Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

YESS da er pakke kommet med fjærer og konidempere:D:D

er livstidsgaranti på koni og 1 million mile garanti på dempere så håper dette vil holde leeeeeenge på bilen og eg ikkje trenger å tenke på dempere og fjører lenger:)

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

legger ut noen bilder her:)

har ryddet LITT i dag:):)

 

PICT0833.jpg

PICT0834.jpg

PICT0836.jpg

PICT0835.jpg

PICT0837.jpg

PICT0838.jpg

 

det ser kanskje rotete ut enno men no begynner det å komme seg littegranne i forhold til slik det var:)

liker å ha det ryddig men allikavel har eg klart å grise det sånn til i garasjen...er nesten skuffet over meg sjøl:(

men etter noen økter til tror eg det blir bra:):)

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk:):) men har fått lov å jobbe mere der eg jobber om dagene(spar) så lønninga har økt fra cirka 3k i måneden til nesten 5k så skal klare å bli gjeldfri etterhvert:):)

nå venter eg bare på noen bærearmer med gode foringer slik at eg få begynnt å skru sammen igjen:):)

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk:):) men har fått lov å jobbe mere der eg jobber om dagene(spar) så lønninga har økt fra cirka 3k i måneden til nesten 5k så skal klare å bli gjeldfri etterhvert:):)

nå venter eg bare på noen bærearmer med gode foringer slik at eg få begynnt å skru sammen igjen:):)

 

chevy8

 

Det høres bra ut! noen ide om når den blir ferdig eller? :D

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får håpe det:D

bare eg får den rullende snart:) blir kjekt når den er go og stiv framme..

men er det noen som har en god side med forklaring på hvordan stille koni special? røde dempere??

papirene som fulgte med sa meg hmmm omtren ca INGENTING..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja....

lite med oppdateringer:)

men det er fordi det er masse prøver og avgjørende tentamener på skolen så sitter å gjør lekser osv i steddenfor å skru..

men får mest sannsynlig bærearmer med gode foringer i morgen så da skal det skrues:P

kaaaanskje eg får den ferdig på passasjersiden framme med nye dempere og fjærer men det er bare kaaaanskje;)

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alla samman,hilser masse til deg chevy8 hehe bære armer er på vei,men for og ta en ting først,angående front......hehe dette vet eg litt om siden det har vert maaaase diskusjoner om klone fronten min hehe....såvidt eg vet er det ikke no som heter"LT-front men du har den vanlige fronten som eg har,men eg har uorginalt kappastøtfanger og park/blinklys under fangeren.så har man ss front,er litt usikker om det er bare en litt annen grill som det står ss på men hvertfall z-28 har to hovedlys og to små park/blink lys ved siden av,så kommer top of the line som eg gjerne vil ha fatt i til min det er rs/ss den er make til z-28 men selve grillen bygger mere utover og peker litt mere nedover enn alle de andre...så sånn er det...tror eg hvis ikke eg er helt feilinformert av pålitelig hold hehe.og det andre hvis noen drømmer om att framskjermene til 74 modellen og oppover er make til 70-73 då må eg skuffe dokker enormt for sånn er det ikke det kan man jo tydelg se tilogmed i mørke hehe,tror nok du må ha både skjermer og panser hvis du ska få 70-73 front på en nyere bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får håpe det:D

bare eg får den rullende snart:) blir kjekt når den er go og stiv framme..

men er det noen som har en god side med forklaring på hvordan stille koni special? røde dempere??

papirene som fulgte med sa meg hmmm omtren ca INGENTING..

 

Regner med at det ikke ergjort noen forandringer på denne typen dempere de siste åra. Se om det finnes en knapp for å trykke ned på toppen av demperkroppen. Er det ikke det må du trykke den sammen til den er i bunnen.Roterer du forsiktig på stempelstanga da skal du kjenne at den trfer et spor. Du skal da kune trykke den sammen litt til.

Roterer du stanga nå vil du kjenne at den går tregere og det betyr at du kan justere demperen. mener å huske at når du roterer i klokkeretning så strammer du demperen, men dette må du prøve.

Du kjenner det fort når du prøver å dra ut stange. Husk at den bare har justerbar retur,

Min erfaring er at du bør prøve å justre dem mellom middels og max

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:)

blei fortalt av flere foskjellige folk som har erfaring med koni at det beste er å la de vere som de er nå..altså på mykest...

så kjøre en god stund med de slik..og visst eg absolutt skal ha bilen litt stivere så kan eg justere de senere...men tror faktisk at det kommer til å bli en stiv og go bil no med senkefjørene og konidemperne...har lurt på å få i hus større stabilisatorstag(visst det het det:D) og kanskje bak og men dette koster litt og er det noen som har lite penger jo da er det ungdom:)

 

kjekt og se deg på dette forumet også madmax:)

var kjekt med litt "bytting" i kveld samt hyggelig prat om amcars:D

skal skru av bremseskiven i morgen tidlig slik at eg har den klar til deg når du en dag kommer ut igjen:)

håper du får speedoen til å funke nå:)

 

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PICT0836.jpg

 

Eibach pro springs:)

valget sto mellom hotchkins eller kordan du staver det eller disse:)

valget fallt på eibach...kanskje ikke alle er enige med meg!

men eg vil ikke bare følge strømmen vett:D

 

nå er øvre og nedre bærearm grunnet klar for lakk.

blir vel montering til uken eller neste helg:)

hadde en prøvemontering sent i går kveld og dette kommer til å bli fint(helt til det blir brukt) :D

 

mvh chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår