye annet:P
  14. Hei! Kunne vært kjekt med en annen verkstedplass nå... Støver noe sinnsykt der vi er nå, og er rett og slett irriterende! Gammel sandblåserhall... Noen som har noe å leie ut? må være isolert så det går ann å bruke varmekanon der inne og sveise/sliping. Skal være plass til 3 vanlige personbiler, og må ha litt rom rundt oss... Hvis du har noe/veit om noe så: PM eller ring 97 74 08 09
  15. Litt oppdatering her: Skrudd litt på bruksbilen de siste dagene, men i dag fikk jeg pusset blokka og lakket den. Sandblåste/pussa bunnpanna, men gikk tom for lakk: Boltene til rådene er henta, sendt forespørsel til Pedersen om deler! Da lager jeg min egen tråd til bruksbilen, den blir langt ifra mye påkostet. Men gjør det jeg kan for å den fin og grei for ei billig penge. Info om bilen: Seint 87 (altså 88) B230K, med A gasser Gått 290 000km Lite rust Takluke Blått interiør Planer: Bilen skal i 1. omgang bli fiksa til eu-kontroll: Veit det er: noe kødd med bremsekraftsforsterkeren, litt rust ved batteriet ( kom vell som en bombe?), håndbrekk, og eksoslekkasje. Så får vi se om det blir noen flere på eu-kontroll. senk, 18", sote noen ruter og muligens setter jeg på 90 lyktene jeg har liggende. Sandblåse overflaterust i hjulbuer bak, grunne,lakke, tectyl. Få seg en god vask,og polish! Muligens 90mod bakfanger(lakkerte fangere om jeg gidder) GJORT: Hvite blinklys Fiksa eksos (2 1/2 ") Kjøpte den av en kamerat for 5000,-, så sto litt hjemme i Skien. Måtte bytte radiator da den var tett, som jeg først merket på vei over fjellet til haugesund (10 minutter hjemmafra) Fikk bytta radiatoren, og fjellturen gikk fint! Idag monterte jeg turbogrill, vindavvisere, kompressorhorn og fikk satt på 18" på bak: Potta som skal på, endestussen skal byttes ut(Størrelse XXL) til en mindre en. 2 1/2" fra manifold og ut Takk, ja helt okey! montert hvite blinklys, og bytta til 2 1/2" ekos fra manifold og ut. Fy å rusta det gamle var :!: Byttet også til sorte lister, var chromestripe på de som var der. Glemte å nevne at jeg fjernet de store antennene, monterte en liten og skal plugge det andre hullet. Endestussen skal byttes på ekosen! Ser ikke bra ut... Da gjenstår det ikke store tinga for å få den på kontroll! *Brekk, skal prøve å stramme først. *Bore hull til sideblink på høyreskjerm, lakke opp, og montere hvite blink. (Tror jeg tar en runde over frontlyslistene(under), sparkler viskerhull og lakker. Samt lakker nedre delen på blinklysa.) *Noe kødd med bremsekraftforsterkeren. Skal sjekke vakumslangen, så litt dårlig ut innerst ved innsuget, så mulig derfor. Pedalen blir plutselig hard, også blir den sykt fin og bløt igjen. Hadde noe liknende på 245`n min, da var det vakumslangen! Skal prøve å bytte den. + Muligens noen småting til! Demperene er ganske dårlige, så vurderte om jeg skulle ta en tur på Biltema å kjøpe noen nye! Koster ikke store summen. Bilen er veldig vaggete og sigen i dempinga! Fikk sveisa litt på bruksbilen i dag... Ferdig med sveising, så nå er det litt grunne, fuging med karosserikitt og lakk/tectyl igjen! Sorte lister til prosjektet ligger på posthuset ennå, og boltene til rådene ligger ennå hos Volvo... Kjenner jeg trenger en bruksbil nå! Får fikse sykkelen imens, ikke så langt å sykle ned til Volvo;P Blir antaglig handel og montering av nye støtdempere(biltema om de har) til bruksbilen snart... Den er rimelig vaggete! Stramme/bytte brekklosser Rydde litt opp i kabler og motorrom så er den klar for PKK-kontrollen! Skal den ha katalysator? Er registrert i 87(høst), men 88 modell. Ser i Vadis at eksosen til B230K har 3 lyddempere, så da er det vell ikke katalysator! Husker ikke helt åssen den så ut, har hivd den... Men ligna mer på en lyddemper! var rusthull, så sveisa inn noe nytt! Ser ikke helt 100% ut, men blir bra med litt karosserikitt og lakk... Er jo en bruksbil Så et bilde av interiøret... Blå er da ikke den fineste fargen, men bedre enn rødt:P Skal inn et midre og mer sporty ratt, og muligens sorte skinntrekk...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår