Jump to content
Bilforumet.no

Gumball

Bruker
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

About Gumball

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/12/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Nede

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tatt diagnose av bilen? Noen feilkoder?
  2. Ser ut som dette er problemet ja, jeg har en VAG klonekabel(16.8) Og da er ikke alle funksjoner støttet om jeg ikke tar feil?
  3. Hei! Jeg vet dette, eneste koden jeg finner på den gamle derimot er disse: (Bilde lånt, min er nogenlunde samme) Mangler derimot flere valg, slik som om det er alarm på bilen, førerside på høyre, etc. Etter det jeg har lest så fungerer det ikke å kode dette med VCDS, man må ha VDS Pro.
  4. Da var CCM byttet og problemet borte. MEN jeg sliter med å programmere CCM, den er fra england så dørene er omvendt, pluss at jeg får feilkode på alarm(jeg har ikke dette) Eneste jeg finner med VCDS er power window og selektiv låsing(kode 259) Hvor finner jeg resten av kodene fra den gamle, slik at jeg kan legge inn samme koder på den nye? Om noen i Agder kan/har utstyr for dette så kan jeg betale :)
  5. Hei! Har hatt litt problemer med vann i passaten(hvem har ikke?) Men nå når jeg kjørte, så begynnte displayet å vise at førerdøren, høyre bakdør og bagasjerommet er åpent, dette er de selvfølgelig ikke. Tenker med en gang ccm, men denne er knusktørr. Har lest at signalene fra dørene til ccm går via canbus, i orange kabler med brune striper, kan dette stemme? Noen som evt har andre tips? Har tatt ut stoler og teppe, var litt vått under førersete, bak og ikke ved ccm, tørker nå, og skal se om dette hjelper.
  6. Fikk byttet sensor og fjernet feilkoder, fungerte ypperlig!
  7. Ingenting annet enn at du må lese feillodene først. Lysene sier at det er noe galt bare.
  8. Takker for input! Er ikke sikker på om den må programmeres, vet isåfall ikke hvordan. Det jeg har lest er at nye sensorer "binder" seg til hjernen når man kobler de til første gang. Brukte sensorer fungerer dersom de har lik id.
  9. Original ny sensor koster 3350,- Jeg fikk 4 stk brukte sensorer fra ulike selgere for 400,- Gir tilbakemelding når jeg evt får testet de, og hva vcds sier om hver sensor.
  10. Hei! Har hatt litt problemer med fukt i passaten(pollenfilter + drenering) som er fikset nå. Sensoren til airbag som sitter under teppet til passasjersetet har gitt div feilmeldinger, har kunne slettet de, og det holdt seg i noen uker før den kom igjen. Nå derimot får jeg feil med en gang den er slettet. Antar det er sensoren som er defekt. Hvordan er det med bytte av disse? Må de kodes? Har lest mye på nettet om disse, de inneholder en tosifret HEX kode(01,02,03,osv) som bestemmer plasseringen av sensoren.(høyre foran, venstre foran, osv) Er man heldig når man kjøper ny(brukt) så klaffer dette. Stemmer det? Her er forøvrig feilkodene som var lagret: Disse var mens sensoren kom og gikk Nå får jeg kun denne feilen hele tiden Bilde av sensor Noen som har tips, eller vært borte i dette? Har allerde bestilt en sensor med likt nummer fra ebay, skal høre med VW i morgen ang pris på ny.
  11. Skiftet ikke selv, tanken var å gjøre det, men hadde svært lite lyst, eller tid. Vet det kan gjøres selv på en ettermiddag, må være veldig forsiktig med o-ringene rundt dysene, vet man får kjøpt kit som gjør dette enklere, og uten å skade de eller ripe dysene. Det finnes noen filmer på YouTube som viser greit hvordan det foregår.
  12. Min bil hadde litt røyk ved oppstart og bittelitt sur lukt de første sekundene. Jeg slet også med at den ikke startet etter å ha stått i oppoverbakke i mer enn 12 timer. Begge disse problemene ble løst når injektortetninger ble byttet. Føler faktisk også det hjalp med slik injektorrens du blander i tanken, men så hadde jo jeg også litt olje i drivstofftanken når oringene var defekte.
  13. Byttet løftepumpe i dieseltank, dette hjalp heller ikke, mens jeg byttet så jeg at det var et sot lignende belegg på pumpen og rundt hele tanken, olje, eller bare skitt fra 12 år med diesel i tanken? Renset iallefall og satt i ny pumpe. Deretter ble dysetetninger byttet, skulle ha gjort dette med en gang, for det FUNKET! Har testet over flere uker, ikke noe tvil om at det var dette. Legger ved bilde av pumpen, med litt fingerklass på. Tror det er en tynn oljefilm, når dysetetninger er defekte så går olje inn i dieselsystemet? Bilde av pumpe
  14. Har sett flere med slik feil, tror ikke det gir noen problemer med mindre den lekker. Har sett folk fikse dette med JB weld/kjemisk metall osv. Hvis ikke kan du evt kjøpe brukt pumpe. Jeg har evt en liggende til Passat 1.9tdi AVB, som har gått 150K ca, byttet fordi bilen ikke startet når den hadde stått i bakker, men feilen var dysetetninger.
  15. Fjern gumminebbene som er under batteriet. De blir bare fort tette og det renner over. Det kan også lekke rundt filterboksen til kupevifta, skru av og erstatt pakning, eller fjern og bruk sika. Dersom du har takluke bør du sjekke dreneringer. Har også opplevd lekkasje fra platen der vindusregulatoren er skrudd på, pakning rundt der også. Jeg tok sika der og. Spyl bilen med vann og se hvor det drypper eller renner fra. Da ser du fort om det er fra vindusregulatoren(da ser du spor fra dørsteget og ned på teppet) eller en av de 2 andre stedene.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.