Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ja..går å tenker mye på glassfiber om dagen:)

skal støpe litt snart og hvisst det går bra så blir det kanskje til at eg prøver meg på panser også:)

 

men de bildene du lå inn her...ble ikke panseret velig "røfft" uten gelcoat??

 

Jo, men det kommer jo an på hvor mye du gidder å rulle også...

 

Men fordelen er jo at undersiden blir nesten slett :D

 

Men på utsiden er det jo bare å slipe med grovt, mure ett skikkelig strøk med glassfiber sparkel og 1-2 ganger med vanlig sparkel, så er det klart! :D

 

Skulle en ha støpt med gelkote skit så må en jo lage form, fikse den, bruke noen dager på å kline på slippmiddel og je... TTT!

 

:D

 

Så vi har valgt denne metoden endel ganger nå!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:)

da er eg kommet inn fra garasjen etter noen timer:)

har begynnt å demontere for å sette på nye dempere og fjærer som enno ikke er bestilt:D

skal bytte foringer også og mens eg er i gang skal eg pusse ned en del deler og lakke de svart..har tenkt å bruke svart hammarlakk men er det noen som vil anbefale/ikke anbefale dette?

har hatt bare gode opplevelser med hammarlakk men vil liksom vere sikker så eg ikkje kliner på noe som vil beskytte dårlig..

vet hammarlakken reagerer med det meste av annen type lakk men dett er jo deler som ikke skal lakkes over hammerlakken igjen...

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

da er eg kommet inn fra garasjen etter noen timer:)

har begynnt å demontere for å sette på nye dempere og fjærer som enno ikke er bestilt:D

skal bytte foringer også og mens eg er i gang skal eg pusse ned en del deler og lakke de svart..har tenkt å bruke svart hammarlakk men er det noen som vil anbefale/ikke anbefale dette?

har hatt bare gode opplevelser med hammarlakk men vil liksom vere sikker så eg ikkje kliner på noe som vil beskytte dårlig..

vet hammarlakken reagerer med det meste av annen type lakk men dett er jo deler som ikke skal lakkes over hammerlakken igjen...

 

chevy8

Tror ikke du vil bli fornøyd med sånn lakk i lengda...

 

Koster ikke mye å kjøpe en 1/2 liter med skikkelig lakk og herder, så kan du sprøyte eller koste den på delene i steden for den andre skiten!

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det en lite stund siden sist bildeoppdatering så kliner opp noen bilder nå:D

 

svarthh-1.jpg

svarth-1.jpg

svarthhhh.jpg

svarthhh.jpg

 

har begynnt å demontere for å rense div deler og bytte fjærer.dempere og foringer.

 

men får f*** ikkje av de forba*** kuleleddene?????

 

kuleledd.jpg

kuleleddb.jpg

 

noen som kan forklare meg dette??

 

og til slutt har begynnt såvidt på en skikkelig opprydding i garasjen:)

 

hstrydding.jpg

 

mvh chevy8:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å rydde litt i garasjen...

ser helt j**** ut rundt bilen nå! MASSE rot.

så det er så vidt plass til å bevege seg rundt bilen.

men har fått skrapt en del tektyl og lakket littegranne

 

noen som vil anbefale meg å legge tektyl på for eks innersiden av innerskjermene?

skal ha på kraftig og tykt med grunning og lakk og vurderer og drite i tekctyl..da det er lettere og finne rust også visst det oppstår..

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrekk og gru... har du klint på bengalakk på torpedoveggen??

 

Hvor for ikke bengalakk spurte du!

 

Ja, Tektyl KOKER

Vanlig lakk KOKER

Tynnerbaser Grunning KOKER.....

 

Skal du forsatt bruke BESTEFAR GJERRIG BENGASKITEN?? :D

 

Å du, vi guttene....

VI begynner ikke å lakke ferdig ting på bilen før det meste er ferdig til lakk!

 

For det du nå har ferdig må du jo ha skikkelig maskert til du har lakket alt annet....Å da kan det fort bli omarbeid...., å det er ikke morro?:shake å dyrt vis du ikke gjør det selv....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrekk og gru... har du klint på bengalakk på torpedoveggen??

 

Hvor for ikke bengalakk spurte du!

 

Ja, Tektyl KOKER

Vanlig lakk KOKER

Tynnerbaser Grunning KOKER.....

 

Skal du forsatt bruke BESTEFAR GJERRIG BENGASKITEN?? :D

 

Å du, vi guttene....

VI begynner ikke å lakke ferdig ting på bilen før det meste er ferdig til lakk!

 

For det du nå har ferdig må du jo ha skikkelig maskert til du har lakket alt annet....Å da kan det fort bli omarbeid...., å det er ikke morro?:shake å dyrt vis du ikke gjør det selv....

 

Galt med bengalakk da? lakka panseret på darten med bengalakk og rull før den ble solg jeg! :D

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår