Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg vil bare si at ingen ting er så deilig som å kjøre amerikaner!

 

Folk sier motorene demmes suger, kjøre egenskapene suger osv! Det gjør det ikke!

 

Nesten ingen andre motorer kan ha et like rått dreimoment ifra bunn! F.eks i vår camaro 70', der kan man ligge i 3 gir i 80-90 på 2000 rpm, og bare dra den oppover, det er brutalt! og den motoren har bare en ca 350 hester (og en hissig cam!). Det går så jævli!

 

tviler på at man får mange andre motorer for en 10-15 lapper som drar det der!

 

Mens andre japse biler og tyskere må gire ned for å få turtall til å dra på kan man bare ligge i samme giret i en amerikaner, digg!

 

Folk sier Amerikanerene ikke har kjøre egenskaper...Jo visst faen har de det! bare kjøp riktig bil! man kan jo ikke drive å kjøre gate bil med en Impala low rider heller! prøv en Mustang, Camaro eller Corvette, i enkelte utgaver er de perfekte til å kjøre bane racing med!

 

Amen!

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

V8'er var stilig det. I de 17 dagene vi kjørte det.

 

I russebilen vår! Ford Econoline 79'er med 351 motor. Som faktisk er tilsalgs. Så om det er noen hardbarka V8'er gutter som vil kjøpe, send en PM :)

 

Det var artig med V8'er, hærlig lyd. Det holdt bra. Det spant bra! ;) Men, fy faen for et forbruk!! Det var ikke sjeldent vi fylte full tank på den vogna vår. Like mye bensin som øl! :)

 

Men, morro var det!

 

 

Men, nå er ikke store biler min stil. Små kjappe biler er meg!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det egentlig noen stor rolle så lenge det går bra?

 

Kunne gjerne hatt en bil med leopardmotor, jeg, og den er på 37liter og yter rett over 800hester....gjør ingenting det, med 21hester per liter, med det momentet som må være der...:D :D

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Hallo!

 

Folk sier Amerikanerene ikke har kjøre egenskaper...Jo visst faen har de det! bare kjøp riktig bil! man kan jo ikke drive å kjøre gate bil med en Impala low rider heller! prøv en Mustang, Camaro eller Corvette, i enkelte utgaver er de perfekte til å kjøre bane racing med!

 

Amen!

 

Her varre mye tåkeprat gitt.

 

Ja motormessig får man masse hk og nm for kronene helt klart men at en orginal amcar ligger på veien HAHAHAHAHAHA

 

Men JA de kan bygges til og ligge på veien som den blå Chevella på Rudskogen i går men skal det ligge enda bedre MÅ det bygges om seriøst mye.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era: så du mener at feks. en ORGINAL Corvette ikke har kjøre egenskaper? Den klarer over 1G sideveis motstand, er ikke det kjøre egenskaper?

 

Og til deg som liker Vtec: vtec er kansje rått, men jeg skal love deg, du hadde aldri kunne ligget i siste gir i 80km/t og bare dra utover fra 2000 rpm? NEI, de små Honda motorene må opp i 6000 rpm før det skjer noe!

 

Det er ikke akkuratt noen ketsjup effekt i v8'ere, viss du har en riktig cam ;)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Era: så du mener at feks. en ORGINAL Corvette ikke har kjøre egenskaper? Den klarer over 1G sideveis motstand, er ikke det kjøre egenskaper?

 

 

Nå snakker ikke du om en hvilken som helst corvette nå snakker du om 03 C5 Z06 mao verste utgave og jo den har kjøreegenskaper men ikke mot de de liksom skal konkurere mot.

 

Jeg var nok litt upresis tenkte på biler vi dødlige har råd til fram til C5 kom kan da ikke Corvette kalles sportsbil synes jeg.

Viper joa i GTS utgave så snakker vi.

 

Jeg har mekka veiholdning på US familie ræsern min de siste 6 åra og må si at skal detta ligge på veien kan man ikke shoppe deler her er bare og lage selv.

 

 

Sa jeg at det står C5 LS1 v8 i garasjen og T56 som skal ned i Vega`n min 1250kg bil 345hk 400nmv/2300rpm blir nok morro tror jeg.

 

Ja også det skal på C5 Z06 Bremser framme med AP skiver.

 

Så joa US kan svinge det hvis man bare bygger litt bil.

 

Ses på bane frem til den er klar får det bli Alfa familiebilen og kose seg med.

 

Tudeldu

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Og til deg som liker Vtec: vtec er kansje rått, men jeg skal love deg, du hadde aldri kunne ligget i siste gir i 80km/t og bare dra utover fra 2000 rpm? NEI, de små Honda motorene må opp i 6000 rpm før det skjer noe!

 

VTEC er det mest geniale siden turbolading av bilmotorer, mener jeg. Hvorfor? Jo, dere vet hvordan kammen(e) har veldig mye å si for motorkaraktéren? Vel, Honda VTEC = 2 kamaksler i én! En kam med moderat løft og passe durasjon i daffe-området (under cirka 5K RPM), og en annen kam med større løft og lengre durasjon i det hysterisk morsomme topp-området! Skulle likt å se en 1,6-liters V8 med støtstenger og diverse annen hulemannteknikk vise opp samme enormt gode (så godt det kan bli av en N/A 1,6 liter) motoreffekt OG moment i både topp- og mellomregistret!

 

For å være helt ærlig:

1. Jeg hater USA, alle innbyggerne der, og alle produktene de lager.

2. Jeg hater ekstra mye am-cars med samme teknikken som bare brukes igjen og igjen og igjen! Hva i helv. er galt med de feite grisene der borte; er de REDDE for å innovere, utforske, prøve noe nytt!? Eksemplet under illustrerer mitt poeng på en grei måte:

 

I USA: Sjefen: "We need more power!" Ingeniørene: "Ok, we just increase the bore and/or stroke. Again. All because we just want to sit on our fat asses and get paid to do nothing, like the rest of the fat pigs in this country"

 

Og i Japan: Sjefen: "We need more power; here is ¥999.999.999 - GO INNOVATE!" Ingeniørene: "Yes sir, right away sir, will do sir!" Et år senere ga ingeniørene (insert random Japanese achivement here) til verden, og den ble øyeblikkelig et bedre sted.

 

PS: Jeg kan "tone ned" denne posten hvis den gir amcar-gutta tårer i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskerne er heller ikke så langt unna japsene da :D

Japsene skulle lagd en V8 VTEC maskin å vist amrikanerne hvordan man gjør det

 

Jeg kan ikke si at tyskerne innoverer så veldig mye da. Men de kan pinadø lage driftsikre, raske, komfortable, store og tunge biler! :)

 

Hvorfor skulle Japanerne lage V8 (ja, de har laget det før, vet jeg)? Greit nok hvis man har et flak som klarer å huse et slikt beist, men V8? Kan ikke akkurat hevde at jeg kan alt om hvordan de ulike sylinderplasseringene påvirker motorkarakterén, men jeg kan da ikke tro at en V8 gir flere fordeler enn en rekkemotor? Av wankel-, boxer-, rekke- og V8-motorer er V8 det siste jeg ville hatt i bilen min. Det er ikke pen lyd i de heller, mener jeg.

 

Nei, gi meg heller en 2,6-liters rekkesekser med 2 turboladere, DA begynner vi å snakke motor! (Ingen poeng for å gjette hvilken motor jeg tenker på) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

 

 

 

Sa jeg at det står C5 LS1 v8 i garasjen og T56 som skal ned i Vega`n min 1250kg bil 345hk 400nmv/2300rpm blir nok morro tror jeg.

 

Jeg lurer også på å sette inn en Ls1 motor med automat i min bil, har du noen kontaqkter i Statene som kan skaffe en motor og girkasse til en fornuftig pris. Har fulgt med på Ebay og synes vel prisen blir vel stive.

 

Bor du i Vestfold et eller annet sted, det kunne hvert moro å kommet til deg å kikket på motoren din. Bor selv i Drammen.

 

Bilen har nå 350 TPI, men synes kansje det hadde hvert moro å gå videre.

 

terje

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab
Originally posted by Era

Sa jeg at det står C5 LS1 v8 i garasjen og T56 som skal ned i Vega`n min 1250kg bil 345hk 400nmv/2300rpm blir nok morro tror jeg.

 

Jeg lurer også på å sette inn en Ls1 motor med automat i min bil, har du noen kontaqkter i Statene som kan skaffe en motor og girkasse til en fornuftig pris. Har fulgt med på Ebay og synes vel prisen blir vel stive.

 

Bor du i Vestfold et eller annet sted, det kunne hvert moro å kommet til deg å kikket på motoren din. Bor selv i Drammen.

 

Bilen har nå 350 TPI, men synes kansje det hadde hvert moro å gå videre.

 

terje

 

Det finnes bare en down side det er DYRT delene er klis nye og da koster det pæng.

 

Et godt tips da kjøp en komplete pull out med ALT av braketter, ledninger, asse osv osv.

Jeg gjorde ikke det da ingen av braklett oppsetta passer min bil.

 

Ja har noen men et par av de er peronlige kompisser som har hjulpet til masse.

 

Ellers kan du kontakte han her for motor/gir http://www.lt1s.com/

Jeg kjøpte kasse av han ok fyr ryddig og pakker skikkelig når det skal båtfraktes.

Så kan du kontakte han her for frakt http://www.jcc-enterprises.net/

 

Begge seriøse og hyggelige.

 

Jeg bor i Oslo men bilen står i Vestfold.

Motoren er ikke så spennende men når det er på vei i er det mere inntresant.

Akkurat nå står den pakka inn og lagra litt vanskelig og komme til men utpå høsten skjer det ting.

 

Men skal du gjørra dette forbered deg på at det er dyrt i tillegg til en komplett pull out trenger du ledningsnett og omprogramert ECU eventuelt LS1 Edit for og programere selv jeg skal ha det.

 

Les mere om LS1 her http://www.ls1tech.com/

 

Bare og si fra jeg har gravd opp bøttevis med info om motoren samt orginale verksteds manualer kjekt med gode venner på rette steder hehe.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

VTEC er det mest geniale siden turbolading av bilmotorer, mener jeg. Hvorfor? Jo, dere vet hvordan kammen(e) har veldig mye å si for motorkaraktéren? Vel, Honda VTEC = 2 kamaksler i én! En kam med moderat løft og passe durasjon i daffe-området (under cirka 5K RPM), og en annen kam med større løft og lengre durasjon i det hysterisk morsomme topp-området! Skulle likt å se en 1,6-liters V8 med støtstenger og diverse annen hulemannteknikk vise opp samme enormt gode (så godt det kan bli av en N/A 1,6 liter) motoreffekt OG moment i både topp- og mellomregistret!

 

For å være helt ærlig:

1. Jeg hater USA, alle innbyggerne der, og alle produktene de lager.

2. Jeg hater ekstra mye am-cars med samme teknikken som bare brukes igjen og igjen og igjen! Hva i helv. er galt med de feite grisene der borte; er de REDDE for å innovere, utforske, prøve noe nytt!? Eksemplet under illustrerer mitt poeng på en grei måte:

 

I USA: Sjefen: "We need more power!" Ingeniørene: "Ok, we just increase the bore and/or stroke. Again. All because we just want to sit on our fat asses and get paid to do nothing, like the rest of the fat pigs in this country"

 

Og i Japan: Sjefen: "We need more power; here is ¥999.999.999 - GO INNOVATE!" Ingeniørene: "Yes sir, right away sir, will do sir!" Et år senere ga ingeniørene (insert random Japanese achivement here) til verden, og den ble øyeblikkelig et bedre sted.

 

PS: Jeg kan "tone ned" denne posten hvis den gir amcar-gutta tårer i øynene.

 

Hehehe ler så jeg griner her hehehe jadda såsåså.

 

Så litt historie viste du at mesteparten av den så kalte HiTech japsen kommer opp med alerede har vært funnet opp.

Så isteden for og sitte på ræva leser japse inginørene historie også pusser vi litt på den og vips nyutvikla bla bla bla.

La meg nevne 16v, Twin Spark, OHC, DOHC, wet sleve, variable kammer, direkte diesel injection, osv osv alt har vært funnet opp før.

 

Men det japsen virkelig kan er elektronikk i bil har enda ikke sett noen som lager noe som holder lengre desverre.

 

Det jerikke skjønner er det eneste stedet japsen har hi tech er i de dyre eller sporty bilene sine ikke i billige brød biler som corolla ol de har jo kjøreegenskaper som gjør meg redd.

 

Jeg er litt enig i at US hi tech er" hey let`s get a bigger drill boys" uten tvil.

Men ting skjer der au selv om det tar tid.

 

Men har du kjent bunndrag i en vriåtter eller prøv 500+cui en tur og du er hekta på bunndrag.

 

Å du skal du hate alt made in US eller konstruert i US da kommer du til og få store problemer her i verden det er nemelig j... mye som kommer derfra.

 

Men for al del smaken er delt likt det du vill.

 

Selv digger jeg råskapen i vriåtter moment i liten bil helst, men jeg har forelska meg i sjela, kjørefølsen, pasionen, gleden, motorlyd fra en ekte Italiener og helst da Alfa Romeo.

 

For en nytelse og kjøre plutselig blir hverdagsjaget i Oslo trafikken blåst for alle vinder og jeg koser meg bak rattet.

Hvorfor jo forde alle kikker på bilen og lager plass til oss folk har mere avstand og tid når man kjører "gammel" bil med personlighet.

 

Tudeldu gutter og husk egene meninger er flott det men man behøver ikke tråkke på andre forde.

 

Mvh

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Det finnes bare en down side det er DYRT delene er klis nye og da koster det pæng.

 

Et godt tips da kjøp en komplete pull out med ALT av braketter, ledninger, asse osv osv.

Jeg gjorde ikke det da ingen av braklett oppsetta passer min bil.

 

Ja har noen men et par av de er peronlige kompisser som har hjulpet til masse.

 

Ellers kan du kontakte han her for motor/gir http://www.lt1s.com/

Jeg kjøpte kasse av han ok fyr ryddig og pakker skikkelig når det skal båtfraktes.

Så kan du kontakte han her for frakt http://www.jcc-enterprises.net/

 

Begge seriøse og hyggelige.

 

Jeg bor i Oslo men bilen står i Vestfold.

Motoren er ikke så spennende men når det er på vei i er det mere inntresant.

Akkurat nå står den pakka inn og lagra litt vanskelig og komme til men utpå høsten skjer det ting.

 

Men skal du gjørra dette forbered deg på at det er dyrt i tillegg til en komplett pull out trenger du ledningsnett og omprogramert ECU eventuelt LS1 Edit for og programere selv jeg skal ha det.

 

Les mere om LS1 her http://www.ls1tech.com/

 

Bare og si fra jeg har gravd opp bøttevis med info om motoren samt orginale verksteds manualer kjekt med gode venner på rette steder hehe.

 

Era

 

Takk for litt info, har hvert innom et par av disse sidene allerede uten om denne tech side som virker veldig bra.

Jeg er innenforstått med at en motor og kasse koster pæng, og at en ombyging også koster pæng, bygge jo TPI for 2 årsiden med 700 trans. Men er virkelig dette mye vanskeligere en TPI, jeg kommer til å fjerne AC så denne ikke er iveien, og jeg vil få en motor med komplett ledningssett. Så må jeg ha motorfester, lage crossover til transen, kjøpe overgang fra el. speedometer til tradisjonel eller rappe et speedometer fra en hugget van.

LÅNE program av deg til omprogramering, hva har jeg glemt??

På noen sider som jeg har kikket på i statene prater de om kostnader på mellom 7 og 9000 dollar, og en motor og gir betaler du rundt 3-4000 dollar, så her er det noe jeg ikke skjønner.

 

Terje

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Era: så du mener at feks. en ORGINAL Corvette ikke har kjøre egenskaper? Den klarer over 1G sideveis motstand, er ikke det kjøre egenskaper?

 

Ikke sammenlignet med mye annet..

 

 

 

mt_5-97-p16.jpg

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår