Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

fant ut at det var bedre å lage en "langtråd" her i stede..

på denne tråden kommer det meste til å handle om min 74 camaro men ettersom tiden går kan det alltids komme noe nytt og artig:D

 

eg er da altså 16 år og eiger en 74 camaro som eg kjøpte for et år siden for konfepengene+ en del sparepeng:P

da eg fikk bilen såg den helt grei ut. men når vi skulle kjøre den hjem fra kaien i bergen til askøy. så såg vi blårøyk fra eksosen bak og framdekka sleikte hjulbuene hele veien (245/60/14)

da bilen var på plass sto den i ro en stund.

 

i januar begynte skruingen. bilen ble kjørt til et mekkelokale på øyen og eg begynte med sveising og rustfjerning.

senere i januar fikk eg kjøpt en th 350 kasse som skulle vere i orden. men dagen etter eg kjøpte kassen reiste eg til nederland i en uke. da eg komm hjem igjenn begynte eg med å ta utav motor og gir. etter mye strev fikk eg motor og ny girkasse på plass igjen. men da gikk jo f***

meg den j*** dri** kassen bare i revers!

eg måtte ta alt utav igjen og prøvde å få tak i den k*** som solgte meg kassen. han prøvde jo og finne ut hva som var feilen over telefon men fyren var jo stokk dumm i hode.

til slutt fant han ut at det var min feil at eg hadde ødelagt noe da eg monterte girkassen.

 

jaja..to måneder senere fikk eg tak i en annen kasse igjen..

den kassen monterte eg på samme måten som den andre og jaggu funka den...så det var absolutt ikke min feil at kassen var ødelagt.

 

framover blir det gjevnlig med oppdateringer håper eg..

i første omgang skal all lakken pusses vekk...

 

bilder slik den var når eg fikk den:

 

i134396756_91345_2.jpg

i129769465_42086_2.jpg

i19796031_42655_2.jpg

i19891299_79008_2.jpg

 

har begynnt pussing av bilen grunnet mye lakk og rust under:

 

i163236920_3893_2.jpg

i163248922_61879_2.jpg

i163240927_32894_2.jpg

i163247923_15951_2.jpg

i163227925_53485_2.jpg

 

verktøy for pussingen:

 

i163249926_63016_2.jpg

i163245927_16035_2.jpg

 

enjoy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fått drømmebilen alerede som 16 åring ja hehe.

Enda heldigere en meg du. Fikk trans am når jeg var 19, men måtte selge igjen året etterpå. Selv skulle jeg ønske jeg ikke hadde kjøpt den for når man er ung og dum så skjer det mye uventet når man har så mye penger i hendene..

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye penger du;) er faktisk 5000 i minus:P

har spart lenge og da det blei konfirmasjon fikk en 18laken til å fare med:D så da fikk eg "nesten" råd til bil. så eg fikk låne litt penger av pappa og da ble det handel:D

har bydd på noen 73 framskjermer og en 73 front(splitbumper) med leppe så håper eg får dette.

kom nettop fra garasjen..holder på å demontere fronten og skjermene får å fikse de opp til lakk/grunning eller for å sette på 73 settet. skal fikse litt der eg kommer til mens dette er av samtidig..

planer er litt styling som leppe i front og scoop på panser

ikke noe særlig mere enn det..

 

det blir koni dempere og stive senkefjærer framme også blir det polyforinger overalt.

nye felger kommer SELVFØLGELIG!

interiør blir svart skinn en gang er får råd:D men fåreløpig blir det slik som det er..

nye instrument og panel blir det.

lakk blir sølv med svarte striper i første omgang..

 

ja...er det noen som vet hvor en kjøper tinnsparkel og den "grunningen" du svir først?

skal tinnsparkle dørene når eg har fått de av og rensket de skikkelig:P

 

har en liten jobb på "spar" her i området så tjener omtrent 3 laken i måneden:D så store inntekten er det ikke og derfor kommer nokk dyre deler sent;) om ingen vil sponse noe gøy:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli bra det her!

Syns du skal gå for 70-73 RS front, ening med Mr.TransAm der, og så har jo 74’n

den "gamle" bakrute som 70-73, finere enn 75+.

Tror ikke du trenger å bytte skjermer engang, samma framskjermer fra 70-77.

 

Synd det ikke er enkelt å bytte til 70-73 bak også...

 

NationalPartsDepot har all verdens duppedingser du trenger http://www.npdlink.com

 

BTW er det noe forskjell på 73 fronten og 70,71 og 72?? ettersom du ville ha 73..

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forskjell på lysene. Noen modeller har to lys, andre har fire. eller er det forskjellen på ss og z28?

 

tror det ja.. vet ikke om det er ss, og eller z28 som har 2 lys i fronten, et lite, og et stort på hver side.. mens iallefall lt osv, har blinklyset under fangeren.

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forskjell på SS, Z28 og LT ja, alle RS (eller spilt-bumper) har, så vidt jeg vet, 4 lykter.

Mer riktig er vel å si, for at den skal ha runde parklys og split bumper, må den ha RS option..

På tide å sette bort tre-spriten gutter :D

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår