Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

T/A 455: R34GTR veier 1666 kg.

R33GTR veier 1530 kg.

R32GTR veier 1430 kg.

Dette er da biler med 4WD, og R34GTR har også 4-hjulsstyring. GTS-T-utgavene med bare bakhjulstrekk og RB25/20DET er selvfølgelig mye lettere. Skyline har jo også pervostivt karrosseri, dette er jo også en åpenbar fordel i drifting. Pluss at man får alt man måtte drømme om av deler til disse også da.

 

HemiCuda: Word!

 

Rat Fink: Men du glemmer jo at man får trimmingsprodukter til din oh-so-precious Chevy350, og ifølge dine egne ord betyr jo det at den ikke er god nok?

 

Når det gjelder Hondas driftsikkerhet, sjekk disse sidene:

http://www.usatoday.com/money/autos/2003-03-11-cr-picks_x.htm

 

http://www.carpages.co.uk/honda/honda_tops_which_magazine_reliability_survey_09_08_03.asp

 

http://www.autooninfo.net/ReliabilityPercentranksSmallCar.htm

 

http://www.carpages.co.uk/honda/honda_accord_tops_reliability_survey_10_11_03.asp

 

http://www.sltrib.com/2004/Mar/03092004/business/145953.asp

 

http://washingtontimes.com/upi-breaking/20040309-094115-1031r.htm "Acura, Honda, Infiniti, Lexus, Mazda and Toyota have made the most reliable cars over the past five years(...)"

 

http://www.reliabilityindex.co.uk/ Honda Accord fikk totalt "95" av 100, Chrysler Neon fikk 70-og-noe. Eid. Igjen.

 

Hondas driftsikkerhet er veldig godt dokumentert, det gjelder bare å lete opp resultatene og nye den gode lesningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å være helt ærlig Ryeng så tror jeg ikke du er så korka som du gir utrykk for..når du ikke tar hintet om at her på V8 forumet gidder vi ikke å lese om "økonomiske, driftsikre" japser eller for den saks skyld andre kjedelige fremkomst midler, som vi da prater om, og ikke entusiast biler!! men det er jo sikkert litt morro å kverulere og "terge" oss her på V8 forumet :rolleyes:

Ser aldri noen på Honda forumet som kverulerer om V8`ere:rolleyes:

Forresten virker det ikke som du er så aktiv der heller.....men det er klart at å kverulere med "sine egne" er vel ikke så morro?

Diskutere teknikk kan jo være interesant og det går det jo an å gjøre på teknikk forumet kanskje?

Å sammen ligne konstruksjoner i fra -50 tallet med dagens blir jo litt rart....skulle jo bare mangle at bilindustrien har klart å finne på bedre ting...

Ser frem til din nye tråd på Honda forumet......vtec.....

;)

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg driter i hvilket forum jeg er og poster på, jeg bare velger ut de trådene som er interressante, og poster i de. Her i denne tråden kriger VTEC-folket (bare meg, tydeligvis) mot alle Amcarfolkene på hele Bilforumet, men det går liksom helt greit likevel?

 

Hva dere synes er interressant å høre om / lese om i trådene er for meg ravende likegyldig. Liker dere ikke at jeg trasher de fantastiske V8'erne deres, hold dere unna tråden. Det må da finnes tråder nok for alle? Hvis ingen passer - lag en ny. Men kom ikke her å oppfordre meg til å holde meg unna tråden når krigen allerede er igang og argumentene hagler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der feide du all tvil til side......:rolleyes: trodde faktisk du var litt mere oppegående en som så ...men jeg har tatt feil før....

Det er tydelighvis ikke interesant å poste på Honda forumet....:rolleyes:

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg Rat fink....

 

Han får vel ikke så mye motstand der i honda forumet, som det han får her...

 

Men vi med americabiler er jo vant til folk som bare snakker dritt om godsakene våre, så vi bare mobber han videre og flirer mere og mere....

 

Håper han kommer til Larvik så kan vi fortsette diskusjonen der :o))

 

Gjør du det Ryengen....??:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får vel ikke så mye motstand der i honda forumet, som det han får her...

Da kan du kanskje forklare meg hvorfor det skulle være fordelaktig for meg å ha "motstand" i diskusjonene/trådene? Du har kanskje inntrykket av at jeg synes det er morsomt å føre en høylytt diskusjon om noe som i all hovedsak koker ned til "smak & behag"?

 

 

Men vi med americabiler er jo vant til folk som bare snakker dritt om godsakene våre, så vi bare mobber han videre og flirer mere og mere....

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal sitte og flire, med tanke på at diskusjonen er for deres del tapt for lenge siden. Jeg skjønner heller ikke helt poenget med å være Amcarfan når de eneste lyspunktene man har med bilen er det enormiske motorvolumet og grei tilgang på deler. Det er ikke for dét, man får selvfølgelig alt man kan drømme om til Honda, alt fra måkevinge-dører via forsterkede "sleeves" til B16-motoren og generelt alt av værstingdeler man noengang kunne drømme om. Vil bare legge til at flere stykker på Honda-Tech kjører B16-maskiner med turbo og lystgass og OVER 400 hester på hjula med kun kompresjonsenka motor (tjukkere toppakning)! DET er passe råstilig. Nærmere 450 WHP anbefaler de å bytte råder og stempler, og når man begynner å runde 550 hester på hjula begynner det å bli på tide å skifte "sleeves". Slett ikke værst; men det som er skikkelig værst er at de *virkelig* hardt oppbygde B16-motorene (fortsatt med 1,6 liters slagvolum) har kommet over 800 WHP, riktignok på racingfuel/methanol. Jeg har uendelig stor respekt for Hondas motoringeniører, det er virkelig folk som har peiling på å bygge verdens beste motorer. (Honda har forresten flere ganger fått denne utmerkelsen av respektable organisajoner/foreninger/blader. Når fikk en Amerikansk bilbygger sist skryt for motorene sine?)

 

 

Håper han kommer til Larvik så kan vi fortsette diskusjonen der Gjør du det Ryengen....??

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle ta meg en ekstratur helt ned til sørnorge bare for å fortsette å føre en diskusjon som egentlig ikke gagner noen av partene? Dessuten har jeg dårlig erfaring med å diskutere med Amcar-folk IRL, de har en tendens til å bli ekstremt usaklige etter kort tid, for så å reagere med sinne og vold etterhvert som man prøver å argumentere sin sak for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest igjennom denne tråden i fra starten igjen, og du kalte det krig.. men det var nå du som dro inn andre ting en V8 i denne tråden..og det er faktisk flest "euro/rice" folk som har argumentert mot deg og vtec, ryeng så det virker nå ganske opplagt på meg hva du er ute etter..kverulering kaller jeg det.

Det er jo faktisk flere amcar gutter her som har sagt at de respekterer dine syns punkter og aksepterer dine meninger...men ikke omvendt...krigen du nevner går mere på at vi begynner å bli lei av å lese "rice propagandaen" din her på V8 forumet... tror faktisk de fleste her har et mere nyansert syn på bil en deg... jeg bruker å si at "jo mere jeg har lært jo mere skjønner jeg hvor lite jeg kan" så for bare ønske deg velkommen etter om noen år kanskje....for den som er utlært har mistet evnen til å lære...og jeg lærer gjerne om teknikk jeg ikke kan mye om men da vil jeg oppsøke det der det hører gjemme...for eks. vtec under teknikk forumet....

Ha en god påske..:cool:

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har hatt nærkontakt med en Folkevogn Polo (ny) i 30km/t, ingen skade på min, men hele førersiden av Polen var godt trykt inn.

 

Synes overhode ikke 800hk er noe spesilet på metanol, viser jo bare hvor lattelig dumt det er å bruke små motorer til trimming. Antar at kostnaden ved å bygge en 800hk koster MANGE 100 000kr. Hvorfor skal man gidde det når man heller kan skaffe seg en ordntlig motor å bruke en brøkdel av pengene på det samme. De aller fleste her på forumet kommer aldri til å ha råd til å noen gang bygge seg en sån maskin med mindre de bruker en amerikansk V8.

 

Jeg kommer aldri til å si noe drit om Skyline eller RX7, synes begge virker som morsomme biler. Er vell neppe noen biler jeg noengang kommer til å få meg, alt for dyr :(. Nissan Skyline er forøvirg like tung som første genrasjon Firebird/Camro, og tyngre enn mustangen.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående drifting med Camaro og Trans Am så stiller de litt annerledes da har stiv bakaksling og hiroshima'ne har uavhengig.

 

Anngående Honda Accord (de rundt 90') har jeg blandede erfaringer. Sentrallåser som går opp og ned når de passer seg, el-vinduer, som ja... , mange rare lyder når en svinger. Stoppe opp regelmessig for å åpne tanklokket for å kille vakumet.

Men dette er også da en gammel bil, så jeg har likevel ingen problem med å forstå at en nyere accord er driftsikker.

 

Men jeg kjøper helder bil med hjertet, og helder da aksepterer et verkstedopphold mer i året.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Anngående drifting med Camaro og Trans Am så stiller de litt annerledes da har stiv bakaksling og hiroshima'ne har uavhengig.

 

Den siste der var litt styg, hehe

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Liker dere ikke at jeg trasher de fantastiske V8'erne deres, hold dere unna tråden.

Tittelen tatt i betraktning trodde jeg dette, i utgangspunktet, skulle være en tråd der man prata positivt om v8ere og de bilene som hadde slike motorer. Ikke drittslenging mellom forummedlemmer med totalt forskjellig syn.

 

Originally posted by Øyvind Ryeng

[bNår fikk en Amerikansk bilbygger sist skryt for motorene sine?[/b]

Mr. Lingenfelter var jo rimelig berømt og fikk mye skryt, Reeves Callaway likeså.

 

Beklager masse off topic, men jeg vil bare ytre min mening om saken, som egentlig ser ut til å ende på barnehagestadiet med "min far har bedre bil enn din far".

 

VTEC er vel og bra det, men det er også v8 motorer. Alt til sitt formål. Og det at Ryeng kritiserer vår interesse for amerikanske biler og motorer er etter min mening helt forkastelig. Folk har da forskjellige preferanser, noen liker blondiner andre brunetter. Noen liker salat andre liker kjøtt. Er man av typen som spiser kjøtt er det høl i hue å prøve å argumentere for at en person som spiser salat skal begynne å spise kjøtt istedet, bare fordi man selv gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det var et helt fantastisk moment i min Datsun 1000 Deluxe 1970mod. Kjempe motor!! lol klarte 100km/t i unna bakke.

Kan ikke si jeg har hørt mye drit om Dodge VIper sin 8,2 liters V10. Kan heller ikke si at jeg har hørt mye drit om amerikanske motorer i det heletatt. Fo meg er det meste av nye amerikanske motorer noe drit foprdi dem stort sett har sluttet å bruke V8. Blir som Japse greiene går billig og dårlig :( . Motor er å blir noe subjektivt. Jeg liker feks Wankel motoren selv om jeg vet at det er noe drit i virkeligheten. Hvorfor trimmer feks Ford folket på Cosworth maskinen, de vet jo selv at det er en drit maskin som ikke tåler noe særlig? Fordi det er deres innteresse og hobby. Honda er svindyrt å trimme, folk gjør det uansett, hobby igjen. Amcar uhorvelig bensinforbruk.

 

Som tidligere sakt, dette er ikke en diskusjon du kommer til å vinne, alle motor typer har sine fordeler og ulemper. Det kommer til syvende og sit annpå smak og behag.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skal sitte og flire, med tanke på at diskusjonen er for deres del tapt for lenge siden. Jeg skjønner heller ikke helt poenget med å være Amcarfan når de eneste lyspunktene man har med bilen er det enormiske motorvolumet og grei tilgang på deler. Det er ikke for dét, man får selvfølgelig alt man kan drømme om til Honda, alt fra måkevinge-dører via forsterkede "sleeves" til B16-motoren og generelt alt av værstingdeler man noengang kunne drømme om. osv...

 

Har vi tapt diskusjonen? Tror da ikke det, jeg skulle da bestemt mene at jeg fortsatt drømmer om V8 power, ikke plastic-fantastic boksene fra japan som er oppstæsja til det grusomme med kilisterlapper, vinger, lys, og alt mulig annet er jo ikke noe man kan gå rundt å drømme om. Japse.mekk er jo ikke en hobby, det er en fetish. Devil (ok, den var for å provosere...)

 

Måkevinge dører passer bare på to biler, Mercedes-Benz SL300, og Lamborghini'er.

 

Du skriver at du ikke forstår at vi vil ha amcar i stedet for japser. Vel, jeg forstår ikke at noen vil ha en japse i stedet for en amcar.

 

Fortell meg hva er det som er så bra med en bil som er så stygg og slapp at man må bruke hundretusener på styling og trimming før det blir BIL av det ? Hvorfor ikke kjøpe en veteran amcar med sjel og V8, alt den trenger er TLC og kanskje noen større hjul. Det du bruker på drivstoff tar du igjen på forsikringa.

 

Svar: Hver sin smak, og det respekterer jeg. Jeg forstår det bare ikke.

 

/rant off;)

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi har tapt nei:

 

These are the reasons why burners suck and muscle will live forever...

 

 

US:Stickers for contingency

THEM:Stickers for extra horsepower

 

US:Keeping a low profile and letting the E.T's tell the story

THEM:Hoping the stupid body kit will distract everyone from the time slip

 

US:Sideways into third gear

THEM:Sideways to avoid high centering on a speed bump

 

US:Tall spindle conversions for better camber gain and tire wear

THEM:Lowering 3 inches and ruining tires with 4 degrees of negative camber

 

US:600 hp on 92 octane pump gas

THEM: 300 hp on 3-dollars a gallon 100 octane rice gas

 

US:Swapping stock 14 inch wheels for 17s to clear trick brakes and suspension

THEM:Swapping stock wheels for 20s despite stock brakes and suspension

 

US:Boost gauge on a blown car, nitrous gauge on a squeezed car

THEM:Both gauges on a normally aspirated car

 

US:500ft-lb torque at 3500rpm

THEM:50ft-lb torque at 35,000 rpm

 

US:headers and 3 inch exhaust

THEM:stock peashooter exhaust with a 5 inch tip

 

US:600hp makes for an earth shaking street car

THEM:600 watts per channel makes for an ear shattering street car

 

US:buying an aftermarket shifter for shorter throws

THEM:buying an after-market shifter for the pretty little light

 

US:Composite parts for light weight and aerodynamics

THEM:Composite Veneer dash trim and gauges

 

US:Upgrading to a 9-inch because you keep breaking stock rears

THEM:Realizing you built motor wil keep breaking half-shafts forever

 

US:Functional air ducts to cool the big block

THEM:Six different "cosmetic" air dams in random locations

 

US:Polishing tail light lenses to bring out the color

THEM:Installing clear tail lights to bait cops

 

US:Cruising and burnout contests at car shows

THEM:Rear wing and stereo competitions at car shows

 

US:"Old-tech" pushrod big blocks pushing quadruple digit hp numbers

THEM:"state-of-the-art" DOHC VTECs pushing triple digit hp numbers

 

US:Race-class lettering on the rear window

THEM:Japanese Honda lettering on the rear window of a Nissan

 

US:Tach mounted on the dash, in the drivers line of sight with the tree

THEM:Six tachs mounted in every line of sight the driver could have

 

US:Nitrous Oxide

THEM:NAWWWS!!!!!!!!

 

US:Installing a 12 point cage after breaking into the 11s

THEM:Installing a 12 point cage for more places to mount useless gauges

 

US:Feeling the car shake froma lumpy cam

THEM:Feeling the car shake from booming bass

 

US:Comfy stock bucket seats in a 9 second street car

THEM:Back-breaking fiberglass racing buckets in a 17 minute street car

 

US:Leaving on the third amber light at the strip

THEM:blowing throught red lights on the street

 

US:Installing subframe connectors to stiffen the chassis

THEM:Connecting the subframes with neon lights

 

US:Showing off a 500hp Dyno sheet

THEM:Boasting that their 150hp 4 pinger makes more hp per liter

 

US:Doing a short burnout to warm up the tires before a pass

THEM:Weaving from side to side cause NASCAR racers do it

 

US:Throttle steer

THEM:Torque Steer

 

US:Annoyued by the blind spot caused by the blower popping up from the hood

THEM:Annoyed by the blind spots caused by the limo tinted windows, triple deck rear wing, and the HONDA sticker that takes up 3 quarters fo the windshield

 

US:Staging on the front tires

THEM:No clue because their body kit touches the ground all the way around the car!!!!!!

 

Hehe, syntes den var bra, og passet godt inn :cool:

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer en ting kjære Ryeng når det gjelder klambytte på VTEC. Diss bilene har registerreaim, og denne bør være synlig hele veien for å være sikker på at man får alt på riktig plass igjen.

Å komme til denne på et normalt vis er så og si umulig. På enkelte biler (Inkludert B16A) er dette et rent helvete. På en V8 går det nok like mye tid, men det er fordi flere deler må demonteres (Radiator, vannpumpe, på enkelte biler stag fra radiatorvegg til subframe o.l.) men dette er deler det er lett å komme til. På en tverrstilt motor vill dette stoppe seg selv uten top notch verktøy ettersom man trenger endel ledd, skraller i forskjellige størrelser og piper. Luftverktøy er en uvurderlig fordel til denne operasjonen.

Det er på ingen måte lettere å skru på en moderne bil, men det er heller ikke værre.

Jeg jobber som bil mekaniker på et frittstående verksted og har vært borti de meste og jeg vil da påstå at jeg har ekspertise nok til å kunne uttale meg om dette.

For meg er det ikke værre å plukke ut en hel tverrstilt motor på verkstedet, men for en som skal gjøre disse opoerasjonene hjemme på gulvet i garasjen og etter all sannsynelighet ikke har så mye erfaring med greiene vil det nok være letter å plukke ut en gammel motor (Uansett opphav).

For ikke å snakke om at dele- og skrue esken kan være betraktelig mindre på en gammel bil. Bruker 5 timer på å ta ut en motor på en Golf 4, deretter skal den inn igjen. Jeg og T/A455 brukte fem timer på å ta ut og plukke motoren i molekyler (For å få den inn i 405'en) på Tran Am'en. Deretter skal motoren inn igjen. Det brukte vi vel også ca fem timer på, utenom noen slanger og rør vi lagde på nytt. Dette var et år etter at vi tok ut motoren, og stag o.l. hadde vi glemt hvor det skulle skrues fast for lenge siden (Uff, dårlig setning).

 

Å gjøre det samme på Golfen hadde rett og slett vært et helv.... Spesielt hjemme!

 

At Honda lager veldig gode biler er det da ingen intelligente folk som har satt spørsmålstegn ved, men det er liksom ikke noe å få reisning av akkurat....

En hobbybil skal for min del være en bil jeg gleder meg til å kjøre. Uten at jeg sier at amerikansk bil har noe dårlig kvalitet vil jeg si det at jeg gir en lang flyvende F i hvor drifts sikker bilen er. Jeg er ikke avhengig av den uansett.

Økonimisk sett ser jeg ikke hvordan det skal bli dyrere å ha en gammel amcar enn en nyere Honda.

Deletilgangen er jo som du sier ypperlig. Men det ikke alt, delene er faktisk sinnsykt billige nettop fordi de har blitt brukt på et utall forskjellige modeller, og i tilleg i mange tilfeller i flere tiår! Da er det mye lettere å gå i gang med en enorm produksjon som senker kostnadene.

Det som måtte være dyrere når det gjelder USA biler oppveies lett ved at forsikringen ligger på 500-700 kr i året for full kasko. Det er en pris man kan drømme om i en CRX, det er helt sikkert!

 

Alt til sitt formål er alt jeg sier. Jeg kunne mer enn gjerne tenke meg en Honda selv, men å ha det som en hobbybil ser jeg virkelig ikke opphisselen i. Det er ikke spennende biler, det er ikke spreke biler, det er ikke komfortable biler og det er heller ikke biler med eksepsjonelt veigrep. De er rett og slett gjennomsnittlige og grå. Altså en helt allmindelig og fornuftig bruksbil, ingenting mer.

Kan du være så snill å gi deg nå? Alle folk med noenlunde grei aktivitet i topplokket vet at Honda er bra og at VTEC er smart, det er kun du som ikke helt vil innse at vi faktisk er enige. Det er snart på tide å rapportere til en av moderatorene her får å drepe denne tråden... Det begynner å bli kjedelig å si til deg at Honda er bra. At du ikke liker amerikanske biler er vel greit nok, det driter jeg i for å være helt ærlig. Vi har alle rett til en egen mening, det litt vanskelig å komme på fakta på at US biler suger ettersom det er et spørsmål om smak.

 

 

PS hvis du vet om en billig Honda må du gjerne si fra, jeg er på utkikk etter "ny" bil!

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår