Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører han i "Special Saloon" med den??

 

Ja han gjør det, men har bare prøvd den en gang etter istandsetting.

 

Teknisk info på volvo "Special Saloon":

 

Bilen: Rørramme i bunn, og orginale fjærtårn foran, bak er det fourlink og stående coilovere(proflexbak, bilstein 50mm foran), glassfiberskjermer(foran, bak) dører, panser, bakluke, frontspoiler ukjent opphav( noen som vet???)

Hjul: Compomotive 12,5x16 og 11x16 på slicksa, avon dekk

 

Motor: 2,5 liter B230, EVO topp, EFI Datasprut fra Eng's auto AS, tørrsump smøring, 940 turbo radiator fra Telemark Radiatorservice

Gear: M47000 5 trinns dogbox fra Sellholm, 2 platers AP clutch

740 Turbo mellomaksel

10:30 bakaksel med sperre 4,56/ 4,88 utv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

http://www.klracing.se selger adapterplate for getrag, m.m til hvitmotor.

ps. se over motoren din (pakninger, m.m.), før du monterer den.. Sjekk simmerringen feks., da de angivelig ryker ved tilfeldige intervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 850 144 hk, den leker i simringene så det stemmer det du skriver der:)

Takk for tipset, skal sjekke den linken du ga meg.

Nå virker jeg sikkert grusomt dum, men hva er forskjellen på hvit og rød motor? Har ikke hørt om det før jeg kom inn på forumet her:confused:

 

Jeg har egentlig ikke jobbet med volvo prosjekter tidligere, utenom at jeg hadde en amazon som jeg taksenket 6 cm. Det har gått mest i amerikanere, boble og en 36" El Diablo som jeg bygde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se på supra mk3 turbokassen r154, 700nm og pris på ca. 6k

Fins desveerre ingen som lager adapterplate til hvitmotor..

 

I australia, lages det adapterkit (med svinghjul, clutch+++) til rødmotor, med den motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/9639665.htm?ca=1_8_s

sjekk denne linken til ei annonse på blocket:) her finner du M90H kit og bunnpanne til B6254 som du kan bygge om:) løp og kjøp..prisen på kassa ekje gale..ej ga 16000Nkr for akuratt de samme hos aasanebilopphøggeri..:(

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.blocket.se/vi/9639665.htm?ca=1_8_s

sjekk denne linken til ei annonse på blocket:) her finner du M90H kit og bunnpanne til B6254 som du kan bygge om:) løp og kjøp..prisen på kassa ekje gale..ej ga 16000Nkr for akuratt de samme hos aasanebilopphøggeri..:(

 

Grei han som selger den også, han skal komme til Strømstad med noen deler til meg i nærmeste framtid så han kan kanskje ta med kasse og bunnpanne samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei han som selger den også, han skal komme til Strømstad med noen deler til meg i nærmeste framtid så han kan kanskje ta med kasse og bunnpanne samtidig.

A just, volvo anders! Trivlig kar det! Hehe

Hør me han om har dem svarte listene jeg mangler a? :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal ha m90 (jeg fraråder), så kjøp iallefall 97', da den angivelig skal tåle mer.. du kan også forsterke 3 gir da, men..

 

poenget er at for alle de pengene som m90 koster, får du en bedre girkasse.

getrag 265 feks. som klracing selger adapterplate for..

 

Den koster gjerne 5k i sverige, 5-6k i Norge, adapteprlate 2000sek, da er du i 7-8 + svinghjul + clutch.

 

I norge, en hvitmotor m90, koster mer enn nok og tåler mindre enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår