Gå til innhold

Mr.X

Bruker
  • Innholdsteller

    2,202
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Mr.X vant dagen sist Oktober 19 2016

Mr.X hadde mest likt innhold!

Om Mr.X

  • Bursdag 01/21/1973

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil,trimming
  • Biltype (eks Audi)
    cosworth,audi80+3til
  • Yrke eller sivil status
    utdannet motor mekaniker. jobber som pumpebil sjåfør nu da man var lei å skru..
  • Motor (eks 1.6)
    1,8 og 2,1
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Allfor mye.

Contact Methods

  • Bosted
    vadsø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mr.X's Achievements

Generalløyntant

Generalløyntant (12/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det er jo litt ekstra jobb med å få bassen inn i kupe. Men er ikke noe problem å bruke 2x12 bak i den
  2. Skal du få best mulig trøkk inn i kupe burde du lage en ny kasse til subbene. Båndpas kasse med rørene opp i hattehyllen. Går også med bassrefleks kasse med rør opp i hattehylla men er viktig at rørlengde er riktig til kasse og sub. En løsning som virker men er ikke optimalt er bygge 2 trykk kammer kasser så bygger du en kasse som begge elementene spiller inni å rør fra denne kassen og rett opp i hattehylla.
  3. Er det noen her som kan svare på det her. Har en seat leon med 1.8t q. Så har jeg tenkt å hente ut litt mere effekt i sommer, men lurer på hvor hye man burde satse på av effekt før det begynner å bli problemer med drivverket. Er 6 trins Manuel kasse med haldex.
  4. Høres ut som du har fått en lekasje mellom turbo og innsug.
  5. Få noen til å chippe bilen og koble ut hele egr dritten. Synes man ikke er annet enn plaga med det.
  6. Er det noen som vet hva laddetrykket skal ligge på originalt på en passat 2002mod 131hk tdi. Har 2 stk og den ene går helt greit til å være diesel mens den andre går direkte dårlig. Brukte 12sek til 100. Tipper den ene er chippet og den andre er original men den skal vel ikke gå så dårlig originalt. Har ingen feilkoder på den å kjørt med log på begge bilene alt ser nok så likt ut mengde måler å alt gir rette verdier. Eneste æ kunne se e at det er sykt forskjell på laddetrykket. Så lurer på om turboen hadde trenkt sæ en service. Eller om det kunne være tide med ett kan bytte. E jo litt tikke lyd av den. Er irriterende da det er den bilen æ bruker for det meste.
  7. Synes det høres ut som løfte pumpen som begynner å bli dårlig. Har du hatt ute pumpe enheten fra tanken?? Bruker jo å være noen slanger og filter bak i tanken å blir det en liten lekkasje der blir det jo ett problem. Så bruker det jo å være en catch tank i inne i tanken. Har noe kommet så ned i tanken å kan hindre tilsig til den vil du få ett problem. Husker ikke hvordan diesel rør og slanger er på den bilen men er det noen slanger under panseret på den så bytt ut den med en gjennomsiktig dæ vill du se om det kommer litt i systemet og om det sirkulerer. Er det bare plast rør går det jo å kutte bort en bitte å sette inn ett slangestykke men da må du bytte ut det røret etter en stund da dem blanke slangene ikke er så glad i diesel over tid. Vis du skal kjøpe deler gå inn på eBay.de lett å finne delene og går fort å få delene fra Tyskland. Å ikke minst billig. Ny diesel pumpe (rotor pumpe) til en afn kosta 20.000 på vw her i byen. 4000 inkludert frakt fra Tyskland.
  8. Mr.X

    Skifte turbo

    Har nylig byttet på 2 biler. Det er litt trangt men går helt greit. Så du burde ha greit med verktøy. Den ene mutteren til turboen er vanskelig å komme til. Så burde du ha en gass loddebolt eller noe lignende å varme mutteren litt før du løsner dem vis ikke kan dem fort knekke. Brukte vel rundt 4 timer på å bytte sist å dæ knakk en bolt. Men har du aldri gjort det før så går det fort det dobbelte. Er greit å ha en bukk når du skal gjøre det da du må løsne olje retur og ett støttestag fra undersiden men går å jekke bilen opp å krype under å. Men du begynner jo med å rive bort luft filter boksen og alle slanger som går til den da kommer man egentlig greit til. Så kan det være lurt å ta noen bilder av kor alt av vakumslanger går vis du skulle være uheldig å rive løs noen.
  9. Kjøp nye silikon slanger til alt av vakuum. Dem originale blir morken i og sprukket når dem blir gammel. Vis det er litt lekkasje på en slange kan man få opp slike feil. Å koster ikke mye for noen meter med ny slange vis du bestiller det. Æ bruker å sette strips på alle tilkoblinger men det er nok ikke nødvendig. Du kan jo bruke en vakumpumpe med manometer og sjekke om det er lekkasje.
  10. er det hydraulisk clutch? vis det er det kan det være en liten lekasje en plass å den er tom for veske..
  11. Mr.X

    Aux Heater

    har ikke holdt så mye på med tillegsvarme men høres jo litt ut som at det ikke er nok sirkulasjon gjennom varmeren så den blir for varm.
  12. har du sjekket alt av slanger. kan høres ut som at den trekker falskluft en plass. vis du ikke kan se noen plasser at det kan lekke så prøv å spray startgass på innsugs slanger,vakumslanger. er det lekasje vill den ruse seg opp da.
  13. Jeg synes det har holdt bra på kompisen min sin bil. vis man bytter det selv og ikke skal kjøre noe sykt mye eller på mye dårlige veier så er det jo ikke tvil om at det er det greieste alternativet. vet ikke hvor lenge orginale delene holder. http://m.autodeler.co.no/ har jo sett i alle prisklasser
  14. en vw forhandler må nu kunne gi dæ ett svar om det er samme rutene på dem. kan nu ikke tru noe annet enn at dem er lik. Håper nu at du får ut ruten hel.
  15. en kompis av meg kjøpte derfra til sin passat. far vært bra i 2 år men nå har det kommet noe lyd fra forstillingen. han har kjørt 45-50.000km med det sette på Dårlige veier nesten vær dag.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår