Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kane: "Word" til mye, men:

1. Honda er verken kjedelig eller grå

2. Honda er ikke trege

3. Honda er perfekt avstemt mellom komfort og sport

4. Forsikringen på vanlig Accord og Civic bestefarvogn er slett ikke så ille (2900 på Accorden min)

5. Registerreimbytte på B16 er litt komplisert pga. at et motorfeste må løsnes, men bortsett fra det går det ganske greit.

6. Kambytte er egentlig ikke et argument (som jeg presanterte tidligere) - med rett oljeskift er det så godt som umulig å slite ut en kam (med mindre man kjører Ford Sierra eller gammel BMW). Eneste grunnen til å bytte kam er pga. trimming.

 

T/A 455:

1. Dårlig, partisk, usaklig og useriøs liste; bortkastet post. (Ikke for at jeg er så jævlig god å poste ting heller)

2. Honda er dyre å trimme fordi man MÅ tvangsmate de på grunn av det lave motorvolumet. Selvfølgelig stiller også en turbokonvertering større krav til alt fra boltene i toppen til sylidervegger, mye burde forsterkes når man tredobler effekten i en sugemotor.

 

Erik Braseth: Jeg spør igjen: Når fikk en Amerikansk bilprodusent sist skryt for motorene sine? (Jeg bryr meg ikke om hva Mr. Ligenfelter eller Mr. Callaway har fått skryt for - de driver jo trimmingsfirmaer. Det er jo det samme som om jeg skulle begynne å trekke inn Mugen, SpoonSports etc. i Hondaverdenen.)

 

Som sagt mange ganger før av alle oss: Det ender opp med hva en foretrekker selv; smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye som må forsterkes på orginal motoren i bilen min for å 3 dobble effekten. Vil si ay det er null å niks 180*3=540hk, trenger ikke å forsterke en 6,6liters V8 for å klare det

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Er ikke mye som må forsterkes på orginal motoren i bilen min for å 3 dobble effekten. Vil si ay det er null å niks 180*3=540hk, trenger ikke å forsterke en 6,6liters V8 for å klare det

Øyh, ikke prøv deg! Vi vet alle at din motor i standardstand er så nedtrimmet som det går an å få den, mens Hondas B16-maskin slikker på grensene selv i originalstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dokke lese om at Ford GT stiller over både Ferrari Challenge Stradale og Porsche 911 GT3. Det er Car & Driver som står for testen.

 

Visst en skal ha en bil som er like rask som GT'n må de opp på Saleen S7 til $401.000, og en som heilt sikkert slår Ford'n er Ferrari Enzo til $659.000. Men Ford'n koster "berre" $150.000.

 

Den bruker 16.9 sek. til 150 mp/h, og det er 7 sekunder raskere en Porsche og Ferrari.

 

Say no more.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

Her kan dokke lese om at Ford GT stiller over både Ferrari Challenge Stradale og Porsche 911 GT3. Det er Car & Driver som står for testen.

 

Visst en skal ha en bil som er like rask som GT'n må de opp på Saleen S7 til $401.000, og en som heilt sikkert slår Ford'n er Ferrari Enzo til $659.000. Men Ford'n koster "berre" $150.000.

 

Den bruker 16.9 sek. til 150 mp/h, og det er 7 sekunder raskere en Porsche og Ferrari.

 

Say no more.

Selv jeg kan bygge fra scratch en bil som akser fra Ferrarier og Porscher, det er så enkelt som så: lettest mulig bil med størst mulig motor.

 

Varning för hög usaklighet!:

GT40 eller ei, det vil alltid bare være en Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! :rolleyes:

 

Vel, vel.... snart begynner min V8-sessong for i år. :D

Bare opgradere litt først.

-Skifte lekk varmeregister (ca 900 spenn)

-Nye 13" bremser forran fra C5 (villedende 11k)

-Nye 18" hjul (villedene ca 22k)

Og med masse rabatt så blir det overkommelig. :D

 

Så da er det Riv & Røsk AS :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Selv jeg kan bygge fra scratch en bil som akser fra Ferrarier og Porscher, det er så enkelt som så: lettest mulig bil med størst mulig motor.

 

Varning för hög usaklighet!:

GT40 eller ei, det vil alltid bare være en Ford.

 

Tydligvis har du ikke lest testen:rolleyes:

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One of the greatest features of the '92 and up Chevrolet LT1 engine is the reverse flow cooling system. In fact it is reverse flow cooling that is truly the key to the incredible performance of the modern LT1. Reverse flow cooling is vastly superior to the conventional cooling systems used on virtually all other engines. This is because it cools the cylinder heads first, preventing detonation and allowing for a much higher compression ratio and more spark advance on a given grade of gasoline. A fringe benefit is that cylinder bore temperatures are higher and more uniform, which reduces piston ring friction. Because of this new cooling system, the LT1 can easily meet ever-increasing emissions standards with significant gains in power, durability, and reliability.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino One of the greatest features of the '92 and up Chevrolet LT1 engine is the reverse flow cooling system. In fact it is reverse flow cooling that is truly the key to the incredible performance of the modern LT1. Reverse flow cooling is vastly superior to the conventional cooling systems used on virtually all other engines. This is because it cools the cylinder heads first, preventing detonation and allowing for a much higher compression ratio and more spark advance on a given grade of gasoline. A fringe benefit is that cylinder bore temperatures are higher and more uniform, which reduces piston ring friction. Because of this new cooling system, the LT1 can easily meet ever-increasing emissions standards with significant gains in power, durability, and reliability.

 

Dette var noe Pontiac begynnte med allerede i 1956. At Chevrolet ikke har klart å få med seg det på over 30 år synes jeg nå er veldig rart. Alle Pontiac V8 hadde samme blokk fram til de sluttet å lage Pontiac V8 i 1981 (301 hadde lavere dekkhøyde). Jaja, sån blir det når GM finner ut at de kun skal fortsette å lage Chevrolet motorer (eks Cadillac). V8 var morsomt når ikke alt var en eller annen form av Chevy SB. Er jo gått så lang at man må bruke eksos potter for å få noe særpreg ut av V8ern sin.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ryeng er et eksempel på at en amerikansk V8 har fått skryt, og merk dette er ifrå DINSIDE motor som sjelden skryter av noen som helst amerikansk bil:

 

Small block

Vi må nok omkalibrere begrepet liten her. Blokka skjuler et totalt volum på 5,7 liter og 344 hestekrefter ved 5.400 omdreininger i minuttet. Dreiemomentet er 483 newtonmeter ved 4.200 omdreininger. Vår bil med automatgir klarer i følge fabrikken 0-100 kilometer i timen på 5,1 sekunder. Blir det for tregt skal du klare samme øvelsen på 4,7 sekunder med sekstrinns manuell girkasse.

 

 

 

Motorkonstruksjonen er gammel, men slagvolumet kompenserer for kun to ventiler per sylinder, støtstenger og én kamaksel. Utslippene er beskjedne og tilfredstiller kommende krav som trer i kraft i 2005, Euro 4.

 

Vi brukte ikke mye bensin. Forbruket lå på 1,38-1,48 liter per mil. Med tanke på hva slags bil dette er kan vi ikke klage på dette forbruket.

 

Glimrende automat

Vi hadde håpet at vi skulle få Corvette med sekstrinns manuell girkasse, men det ble 4-trinns automatkasse. Etter svært kort tid var vi ikke lengre lei oss for det. Den girer mykt og behagelig og fungerer svært godt sammen med motoren. Den kunne imidlertid gjerne hatt noen kjøreprogrammer i form av sport og økonomi.

 

Har alt

Motoren er mektig og bidrar med alle elementer du kan ønske deg. Gassresponsen er formidabel og bilen stormer frem fra første omdreining. Kraften kommer umiddelbart, og fra 2.000 omdreininger trekker det voldsomt. Maken til lyd skal det godt gjøres å finne i andre motorer. Fra 4.000 omdreininger vrenger motoren ut kraft som får deg til å føle at du kan påvirke jordrotasjonen.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Wow! Selveste DinSide! De folka der er jo GUDER som innehar ekstrem peiling, og millioner av mennesker har den største respekt for alt de har å si!

 

 

 

 

 

:rolleyes:

 

 

 

hahaha.......:D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår