Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja..då er det på tide å få av de gamle morkne gummiforingene og selvfølgelig sa har jo ikke eg klart å få de av etter ca 30 min og mye banning og steiking..

gidder ikke prøve mere med hammer og meisel før en av dere som har peil kan forklare meg hvordan dette egentlig skal gjøres....DE ER VEL IKKE KONET FAST DISS OG?????:hvaskjera

ligger ut et bilde av der eg har prøvd å få av.

 

hvordanfav.jpg

 

skal jo ha av nede også men der tenkte eg å ta av hele delen da det ser ut til at den bare er bolta fast??eller er eg på villspor der og???

er sikkert noen foringer under der også..hvordan skal disse evt av?

 

hvordan.jpg

 

 

mvh chevy8 :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..då er det på tide å få av de gamle morkne gummiforingene og selvfølgelig sa har jo ikke eg klart å få de av etter ca 30 min og mye banning og steiking..

gidder ikke prøve mere med hammer og meisel før en av dere som har peil kan forklare meg hvordan dette egentlig skal gjøres....DE ER VEL IKKE KONET FAST DISS OG?????:hvaskjera

ligger ut et bilde av der eg har prøvd å få av.

 

hvordanfav.jpg

 

skal jo ha av nede også men der tenkte eg å ta av hele delen da det ser ut til at den bare er bolta fast??eller er eg på villspor der og???

er sikkert noen foringer under der også..hvordan skal disse evt av?

 

hvordan.jpg

 

 

mvh chevy8 :hvaskjera

Ta turen inn på denne siden her kan du registrere bilen og finne mye fornuftig.

http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1a/2b/34/0900823d801a2b34.jsp

0900823d801a2bab.gif

0900823d801a2bab.gif

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg....

 

å er det du holder på med?????

 

Du har demontert alt av skjermer og greier, ikke sant?

 

Ville det da ikke være naturlig å TA UT motor og gir....

 

Skru av alle forstillings deler, JA... SKRU AV!

 

Så når motoren er ute, så er det å vaske ramme og torpedovegg,grunne med syregrunning, og på med fyller...

Slipe fylleren med 600 og vann, så lakke....

Samme med motoren!

Plopp oppi med motoren etter lakk å du har ett fint motorrom....

 

Ikke noe nedgrisa tecktylklomp!

 

Foringene....

 

De sitter som regel FAST....Så der er det bare å finne ei skikkelig benkpresse, å presse de ut og inn igjen når delene er lakket og klare til montering!

 

 

D1000172.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vi gjør er at vi plokker skiten fra hverandre, retter, sveiser fikser alt, gjør klar grunnarbeidet, til siste strøket med fyller, som da bare er å slipe med 800 å vann....

 

Men vi starter inderst å lakker oss utover...

 

Ramme, torpedo,døråpninger, dører, koffert, panser på innsiden....

 

Sliper alle delene monterer alle løse deler og maskerer sinnsykt godt....å lakker på utsiden!...

 

Her har jeg akkurat fått lakket innvendig med blått!

 

D1000169.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å vere ekkel eller noe men jeg håper virkelig du hører på Beadlock her.

Hadde lyst til å kommentere den ramma tidligere men valgte å la vere for ikke å støte noen. Det kreves ikke så mye mer kunnskap å gjøre det skikkelig når du først er i gang. Det tar derimot litt mer tid men det betales kvadruppelt tilbake når bilen er ferdig.

Når det gjelder foringer så er det nok billigst og best å kjøpe et sett fra energy suspension eller P-S-T. Husk de er laget av både stål og poyurethane.

Uten stålhylsene vil de nok ikke funke no særlig.

Synest forøvrig det var en tungvindt måte og ta ned fremfjæra på.

Jeg bruker å løse de indre boltene på nedre bærebro med bilen på bukk.

Sette jekken under nedre bærebro og slakke forsiktig.

Montering omvendt på samme måte.

 

Lykke til med prosjektet.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja men noen av delene skal jo grunnes/ skiftes så syntes min måter er 100% ok...

visst dere gidder å gjøre det for meg skal dere få lov:D

har hatt motor ute samt gir..fikset en del under bilen men var så dumm å ikke fikset rammen framme:D men ikkje f*** i h**** om den motorn skal ut nå igjen...bilen skal sammen og godkjennes så brukes en del så skal vi helle se på en skikkelig nedplukking når når kontoen begynner å gå fra minus 2-30 k

til +

er 16 har gjeld opp til ørene..

for å vere erlig så er tectyl fint når en vil unngå hakk/steinsprut osv under der..

den gamle tectylen var noe stort drit som datt av bare du tok på det...og _BART stål under tectyl??????????har som sakt godt over rammen på ene siden grunnet 4GANGER med rustbullet og så lagt et tynt lag tectyl over!

 

unnskyld om dere ikkje liker denne måten men sånn får det være!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har skjedd lite i garasjen for tiden..

venter på pakke fra jegs:D

 

men har gjort piiiittelitt dah:D

 

 

 

tinnsparklet:

 

tinnsparklet1.jpg

tinnsparklet.jpg

 

så blei dørplaten renska godt med aceton..

og lagt på 1 strøk rustbullet..

(ligger alltid grunner på bart stål før eg finsparkler)

så det er jo selfølgelig litt bulker enda..men men..

 

overmaltmedrb1.jpg

overmaltmedrb.jpg

 

var¨på biltema og handlett et kjekt skrallesett i går:D:D

 

nyttskrallesett.jpg

 

 

:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår