Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

c5 1999-2004 eller noe?? kan være eg har skrevet feil

de kaller denne modifiseringen c5 swap..men eg har egentlig tenkt på 6 stemplede calippere framme med 330 eller 340mm skiver framme og 4 stemlpede calippere bak

tror caliperene er fra c6??

 

ok, da er det c4 bremser jeg har liggende, de er fra en 85 modell.:cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Har ikke fått gjort så mye, men har fått litt diverse deler i hus 8)

 

-6 13" corvetteskiver

-4 11-12" corvetteskiver?? :? bakbremser altså:)

-2 calipere framme

-2calippere bak

-2 bremseskiver fra en 3 gen camaro

-masse bremseklosser :D

 

Har laget meg 1 spindel i dag,tar den andre i morgen.

skal ha alle bremseskivene og disse to spindlene til dreiing for å få de 100% plan og spindlene balanserte og fine.

 

begynte med å dra fram vinkelslipern og gikkløs på en 3 gen camaro skive:)

 

PICT1433.jpg

så var den delen av og det var på tide å begynne å slipe kantene fine :lol:

 

til slutt såg den slik ut (før og etter)

 

PICT1429.jpg

PICT1430.jpg

 

verktøy:)

denne brukte eg for å kappe rundt skiven

 

PICT1435.jpg

 

og denne slipa eg fint med

 

PICT1434.jpg

 

når eg har tatt den andre og så skal "spindlene" til dreiing da man får det ALDRIG 100% rundt med en vinkelsliper :)

 

PICT1431.jpg

?action=view&current=PICT1432.jpg

 

det var det for denne gang:)

skriver mere når det skjer noe 8)

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker ikke bildene for meg, men jeg regner med at han bygger om til C5 bremser omtrent som meg? Siden C5 skivene er flytende skiver, mens bilen originalt har skiver som er en del av selve spindelen - så dreier man ned en originalskive til å fungere som en "hub" som den nye skiva monteres utenpå.

 

Hvis du ser på bildet nedenfor av mine bremser, så ser du hub'en på den komplette spindelen/navet til venstre. Dette er da en ned-dreiet bremseskive som er imontert lange bolter. Så tres bare C5 skiva på utenpå :)

 

C5brakes4.jpg

 

 

Eneste bakdelen med dette er at det dytter hjulen noen ekstra millimeter ut - noe som kan være køddent hvis man har kjøpt nye felger som sitter akkurat der de skal :) Spør meg hvordan jeg ved det :drunk:

 

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meg gjennom tråden nå på en times tid og er mektig imponert over hva en 16-åring kan få til!

Artig å se at folk på min alder får til såpass store prosjekter! Håper du får ferdig bilen din og legger ut bilder så vi får se ferdig resultat. (Regner egentlig med det!:puke:

 

Lykke til!

 

(Go Big Block!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...håper på å få bilen lakkert og med skilter i år.

mangler litt deler for å få gjort c5 oppgraderingen.

venter på en del karossdeler som ikke er kommet:( så får se hva som skjer framover...skal nå putle litt med bremser og diverse:)

 

har sendt deg en pm chevyken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var navene dreiet og klare:)kunne tatt bilder..men har ladet batteriet til kamera og nå finner eg ikke batteriet igjen.

skal få alle deler klare osv før eg demonterer noe på bilen. kan være eg får skilter på den før eg monterer bremsene.

 

har caliptere og skiver for å montere bak på bilen.

men har ikke en c5 corvette håndbrekkfunksjon?

kan eg skaffe to nyere caliptere fra en camaro eller firebird, t/a? eller har ikke disse heller brekkfunksjon?

hviss eg må skaffe andre caliptere, så har eg to c5 caliptere til salgs om noen trenger.

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var navene dreiet og klare:)

 

har ikke en c5 corvette håndbrekkfunksjon?

 

Har du skaffet deg lengre pinnebolter til hjula? Skivene tar jo opp rundt 6-8mm av lengden på gjengene.

 

Både C5 og 4gen F-body har tromler inni skivene, med spesielle bakplater og mekanismer. Mangler du noen deler?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår