Jump to content
Bilforumet.no

Mr.X

Bruker
  • Content Count

    2198
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Mr.X last won the day on October 19 2016

Mr.X had the most liked content!

About Mr.X

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/21/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil,trimming
  • Biltype (eks Audi)
    cosworth,audi80+3til
  • Yrke eller sivil status
    utdannet motor mekaniker. jobber som pumpebil sjåfør nu da man var lei å skru..
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 og 2,1
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Allfor mye.

Contact Methods

  • Bosted
    vadsø
  1. Få noen til å chippe bilen og koble ut hele egr dritten. Synes man ikke er annet enn plaga med det.
  2. Er det noen som vet hva laddetrykket skal ligge på originalt på en passat 2002mod 131hk tdi. Har 2 stk og den ene går helt greit til å være diesel mens den andre går direkte dårlig. Brukte 12sek til 100. Tipper den ene er chippet og den andre er original men den skal vel ikke gå så dårlig originalt. Har ingen feilkoder på den å kjørt med log på begge bilene alt ser nok så likt ut mengde måler å alt gir rette verdier. Eneste æ kunne se e at det er sykt forskjell på laddetrykket. Så lurer på om turboen hadde trenkt sæ en service. Eller om det kunne være tide med ett kan bytte. E jo litt tikke lyd av den. Er irriterende da det er den bilen æ bruker for det meste.
  3. Synes det høres ut som løfte pumpen som begynner å bli dårlig. Har du hatt ute pumpe enheten fra tanken?? Bruker jo å være noen slanger og filter bak i tanken å blir det en liten lekkasje der blir det jo ett problem. Så bruker det jo å være en catch tank i inne i tanken. Har noe kommet så ned i tanken å kan hindre tilsig til den vil du få ett problem. Husker ikke hvordan diesel rør og slanger er på den bilen men er det noen slanger under panseret på den så bytt ut den med en gjennomsiktig dæ vill du se om det kommer litt i systemet og om det sirkulerer. Er det bare plast rør går det jo å kutte bort en bitte å sette inn ett slangestykke men da må du bytte ut det røret etter en stund da dem blanke slangene ikke er så glad i diesel over tid. Vis du skal kjøpe deler gå inn på eBay.de lett å finne delene og går fort å få delene fra Tyskland. Å ikke minst billig. Ny diesel pumpe (rotor pumpe) til en afn kosta 20.000 på vw her i byen. 4000 inkludert frakt fra Tyskland.
  4. Mr.X

    Skifte turbo

    Har nylig byttet på 2 biler. Det er litt trangt men går helt greit. Så du burde ha greit med verktøy. Den ene mutteren til turboen er vanskelig å komme til. Så burde du ha en gass loddebolt eller noe lignende å varme mutteren litt før du løsner dem vis ikke kan dem fort knekke. Brukte vel rundt 4 timer på å bytte sist å dæ knakk en bolt. Men har du aldri gjort det før så går det fort det dobbelte. Er greit å ha en bukk når du skal gjøre det da du må løsne olje retur og ett støttestag fra undersiden men går å jekke bilen opp å krype under å. Men du begynner jo med å rive bort luft filter boksen og alle slanger som går til den da kommer man egentlig greit til. Så kan det være lurt å ta noen bilder av kor alt av vakumslanger går vis du skulle være uheldig å rive løs noen.
  5. Kjøp nye silikon slanger til alt av vakuum. Dem originale blir morken i og sprukket når dem blir gammel. Vis det er litt lekkasje på en slange kan man få opp slike feil. Å koster ikke mye for noen meter med ny slange vis du bestiller det. Æ bruker å sette strips på alle tilkoblinger men det er nok ikke nødvendig. Du kan jo bruke en vakumpumpe med manometer og sjekke om det er lekkasje.
  6. er det hydraulisk clutch? vis det er det kan det være en liten lekasje en plass å den er tom for veske..
  7. Mr.X

    Aux Heater

    har ikke holdt så mye på med tillegsvarme men høres jo litt ut som at det ikke er nok sirkulasjon gjennom varmeren så den blir for varm.
  8. har du sjekket alt av slanger. kan høres ut som at den trekker falskluft en plass. vis du ikke kan se noen plasser at det kan lekke så prøv å spray startgass på innsugs slanger,vakumslanger. er det lekasje vill den ruse seg opp da.
  9. Jeg synes det har holdt bra på kompisen min sin bil. vis man bytter det selv og ikke skal kjøre noe sykt mye eller på mye dårlige veier så er det jo ikke tvil om at det er det greieste alternativet. vet ikke hvor lenge orginale delene holder. http://m.autodeler.co.no/ har jo sett i alle prisklasser
  10. en vw forhandler må nu kunne gi dæ ett svar om det er samme rutene på dem. kan nu ikke tru noe annet enn at dem er lik. Håper nu at du får ut ruten hel.
  11. en kompis av meg kjøpte derfra til sin passat. far vært bra i 2 år men nå har det kommet noe lyd fra forstillingen. han har kjørt 45-50.000km med det sette på Dårlige veier nesten vær dag.
  12. Mr.X

    LED fjernyls og canbus?

    vet ikke om æ tør å legge ut hva som står på hi luxen. folk vill jo tru æ e gal.. i front 3xrally 1000, på veltebøylen står det 4 1000m til alle med 100w xenon og 240w lysbjelke. måtte sette inn større dynamo på den for å få strøm nok til alt. så står det 4x27w arbeidslys bakover.
  13. Mr.X

    LED fjernyls og canbus?

    litt gammelt bilde med 2xnbb lykter med 55w xenon
  14. Mr.X

    LED fjernyls og canbus?

    jeg bruker ledbar på fjell bilene + xenon 1000m. dem har jeg bestandig overkill med lykter. er jo mørkt hele døgnet her om vinteren så da er det fint med mye lys. på personbilene bruker jeg 3x bignik som er bygget om til 100w xenon og på den andre står det 3x nbb lykter med 100w xenon.
  15. Mr.X

    LED fjernyls og canbus?

    e-merket er ikke noe æ bryr mæ om. har bestandig for mange lykter på bilene så får mangel lapp uansett. alt av led jeg har sett på lyser bra i bredde og ett stykke foran bilen men så er det stopp. har enda ikke funnet noen som lyser bra langt. kan være dem der gjør det. Men hjelper jo ikke mye med e-merking vis man har for mye lux på bilen. Å reglene for lux er alt for lave. men her hvor jeg bor sier dem skjelden noe på at man har litt lys på bilen. har blitt stoppet 3 ganger med land cruseren jeg hadde å fikk aldri annmerking på for mye lys. ble stoppa med hi luxen for noen uker siden fikk ingen annmerking der heller.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.