Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Da var sverige turen unnagjort, og det ble en lenger tur en planlagt da veien jo er stengt så måtte jeg kjøre en og en halv time ekstra hver vei.

 

Slik er Haltech'n

 

26012007037.JPG

 

.......og det beste av alt

 

jeg fikk meg ny bunnpanne. Som jeg skrev tidligere, svenskene selger alt bare de får nok penger.....

 

26012007038.JPG

 

Selgeren hadde et nytt bra prosjekt, bilen han har er en 242 som han hadde en T5 i på 500 hk, det ble får lite hk så nå holder han på å montere en M5 med turbo i den, det skulle vist bli endel mere hk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har vi kappet og sveiset bunnpannen.

 

Her har vi delt den.

 

DSC01971.JPG

 

Sveiset sammen, vi sveiset på begge sidene. Her kan der se hvor mye vi kappet vekk.

 

DSC01972.JPG

 

DSC01973.JPG

 

Nå kan jeg endelig begynne å tilpasse og lage motor og girkasse fester.

 

Var å kikket på et nytt Tig apparat i dag, så jeg tror det blir handel, men må vente litt da jeg skal på "guttetur" til Thailand om 14 dager og jeg vil ikke bruke reisekassa enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kappet/sveiset røret til oljesilen i kveld, så nå er bunnpannen montert permanent, det var jo ikke stort, men for satse på at vi får gjort litt mere i morgen da er planen å lage nye motorfester.

 

Har spurt her mange ganger før, men hvilket innpress må jeg ha på 8x20" felger for å slippe spacere.

 

Takker for svar da felger skal kjøpes inn snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du.. men må prøve å svare deg...

 

Så lavt som mulig...

 

 

240 har jo originalt 15 og 20

 

Dette vet du... !! Nei jeg viste ikke det, når det gjelder ET å det greiene der det er jeg helt blank på.

15 og 20 er det foran og bak?? eller varierte det fra modell til modell?:eek:

Dumme spørsmål, men som sakt så har jeg ikke peiling på dette. :shake men det er dumt å kjøpe noe som er feil, så derfor spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du... !! Nei jeg viste ikke det, når det gjelder ET å det greiene der det er jeg helt blank på.

15 og 20 er det foran og bak?? eller varierte det fra modell til modell?:eek:

Dumme spørsmål, men som sakt så har jeg ikke peiling på dette. :shake men det er dumt å kjøpe noe som er feil, så derfor spørsmålet.

 

 

Å svarte :p

 

Vel, noen av felgene ble levert med 15, andre med 20... Vet at på 35 så MÅ man ha spacere.. Ergo, lavt innpress må til... (lavere nummer, lenger ut)

 

 

 

edit: Lavere innpress vil si at det innerste punktet på felgen går lenger ut, og selve senter på felgen går inn.... Dårlig til å forklare men

 

 

fant denne i tekniske forumet

innpress.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett biler med 8x18 med et 0

 

men hvet det er fler som kjører compo 8x18 med et 11.. et skal jo ikke ha noe å si selv om du skal ha 20". må jo uansett modde hjulbuer..

 

så jeg ville satset på noe rundt der... og hvertfall ikke mer en Et20

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å svarte :p

 

Vel, noen av felgene ble levert med 15, andre med 20... Vet at på 35 så MÅ man ha spacere.. Ergo, lavt innpress må til... (lavere nummer, lenger ut)

 

 

 

edit: Lavere innpress vil si at det innerste punktet på felgen går lenger ut, og selve senter på felgen går inn.... Dårlig til å forklare men

 

 

fant denne i tekniske forumet

innpress.jpg

 

Det hjalp litt det ja..TAKK

 

Virker kanskje litt rart at en kan sette igang et slikt prosjekt og ikke ha pæiling på innpress og slikt, men det er ikke det som har opptatt meg mest, Så igjen takk for et bra svar. Har jeg forstått dette rett da så skal jeg være så nære som mulig 0 da? Jeg skal innom å bestille felgene når jeg kommer igjen fra ferien, for da er jeg i området, er derfor det hastet litt med å få oppklart dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår