Gå til innhold

Odd-Helge

Bruker
  • Innholdsteller

    1,129
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Odd-Helge

  • Bursdag 11/26/1976

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bilstereo
  • Modell (eks S4)
    Primera eGT
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    leiekusk
  • Motor (eks 1.6)
    SR20DE
  • Fylke
    Vestvågøy

Contact Methods

  • MSN
    ohebernt@hotmail.com
  • Bosted
    en øde øy i det iskalde Nord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Odd-Helge's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Astra F har 5.25" i dørene men 6.5" går i med en overgang som fås kjøpt for en 100lapp(eventuelt mekke en selv).
  2. kjør på og ikke gi deg,du skal kunne skaffe deg en tilsvarende bil ellers hadde det ikke vært noen vits med kasko. En kompis av meg var i en lignende situasjon etter at M3'en hans ble stjelt,dette var en eller annen EVO utgave mens selskapet ville gi han det en std.M3 hadde i verdi. Etter lang tid vant han frem og fikk det han hadde krav på(tror det tok nærmere 1.år)
  3. Senk og nye lykter vil være en meget god start.
  4. på http://www.a-dekk.no finner du kit både til M50 og M20
  5. UFF og HUFF! Stakkars bil sier nå bare jeg.
  6. Er jo alltid koselig å bli satt i "bås" :D Jeg vil si at overnenvnte sitat sier mere om deg jeg.
  7. At det har vært litt tull med Multitronickassa er vel ikke til å legge sjul på men etter at VAG fant ut at de ikke var noe som het evigvarende gearolje på disse kassene har det merkelig nokk ikke vært spesielt med feil på de heller :D Den nye kassa (7trinns)er vel forbedret også etter det jeg har hørt. Det med "evigvarende" gearolje er det heller ikke bare VAG som har tullet med,vi har flere tillfeller med både Volvo og Mercedes der merkeverkstedet nektet å bytte olje og heller byttet kasse når det ble trøbbel når alt som trengtes var et oljeskift.
  8. Ta en ekstra sjekk rundt hjulbuer bak,overgang mellom hjulbue/dørstokk bak(og sjekk at det ikke er noen lettvintløsning med glassfiberspakkel e.l som er brukt) mellom dørhengsler forran,rundt støtdempertårn forran og rundt baklykter/bakluke. 45K for en -94mod er en litt stiv pris spør du meg,den bør være strøken for å si det slik.
  9. At motoren er kjørt såpass er i utgangspunktet ikke noe problem så lenge den er bra vedlikeholdt,SR20 motorene er mer eller mindre skuddsikre. Det du bør sjekke er rust,rust og atter rust.
  10. Kjører Taxi jeg Erik,blir noen km for dag ja:D Når det gjelder forstilling og feil var vel det forbeholdt første generasjon A4 og 97-2001 Passat,er heldigvis forsterket på nyere modeller.
  11. Er V6'ern da regner jeg med? ikke akurat den beste motoren Audi har produsert for å si det slik,den gamle R5 2.5TDi derimot måtte slåes ihjel for å få den til å stoppe.
  12. Bærearm er en slitedel dog ikke noe som skal ryke ofte og med korte intervaller(det som brukes slites). Automatkassene holder,problemet er at Audi av en eller annen grunn fant ut at disse kassene ikke skulle byttes olje på og da er det at problemene dukker opp. I "min" bil er det den nye multitronic kassa(7trinns) og det lokale verkstedet har sørget for å få byttet olje når tiden er inne. Forskjellen på Audi og en del andre merker er at de inrømmer sine feil,Toyota f.eks skifter deler ved service uten å opplyse kunden om dette og det er med på å lage en fiktiv statistik på feilprosent. Det samme gjelder Volvo som sliter no jævlig med feilprosenten på atomatkassen in S/V/XC serien sitt. INGEN biler er feilfrie men enkelte merker får unødvendig slakt for feilprosent grunnet uvitende merkeverksteder og slett vedlikehold. Kamakslinger og dieselpumper har ALDRI røket på noen av bilene i firmaet her og vi har bilene 2-2.5år alt avhenging av kmstand.
  13. Eller kanskje jeg er nøye med vedlikehold og tar vare på det jeg har?? Har sett flere såkalte kvalitestsmerker med betydelig høyere verkstedsfrekvens enn det jeg opplever så da har vi 3 muligheter. 1.VAG's dårlige rykte er oppblåst 2.Volvo og diverse andre's kvalitetstempel er oppskrytt 3.Jeg har usannsynlig mye flaks Til opplysning tipper jeg lotto ukentlig uten de store utbetalinger så flaks er det neppe så jeg tenker det er en kombinasjon av de to første parret med godt vedlikehold.
  14. Smaken er jo som kjent som baken og man har jo ulike preferanser til hva som er god bil eller ikke. I min situasjon der jeg "ruller" mellom 120 og 130k i året skal det mye til for at jeg bytter A6 ut mot noen Volvo eller noen japse generelt,at det finns andre biler som ser bedre ut og har mindre feil er en annen sak..jeg snakker komfort :D Og jeg har hørt at VAG er "vriene" å mekke på noe jeg driter en lang marsj i all den tid jeg ikke mekker på dem selv,dessuten er feil et fremmedord for mitt vedkommede;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår