Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

dette er nok uten tvil det best treffet sålangt.

ser det er endel klager på grus osv men dette er desvrre noe man må leve med er jeg redd for all den tid dette skal være et treff der den "vanlige mann i gata" skal få kjøre, så det eneste man kan gjøre er å prøve å begrense dødtiden med en litt mere effektiv kostemaskin.

Fulle folk er også desverre et problem man må leve med så man får bare håpe vaktselskapet tar med seg erfaringene til høsten så man får begrenset dette så langt man kan..

 

takk for et kjempetreff Morten&co...det dere gjør betyr utrolig mye for bilmiljøet her Nord

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ang bøter:

hvis det blir inngått bøter sånn som noen vil, så kommer det til å ende opp med at dem som kjører på banen ikke tørr å kjøre fort i frykt for å få bot... det vil da resultere i at det blir kjedelig for publikum... en av grunnene til å kjøre bilen sin på bane er vel å bli kjent med den.. å di FLESTE lærer vel av en utkjøring eller to!!

synes at det svarte flagget skulle vært brukt litt flere ganger, da det var noen biler som aldri lærte av utforkjøringer... det var også mange som var for "stolt" til å innse at bilen bak gikk bedre!!

men ellers synes jeg at treffet var supert... masse fint å se på..

speakeren synes jeg var helt grei..

mulig jeg kommer i august også... hvis ikke så kommer jeg til neste år... å da blir det banekjøring:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellei og takk for nok ett bra treff. :pray

 

Fikk bortimot 30 mil på banen :driving så nok kjøring ble det, selv om det sikkert var gul flagg på minst 1/3 av kjøringa :( kan være jeg var ekstra uheldig med gangene jeg var ute :p

 

Men det er som alltid noen ting og rette på.

Skjønner ikke at drifterne her inne blir såre på at folk klager på at dem drar grus på banen når di drar ut i frikjørings heatene.

For meg så det ut som om det var mange av di samme som dro ut...

Mens det vare flere av dere som virkelig kunne det og det syns jeg er show å se på.

 

MEN dere har jo egne Drifteheat og det er en grunn for det.

Er da man skal drifte, og ikke under frikjøringa regner jeg med?

 

Morten kan du svare på dette?

Alle kan dra ut, så noen stor straff første gang man gjør dette har jeg ikke tru på. Men om det gjentar seg så må man kanskje gjøre noe drastisk.

Di fleste var flinke og slippe biler forbi, men jeg hadde seff flaks og havnet stadig bak en som ikke var det :(

Er rimelig fersk på bane selv, så er kanskje noen som har noe på meg og. Men håper og trur at jeg ikke har vært i "veien" for noen.

 

En ide til bedre koste utstyr er kanskje og høre med Avinor på flyplassen der.

Er rimelig sikker på at di har en Fresia kompaktsweeper der med kost og blås.

Den hele rydder banen for grus og sand på "no time" om man får leie den. Skal ikke være umulig det.

Om dere tenker på det og får gjort det så stiller jeg gjerne som sjåfør på den en av dagene (ja jeg jobber i Avinor)

 

Syntes og flaggvaktene var MYE mindre synlig på dette treffet enn di var i høst. Kunne kanske viftet litt ivrigere med flagget når noe hadde skjedd.Sto liksom sløvt å bare hang litt med flagget syns jeg.

 

Hadde og en skrekkopplevelse når man kom i 150 ut av første sving etter start/mål strekka og pluttselig springer det en fyr over banen :hvaskjera

Sikkert en full galning. Kan ikke tenke meg at en edru normal person ville ha gjort det. Glemte og nevne det for vaktene etter at jeg kjørte inn.

 

Høres kanskje ut som mye klaging dette. Men det er bare ment som konstruktiv kritikk.

Kommer garantert til høsten og. Har akkurat fått vite at jeg har fri da :)

Må bare få litt skikk på bilen etter dette treffet. :wonder:

 

Ble langt dette men men.

Takk igjen for ett kjempe treff som bare blir bedre og bedre.

Håper det som kommer ut i postene på dette dette forumet bare er med på å gjøre det enda bedre. :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang bøter:

 

synes at det svarte flagget skulle vært brukt litt flere ganger, da det var noen biler som aldri lærte av utforkjøringer... det var også mange som var for "stolt" til å innse at bilen bak gikk bedre!!

)

 

Word!

Har en bror med en liten rød 206. Ikke den som taka.

Men han sliter med at en del biler Med STOR motor ikke vil slippe han forbi.

Mulig det er for flaut å slippe en liten rød rotte forbi.

Kjipt når man kjører klart mye kjappere rundetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et flott arrangement :-)

Utrolling mange flotte biler å se på i år, så var vi jo så heldig med været i tillegg. Ble skikkelig solbrent ja.

 

For meg har det blitt en tradisjon å dra på Sommertreff til Mo. Har vært heldig å få med meg alle arrangementene siden første Sommertreff.

Men litt konstruktiv kritikk for å gjøre arrangementet enda bedre syns jeg er riktig.

 

Et gjennomgående problem, noe jeg IKKE syns har blitt bedre med årene, er fulle drittunger som kommer stimende fra Mo sentrum. Kan bare ikke forstå hvorfor disse personene ikke blir hentet og vist ut av området av vakter, eller blir tatt hånd om av politi. Skulle tro det var en nulltolleranse for dette i følge arrangørenes reglement. Det er jo veldig lett å finne/se/høre disse personene som raver rundt med ølboks eller heimbrentflaska i handa, like mye jenter som gutter. Så hvorfor ???????

 

Min egen bil stod utstilt ganske nært hvor bl.a. Max Power hadde vaske-oppvisning med en dritings deltaker. På grunn av berusede personer rundt denne happeningen, så jeg meg nødt til å stå ved bilen for å passe på at ingen skade skulle påføres. Jeg så flere andre biler om det gikk ganske hardt ut over, bl.a en som heiv ei full ølflaske rett under en viss blå Toyota Supra som skulle passere. Og, det er jo alldeles ikke første året dette skjer.

 

Jeg mener at når man blir tilvist parkeringsplass av parkeringsvaktene, bør dette også følges opp og påse at ikke bilene blir en lene- og knuffepute fra "hensynsløse" tilskuere, spesielt under diverse happeninger rundt om kring på området.

 

Syns det er kjempeflott at folket kan gå rundt å se på bilene som står utstilt, spørre/snakke litt om bilen osv, men bruk av sundt bondevett er vel lov å anvende av og til ?

 

Siden jeg nå skal si noe mer som kunne ha vært endret på, er det 201-metern. Det er jo en ren "vits" at Mustang-dragstern var med i samme klasse som alle de andre bilene. 201-metern ble nesten en "si-seg-selv" historie..litt kjedelig rett og slett. Burde det f.eks. ha vært inndelt i forskjellige klasser ?

Den lille røde Mazda 323'en var derfor en frisk pust som fikk det til å bli gøy å se på :-)

 

Håper Sommertreff-arrangørene leser innleggne våres slik at de kan gjøres noe med til neste gang.

- The pursuit of performance -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes helgas treff var forTREFFelig, hø hø hø. Som publikum og passasjer var det ikke mye å klage på, bortsett fra at speaker kunne informert litt mer aktivt om endringer i programmet, og det var det en del av gitt.

 

Det eneste jeg kan komme på å nevne er at kanskje banekjøringen skulle vært delt i 2, annenhver time med rundetid og FRI kjøring, slik som det er nå virker det som mange som vil klokke tider må vente på de utallige sladderne som bremser kraftig opp før svinga og breier seg avgårde, og jeg tror begge grupper kunne tjent på dette?

 

EDIT: leste innlegget over:

 

Jeg synes kanskje at Campingområdet inne på ACR burde vært adskilt fra Standsområdet med ett gjerde og en vakt, som har nulltoleranse på medbrakte alkoholenheter, de hører til å campingen og grillkosen der, ikke inne blandt bilene. Greit å være beruset, men bokser og flasker som flyger veggimellom er irriterende kan jeg skjønne.

 

Men i motsetning til vedkommende i posten over, synes jeg dette er blitt bedre med tiden, og er under relativt ok kontroll allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå skal si noe mer som kunne ha vært endret på, er det 201-metern. Det er jo en ren "vits" at Mustang-dragstern var med i samme klasse som alle de andre bilene. 201-metern ble nesten en "si-seg-selv" historie..litt kjedelig rett og slett. Burde det f.eks. ha vært inndelt i forskjellige klasser ?

Den lille røde Mazda 323'en var derfor en frisk pust som fikk det til å bli gøy å se på :-).

 

Snakket med mange som mente det samme, både om dragbilen og mazdaen.

 

Dragbilen var oppover bare for å vise at den kunne gå rett frem. Når det i tillegg er årets dragracinghappening (Summer Nats) på Gardermoen samme helg, en times kjøring unna der eieren bor, så er vel hensikten klar. Bedre å vinne på ACR mot gatebiler, enn å få en dårlig plassering på Summer Nats.

 

http://www.ndrg.no/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=15&Itemid=68

 

Positive var jo å se forskjellige biler i aksjon.

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel den ene plassen Am-car blekket klarer å hevde seg...Patetisk, når man tenker på at det var andre konkuranser som denne bilen passer bedre inn i...Så den ikke på bane kjøringen, så da var vel hensikten til eieren klar...

 

Hva med å forlange at bilene som skal stille i drag'et må ha kjørt på banen tidligere under treffet? Da slipper man slike episoder...

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så så da gutter, det får da være grenser for hvor snurt man skal bli. Mustangen var heftig og det var morsomt å få se den, selv om det absolutt burde vært klasser.

 

At noen prioriterer å bygge dragbil og ikke synes at banekjøring er det morsomste i verden er da vel ikke noen krise? Å kreve at de kjører rundetider for å få stille i drag blir teit.

Det er heller ikke klasser i Breisladden selv om noen stiller med biler bygd for det, og andre med FWD Celica'er.

 

Men jeg er grunnleggende enig i at å la Mustangen stille sammens med alle andre ble litt for dumt, men å kalle eieren patetisk og begynne å dra inn bosted i likningen blir alt for tåpelig, dette er mer arrangørenes feil, om man absolutt skal si at det er noens feil.

 

Jeg trodde det var en innleid bil som skulle showe og burne før dragen da jeg så den rulle ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det med mustangen. Greit at 201 metern er åpen for alle, men det ble litt nedtur da jeg så den bilen der kom og stilte seg opp. For da var resultatet gjort opp på forhånd.

 

Mazdaen var derimot frisk, og eieren greide tydeligvis å lure/sjarmere de fleste med lastestativ og ole brum merke i bakruta :roll:

 

Og: Ser det er flere som har opplevd det samme som meg her. Det er noen få sjåfører som nekter å slippe forbi biler. Håper flaggvaktene kan ta litt bedre tak i dette til neste treff, for det er meningsløst at de skal få ligge og sinke oss rundetidjegere helt til vi blir såpass frustrerte at vi bare kjører inn i pit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på banekjøringen må opp...

Ser at BMW klubben tar 600,- for 1,5dag på banen 22-23 juni.

Ved å øke prisen på bane kjøringen, blir det mindre biler som er der kun får å spøle grus på banen...

 

Ser ikke problemet ved å "tvinge" alle bilene som skal kjøre drag'et å kjøre noen runder på banen først for å delta...

Alle som kjører breisladd kjører jo "vanlige" heat, var da ingen som kun stilte opp i breisladd konkuransen og parkerte?

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at det burde ha vært delt inn klasser på dragracingen, men å kritisere eieren av bilen blir vel litt feil.. hensikten med treffet er vel ikke å vinne, men å ha det morro? om eieren av mustangen ville ta turen innom så burde han jo være velkommen på lik linje som alle andre.. å si at han måtte kjøre rundetider i tillegg blir jo like dumt som å si at alle som skal kjøre ekstremheatene også er nødt til å delta på driftingen.. ulike biler er bygd for ulike hensikter så da bør jo eierne av bilene også få bestemme hva de vil stille opp på og hva de ikke vil stille opp på.. sikkert mange som syntes det var show å få se mustangen i aksjon så blir jo litt feil å kritisere den slik at den ikke stiller opp neste år..

 

treffet burde være for alle.. selv om jeg personlig ikke skjønner morroa med å ha en bil som kun gjør det bra på en rettstrekning så aksepterer jeg at noen synes dette er morsommere enn å ha biler som enten sitter som en klegg gjennom svingene eller biler som slipper (u)kontrollert (les drifting) i svingene..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er velkommen... Men etter min mening burde bilen kjøre på banen for å få lov til å delta i drag'et...Alle andre som kjører extreme,drift,frikjøring kjører jo på banen alikavel... Blir for dumt å kun stille opp på drag'et og så parkere...Min menig!

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel den ene plassen Am-car blekket klarer å hevde seg...Patetisk, når man tenker på at det var andre konkuranser som denne bilen passer bedre inn i...Så den ikke på bane kjøringen, så da var vel hensikten til eieren klar...

 

Hva med å forlange at bilene som skal stille i drag'et må ha kjørt på banen tidligere under treffet? Da slipper man slike episoder...

 

Eller forbeholde dette til gateregistrerte biler med skilt slik det er i street legal 201m.

Det som skuffet meg mest var no at di bilene med 600-900hk og som var meget profilert ikke hevdet seg i det hele tatt.

Kun Skyline gutta som gjorde d bra.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår