Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.blocket.se/vi/9639665.htm?ca=1_8_s

sjekk denne linken til ei annonse på blocket:) her finner du M90H kit og bunnpanne til B6254 som du kan bygge om:) løp og kjøp..prisen på kassa ekje gale..ej ga 16000Nkr for akuratt de samme hos aasanebilopphøggeri..:(

Tror den på blocket er den samme som står på Turbo Performance Club forum, det er solgt, men jeg kan få kjøpt en M90H med spakställ, kopplingsarm, urtrampningslager, kudde och 960balk. for 5500 skr. Er den prisen grei? Han kunne møte meg i Karlstad, han kunne også skaffe "oljetråg" til 960. Hva kan jeg gi for det?

Ønsker noen svar på det RASKT da jeg skal ringe han i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den på blocket er den samme som står på Turbo Performance Club forum, det er solgt, men jeg kan få kjøpt en M90H med spakställ, kopplingsarm, urtrampningslager, kudde och 960balk. for 5500 skr. Er den prisen grei? Han kunne møte meg i Karlstad, han kunne også skaffe "oljetråg" til 960. Hva kan jeg gi for det?

Ønsker noen svar på det RASKT da jeg skal ringe han i ettermiddag.

960 bunnpanne koster MYE i norge.

Det er vanskelig å få tak i og du må gjerne regne med 2500+mva hos huggere!!

 

Jeg letet i over et år, før jeg fant en for 900kr.

Selvsagt klarte lærlingen å miste hele motoren i bakken, så bunnpannen knuste :puke:

 

Men, ja.. litt flaks! Han huggeren kjente en kompis som hadde en, som jeg da skulle få for 700 + frakt.

Endte opp med 700 og gratis frakt.

 

Husker desverre ikke hva huggeren het, men makan til service har jeg ALDRI opplevd, fra en hugger!! De ringte meg, herjet på, etc. og de ordnet faktisk opp etter seg!

 

ps. du vet vel at det er ALU bunnpanne og den må kortes inn en cyl.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/9238339.htm?ca=1_8_s her e link på ei M90H gått 50mil til 6500kr.. nei prisen på kassa du ha funne vakje so gale..når eg leita etter M90H so hadde ej sett etter de i ca.3år uten å finne noken..så fann ej den

på aasane bilopphøggeri til 16000kr og tenkte då fe ej berre kjøpe den sida ej ikkje finne andre..men no i etter tid so synst no ej ser ei M90H tilsalgs støtt og stadig..typisk:) pris på bunnpanne ekje ej sikker på ka som er fornuftig pris??..men han som hadde anonsa som ej sende link til dej først hadde ei bunnpanne til 1000skr so det e vell der omkring?? ja du må kjøpe med dej noken svenske kjøttbollor!! e steikjandes gode dei..hehe:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bare å bygge om orginal bunnpannen, den må vel lages lavere fremme, og dyppere bak. Blir mye sveis og jeg tviler på at det blir like bra:shake

eller du kan ta en "hilmersson racing" patent å bygge din egen bunnpanne:) kankje bedre det? so slepper du at den er av aluminium, som er litt kjipt vist bunnpanna skulle ta nedpå under kjøring..for då sprekker/knuser den istaden for å berre kankje bli bulket..http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=c

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Tyyypisk!

Før jobbet faren min på et støperi der de støpte bunnpanna til 960 kalt "sumpen". Fikk stadig bunnpanner i retur fra volvo som ikke var "tette nok". Dvs tett nok for sånne som oss. De ble kasta rett i smelta igjen..

 

Der kunne man altså tigget til seg gratis 960 bunnpanner..

DET skulle jeg visst for to år siden.:boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Tyyypisk!

Før jobbet faren min på et støperi der de støpte bunnpanna til 960 kalt "sumpen". Fikk stadig bunnpanner i retur fra volvo som ikke var "tette nok". Dvs tett nok for sånne som oss. De ble kasta rett i smelta igjen..

 

Der kunne man altså tigget til seg gratis 960 bunnpanner..

DET skulle jeg visst for to år siden.:boxers

 

Du kunne blitt en rikere mann om du hadde hatt de nå:) mens jeg blir en fattigere mann:???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bare å bygge om orginal bunnpannen, den må vel lages lavere fremme, og dyppere bak. Blir mye sveis og jeg tviler på at det blir like bra:shake

Ja, det er jo et kammer nede i bunnpannen..

Ps. du må ha olje pickuprør fra 960 også, tror jeg.. Det må vel også kortes inn.

 

Maxis har kanskje deler liggende, husker han hadde en del til salgs for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukket opp et uventet problem i dag:shake begynnte å sjekke litt i fronten i kveld i forbindelse med den svivbare ramma som er under bygging, så viser det seg at den har fått en smell i venstre vange, og den er trykt 1,5 cm. bakover, jeg hadde jo sett at det var en bulk i innerskjermen, men jeg trodde faktisk at den skulle være der:hammer +at det er en del rust, så nå tror jeg at jeg vil se meg om etter en anen 242, men jeg fortsetter med å kjøpe inn deler.... skal jo bygge RÅ bil:) kiddie

Det blir en liten extrautgift, men det skal faen meg i stoppe dette prosjektet:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår