Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

oki. holder det med en 650 holly forgasser til en 280-300 hp motor?

 

Hva med å søke litt rundtom på nett og bruke leverandørene sine anbefalinger? standard formler for dette, og her trenger du ikke engang å bruke kalkulator:

 

http://www.holley.com/applications/CarburetorSelector/CarbSelection.asp

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøpte noen enormt dyre strekkbolter til min!!!

 

For det første kjøper man ikke slike som du så fint sier det: "enormt dyre" strekkbolter over disk i norge med mindreman trenger de igår. til det har man x-antall leverandører i usa, f.eks http://www.summitracing.com

 

For det andre, når de var så dyre så kunne du likegodt kjøpt deg noen bolter som tåler mye mer til en billigere penge, som f.eks ARP som brukes om igjen.

 

Her er et snedig utvalg av gode bolter til en rimelig penge:

 

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+4294925232+400295+4294908216+115+4294840140

 

(Søket har utgangspunkt i en chevy sb 350)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sa at strekkboltene mine er kjøpt over disk i norge......ikke har eg brukt for strekkbolter heller,men tengte og hjelpe en som ikke hadde peil....og hvis man uansett er mann i stuss på om delen vil holde så kjøper man nytt for og unngå og havarere dyre ting,men nei du uansett ka strekkbolter eg hadde hatt sku toppene mine av så er det nye strekkbolter(men så har eg 11-1 i komp og då:roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem sa at strekkboltene mine er kjøpt over disk i norge......ikke har eg brukt for strekkbolter heller,men tengte og hjelpe en som ikke hadde peil....og hvis man uansett er mann i stuss på om delen vil holde så kjøper man nytt for og unngå og havarere dyre ting,men nei du uansett ka strekkbolter eg hadde hatt sku toppene mine av så er det nye strekkbolter(men så har eg 11-1 i komp og då:roll: )

 

litt peiling har jeg.. det er bare at jeg har hatt 4 oldsmobiler som alle måtte overhales, så kom en pontiac på gården med chevy motor. da ble jeg litt usikker på om chevrolet kjører samme linje som olds sine motorer.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei blir bra dette, er en fin modell. Har vert å sett etter felger til deg på en opphugger men har ikke finne noe. må komme med bilder snart da

 

(PS. ikke ta deg nær av at bead lock kjefter litt, han bare mener det godt selv om det kan tolkes som at alt er gærnt)

 

Lykke til videre

 

MVH

Revell

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...neida skal litt til for at eg tar meg nær av noe..

men:

Dette er min bil, mine ideer og min smak.

men der er jo lov å komme med forslag osv men vist Eg ikke liker det så er dette opp til meg:) har rydda masse i dag så nå går det an til å kose seg i garasjen igjen.. kjørte også bilen ut i dag..og da LADA ikkje dynon:(

noen som har en som er i orden på lur?

..Bilen begynner å komme sammen...men er MASSE arbeid enno før den er kjørbar klar for godkjenning...

 

Noen som har bytta tenningslås på 2. gen camaro?

venter på ny tenningslås nå men er spent på hvordan denne delen skal byttes?

 

bilder kommer før dere4 venter det';)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er blitt HØYERE med nye senkefjører framme så nå er det bra bakkeklaring framme:)

dette er en fordel for meg da med veiene her ute er ikka vennlige med senka biler!

 

men KANSKJE eg kapper en ring på fjørene da eg ikke liker så veldig godt stuket nå når nesa peker litt oppover..

kommer fjærene til å sige litt lavere etterhvert??sku hatt 2-3 cm hvertfall ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder jaggu med deg i dette! (Dette er min bil, mine ideer og min smak.

men der er jo lov å komme med forslag osv men vist Eg ikke liker det så er dette opp til meg)

Anbefaler deg å kjøre litt med bilen og så sjekke høyden på bilen din igjen.

Mye mulig den setter seg litt lavere etter hvert.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 355 ja...det skal være omtrent 300 ponnier...

merker vel det fort til sommern:)?

men i dag tok dynamoen min kveld...noen som har en liggende??

 

rundt 70-80 amp er vel goe greier..

 

oki, da er den oppborret, slik den som jeg har, 355 med høykompstempel kvassere kam og edelbrock innsug, 280-300 gamp.. blir spennende til sommeren og c resultat.:doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja men det kommer sikkert til å glippe fort på hjula de første 100 meterne? har ikkje SPERRE:(

ja motoren er oppborra, bedre cam, sterkere rådelager, carter forgasser,edelbrock alu innsug, NY HEI tenning OG headers..

burde vel gi litt dette vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja men det kommer sikkert til å glippe fort på hjula de første 100 meterne? har ikkje SPERRE:(

ja motoren er oppborra, bedre cam, sterkere rådelager, carter forgasser,edelbrock alu innsug, NY HEI tenning OG headers..

burde vel gi litt dette vel??

 

sku tro det. du skulle ha hatt sperre.. har en del fordeler det:deng

hvilke type kam er det du kjører med?? ellers har vi samme maskin .. bare du har en annen forgasser,, kjører med er holly.. hålder på å monterer sammen motoren, men oppdager ikke att veiven har vert slipt.... så det ble en del fram og tilbake sending av lager men men det er slikt som skjer:doh

har skjainet hele motoren med ny lakk.. ..det er så mye bedre å holde det reint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lulle heter motoren din 3970010 den og eller????for det finnes ett utall forskjellige "350 blokker"der finnes blokker eller motorer som ikke yter mere enn ca 180-200 hk og......så hvis du har en 350 som er borra o,30 så selvom det så kan du ikke uten videre si at du har make motor til faktisk meg og chevy8 for vi har truck motor hehe og eller kansje corvettemotor hvertfall bygget for og tale påkjenninger....men sjekk motor nummeret ditt det kan jo hende.det er make...er det det så er den motoren oppgitt faktisk til 370 hk med fireporter og litt hvass kam oh headers.....så chevy litt mere selvtilit på den motoren din og bytt ut ponniene med noen extra hester du hehe motoren ble levert i biler fra 69 til 79 men jo nyere motor jo mindre hester sånn er det min motor er fra 69 og i følge alle solemerker har eg 400 gamper i min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår