Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg kommet igang. Hadde tenkt å kjøpe 142, men det ble 242 77 mod. da det er mulig å få godkjent den med flere hester. For dere som liker orginalbiler så er ikke denne tråden den rette. Planen fremmover er følgene:

Skal hente T5 motoren til fredag, reiser innom Sharif sammtidig for å høre om han kan skaffe meg noen 20" hjul.

Plukke ut den gamle motoren og gearkassa.

Så blir det rustsveising(mye rust), blir nok god kunde hos VENG

Så kommer punktet som dere alle vil misslike, sette på 142 front, men den blir ombygd.

Skal senke bilen, og bygge opp hjulbuene, men det blir ikke før jeg for nye hjul.

+++ mye mer, men dette blir et DYRT og langvarig prosjekt. Har lånt en del penger nå så jeg kan kjøpe inn de dyreste å viktigeste delene, når kontoen er tom så for jeg pante huset eller selge 850n...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken "rumpe" skal du ha på bilen?

Og: GLHF :D

 

Skal fjerne hjulbrønnene og bygge ny bakplate der støtfangeren stod, tenkte jeg ville sette et dobbelt rør ut mitt på den nye platen. Baklysa blir enten enkelt eller dobble runde på en flat bakplate. Holder på å bygge en ramme med svingbare hjul som jeg skal ha under bilen så jeg får løftet den opp en 1/2 meter fra bakken, er litt greiere å jobbe på den da + at det er lettere å trille den til siden når jeg ikke jobber på den:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått demontert og vasket fronten, så nå kan jeg plukke ut motoren i løpet av kvelden

DSC01707.JPG

 

DSC01708.JPG

 

Garasjen som jeg står og skrur i, har elektrisk kjettingingtalje med løpekatt i taket som løfter 1 tonn + det meste av luftverktøy og sveiseapparat, så jeg tror det blir mange timer her i vinter. Kan jo bare gå ut i tøfflene uten og fryse eller bli vått:m'm:

 

DSC01705.JPG

 

Den grønne her er vinterbilen min.

 

DSC01706.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår