Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by 964C2

 

160Nm er bare halvparten av hva det burde vært:)

 

Alle biler har fordeler og ulemper.. sett fra bruksområde, kostnad, kvalitet, konstruksjon etc.. det hele koker ned til hva man selv liker egentlig..

Hvis det viktigste er å velge en fornuftig, driftsikker, bensinsnill og enkel bil, så kjøper man f.eks en hvit toyota med stålfelger.

 

Men bruker man følelsene så finner man en bil med spennende design, litt motor og aksepterer høyere kostnader. Burde egentlig være personens egen smak som styrer... men tror nok at kamerater, foreldre, besteforeldre etc påvirker valget. ...eks.."Bestefar" har jo kjørt bil X i 50år, derfor vet jeg at det er den beste!! Eller; nå har jeg kjørt 4 forskjellige biler totalt, da er den bilen jeg likte best av disse verdens beste og den bør forgudes!

 

 

For meg så ville jeg nok (om mulig) kun valgt bil ut fra følelser og tilgjenglig cash (langsiktige kostnader også planlagt...) men vet jo selv at den kjedelige bilen ville vært mere fornuftig og billigere i drift.. men jeg skal leve mitt eget liv og ha det GØY den relativt korte tiden man er funksjonell på denne planeten... og ikke bruke tiden på å overbevise andre at de skal ha samme smak/følelser som det man selv har...

 

Nok en gang meget godt skrevet thumpsup

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør som meg, digg alt!!:D . Men... Prøv å lag en fet lead-sled av en japs.....hmmm umulig..ja!:D . Men jeg vil en gang i livet mitt ha en 70 challenger hemi og en skyline gtr r34.... Råeste bilene som finns...:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Her er en dynokurve av en B16A2-motor, med andre ord: den som sitter i Civic VTi. Sammenlikne denne mot hvilken som helst annen 1.6-liter på markedet, jeg tror denne motoren vil vinne alt! :)

 

 

tja.. effekten stupe på lavare turtall her enn på benkkjøringen som fulgte med v8'arn min.. :)

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

...Men med DEN kvasskammen så hadde du vel mindre effekt enn B16-motoren under 5000 RPM?

 

 

øve 200 hk fra 2500 o/min, du.. og rimelig flat momentkurve du bere kan drøøøøøøøøøømma om på en hondamotor :)

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Så 141Nm er masse til og være VTEC og 1.6 liter javel.

Og det er med trimfilter og greier ooo heftig

 

Alfa sin 1,6 har 146NM bare som eksempel.

 

 

 

Era

 

Kjører nu mazda 1,8l med over 370nm...;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

 

 

øve 200 hk fra 2500 o/min, du.. og rimelig flat momentkurve du bere kan drøøøøøøøøøømma om på en hondamotor :)

 

Si meg, SÅ du i det hele tatt på momentkruven på foregående side? Den sa som følger:

1. ca. 115 lbs/ft max moment på 6.000 RPM.

2. på 3000 RPM har man tilgjengelig cirka 100 lbs/ft, med andre ord:

(100 delt på 115) ganger med 100 = 86,95% av maks dreiemoment tilgjengelig på 3000 RPM. Derfor mener jeg at din påstand om at Hondaen ikke har flat momentkurve holder heeelt stikk. By the way: få se bremsepapirene dine, hvis du i det hele tatt har noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Si meg, SÅ du i det hele tatt på momentkruven på foregående side? Den sa som følger:

1. ca. 115 lbs/ft max moment på 6.000 RPM.

2. på 3000 RPM har man tilgjengelig cirka 100 lbs/ft, med andre ord:

(100 delt på 115) ganger med 100 = 86,95% av maks dreiemoment tilgjengelig på 3000 RPM. Derfor mener jeg at din påstand om at Hondaen ikke har flat momentkurve holder heeelt stikk. By the way: få se bremsepapirene dine, hvis du i det hele tatt har noen.

 

hadde eg berre hatt scanner.. :rolleyes:

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Ikke skryt; vi misunner deg nok allerede! Hva veier Mazdaen din da? GTX eller GTR?

 

Er vel ikke akurat det som dene linken skulle handle om men der er en gt-r å den veier 1200kg..

 

Er nok mere effekt i motoren i år..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Originally posted by Øyvind Ryeng

For å være helt ærlig:

1. Jeg hater USA, alle innbyggerne der, og alle produktene de lager.

2. Jeg hater ekstra mye am-cars med samme teknikken som bare brukes igjen og igjen og igjen! Hva i helv. er galt med de feite grisene der borte; er de REDDE for å innovere, utforske, prøve noe nytt!?

"If it ain't broke, don't fix it"

 

De holder seg til midtliggende cam og 2 ventiler per silynder...jeg syns det VIRKER.... Også er det mye billigere motorer og deler til de.e..

 

gidder ikke å fordype meg mer nå... ha en god dag

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her i noen poster , at amcar ikke lager noe nytt, bare sliter med det gode gamle.

Hvorfor har det seg sånn at det som amerikanerne lagde på 50 tallet, ikke blir moderne før på 80. tallet, kan ta et ex , hvilken japse har ,el vindu, abs, auto adjust radio, og sånne ting, på 50 tallet? tror ikke du kommer til mange, og katalysator,hva med den, amcar begynte med det i 1973, men ble først påbudt i 1988.

og norhstar motoren, den er da ganske hitech den da, så di kan lage det di vil, men tar hensy til hva folk vil ha.

vtec motoren i all ære, men ville aldri bytta ut ut v8 med en symotor som skriker når den får litt belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for VTECen hadde dreimoment kurven vært veldig pen men litt LAV. mye HK i forhold til motorvolum har den også, men den har veldig stor mangel på motor volum. Min motor har 427ft-lbs med reimoment allerede ved 2000 rpm og 543ft-lbs ved 4500rpm.

 

VTECen er kun lagd for å spare bensin, hva skal man med det? Det får jo ikke motoren til å gå bedre, er tross alt ikke så langt mellom bensinstasjonene her i landet. Kan bruke bra mye bensin før jeg skla komme opp i kostnaden ved å kjøpe en eller annen rask Japse. Å hvem tror du slipper billigst unna jeg i Trans AMen som kan kjøre med vanlig blyfri 98 med mine godt over 500hk. Eller en Honda på race bensin og 350hk+? lol

 

Bare forsikringspremien er nok til at jeg ikke vill kjøre rask Japse. Onkeln min kjører 1997 BMW 328i, betaler 13000kr året uten kasko er 40 år gammel. Jeg med 300hk mer betaler 700kr året, kan ikke engang tenke meg hva han betaler på M3en. Tror ikke Japser med 250-300hk er noe billigere å forsikre.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår